Part 8

454 40 0
                                    

Jimin POV

"Appa !"

"Haa . knape ni jimin ? ada pape ke ?" soal appa selepas memandang ku yg tengah main air di kolam renang disebelahnya .

"Erhh takde pape hal . cuma jimin nk tanya sikit laa ." kata ku sedikit perlahan .

"Apa dia ? cakap jelaa . jangan risau appa belom gila lagi nk mkn anak sendiri ." kata appa cuba membuat lawak tapi bagi aku

HAMBAR .

Orang serius dia melawak pulak .

"Hurmm . appa dh lama ke kenal dgn lis tu ?" soal ku membuatkan appa kelihatan sedikit terkejut .

"Eehh mane ade laa . baru je . knape jimin tanya ?"

"Eehh takde pape . cuma jimin pelik laa . mcm mane appa boleh bagi semua maklumat tentang skolah lama lisa kat pengetua sedangkan appa tak kenal dgn lisa . nama skolh lama lis pun belom tentu lagi appa tahu ." kataku panjang lebar .

Appa diam seketika .

"Alahh . bukannya susah nk cari skolah lame lis . lagipun appa ada tanya laa pasal skolah lame lis . jimin tu je tak tahu ." katanya lantas bangun sambil menggerakkan sedikit tangannya .

"Appa nk masuk . " katanya ringkas lantas berjalan masuk ke dalam rumah .

"Tak . appa tipu aku . tak mungkin appa boleh carik skolah lisa dlm masa satu hari . dan lis tak pernah bagitau pun skolh dia kat mane . tak . aku pasti appa ada sorokkan sesuatu dari aku . dari percakapan dia tadi aku boleh agak yg dia menipu . no . aku kena siasat jugak ." monolog ku sendiri sebelum bangun lalu masuk ke dalam rumah .

Jimin POV end
Lisa POV

Hurh!

Baru first day skolah . homework bertimbun timbun kat atas meja . macam manelaa oppa boleh tahan hidup kat skolah tu .

Sepandai pandai aku tak pernah lagi aku tengok homework yg aku bawak balik sampai lima subjek .

Huhuhuhu riak sekali sekala takpe kan ? tak semua budak boleh masuk kelas A .

Aww terharu titew .

"Hurhh penat laa nulis je dari tadi " keluh ku seorang diri di ruang tamu . mane taknya dari pukul dua setengah tadi sampai sekarang dh nk masuk pukul tiga tak habis ii lagi kerja ni .

"Sapa suruh masuk kelas pandai sangat ." sapa seseorang dari belkang dan orang nya…

Jimin oppa

"Pengetua suruh ." jawabku selamba lantas menyambung semula kerja ku yg tertangguh .

"Hurhh sombong ." katanya lagi sambil menonton tv dibelakang ku .

Aku duduk bersila kat lantai sambil buat kerja kat meja ruang tamu . dan si mamat pendek tu duduk kat sofa belakang aku .

Jangan pike benda lain budak !

"Mane ada laa ." kataku sedikit kasar .

"Eww seramnya hakak kelas A dah marah ." katanya lagi cuba mengusik aku .

"Tak lawak la . oppa ni tengok jelaa tv diam ii . takyah kacau org boleh tak ?" kataku sambil memandang tajam kearah jimin oppa .

"Iya laa . buat jelaa kerja tu . oppa nk tengok tv jelaa . takde masa nk kacau org ." katanya yg ligat menonton cerita 'pororo' .

"Whtdehek ? dh besar panjang pun tengok pororo ?" kataku sendiri seakan akan berbisik namun dapat didengari nya .

Pfttt

"Takyah nk gelak sakan sangat laa ." katanya malas dibelakang ku .

"Mana ada org gelak ." kataku menidakkan kata ii jimin oppa .

"Oppa belom pekak lagi laa dongsaeng ku oi ." katanya sambil menarik perlahan rambutku .

Tak tarik rambut orang memang tak sah .

"Wht ever " balasku lantas menyambung kerjaku yg tertangguh .

++tbc++

++sorry sebab chap ni pendek++
++voment guys++


[SU]Boy In Luv || Park JiminWhere stories live. Discover now