part 4💐 basikal rosak?💐

96 6 0
                                    

🌈 Balik sekolah 🌈
2:30 PM 🕒

Sewaktu itu kelas tambahan form3 dan form5 di batalkan kerana guru-guru mesyuarat maka kesemua murid yang ada kelas tambahan dibernarkan balik.

Hyuna dan kawan-kawan namia balik rumah dengan menaiki kereta manakala namia balik kerumah menaiki basikal kerana rumahnya dekat dan menjimatkan minyak kereta, Tetapi harini satu masalah timbul iaitu basikal namia rosak rantai basikalnya longgar apabila dikayuh jatuh . Namia mahu meminta tolong kawannya ji euntak kerana dia tahu membaiki basikal, malangnya dia sudah balik dan yang lain juga. 😅

Tiba sesorang berdehem di belakang dan namia toleh kebelakang . ( punyala terkejut sia orang yang berdehem tu jungkook sia ahaha😝) . Jungkook bertanya kenapa dengan basikal kamu? jungkook tidak mengenali namia kerana tidak kenal namia hanya memanggil namia { kamu}. 😂😆😅

" Ehem.. kenapa gan basikal kamu?"

"Emm.... babaasikal sasaya rosak😟"
(gagap)

" lah yeke , ce meh saya tengok "

lalu jungkook membelek-belek basikal itu lalu membaikinya dengan meletakan rantai basikal itu ditempatnya semula lalu dia megayuh basikal itu tup tup terus tercabut rantai basikal itu 😂😂😂 muka jungkook sudah menahan malu kerana mahu menolong tetapi merosakan pula (HAHAHAHAHA bingung😆)
namia pula sedikit terkejut dan matanya berkedip-kedip berkelakuan seperti tiada apa yang berlaku kerana menahan malu juga kerana crushnya menolongnya tapi ?? AHAHAHA

jungkook mengaru kepala dan namia berkata tidak apa namia bole balik tapi jungkook tida memberi namia balik sebegitu.

" takpelah jungkook, aku bole balik sendiri lagipon kat depan sana ada kedai baiki basikal tak jauh mana , usung je basikal ni rantai tu plak letak kat raga. Kau baliklah dulu, aku no hal takde pape . Thanks sebab sudi tolong "

" eh eh kau 😑 mana bole aku tinggal kau macam tu je dahla aku buat rantai basikal kau putus😅"

" ish takpe . aku tak suka nyusahkan orang lek takde pape pon "

" Ah takde takde🙄 jom hantar basikal ni then ikut aku gi tasik ok 😊👌🏻"

namia hanya mengikut kata-kata jungkook kerana kalau namia pergi ke kedai baiki baaikal, namia memang tiada wang untuk bayar duit baiki itu 😟😂 .

(ek ele namia ni kekkee laju je bila crush ajak 😏)

lalu jungkook menolong namia mengusung basikal itu pergi ke kedai baiki basikal. Pembaiki basikal itu berkata masa untuk baiki basikal itu selama 2 jam untuk memgantikan rantai baharu. ( jadi shanteklah alang2 bole ler pegi tasik gan jk namia oiii😌😜)

jungkook bertanya pada namia mahukah dia mengikutinya pergi ke tasik alang-alang menunggu pembaiki itu baiki basikalnya ? namia hanya menganguk kerana baginya setiap kali peluang timbul jangan sia sia kan jadi masa ini lah digunakan 🙆🏻🙈

jungkook menghulurkan helmet lebih kepada namia (bruh idk mana datangnya helmet tu ahahahha😂) namia mengambilnya dan memakainya . Lalu naik ke atas motor namia tidak memegang badan jungkook sikit pon dia hanya berpaut di tempat pemegang di belakang.

semasa tiba di tasik , kelihatan banyak kanak-kanak sedang bermain belon , berlari dan sebangainya kebanyaknya banyak keluarga dan pasangan couple sedang bersiar-siar.

jungkook memberhentikan motonya di parking moto

jungkook mengajak namia bermain roler blade di tasik itu namia hanya diam dan senyum lalu jungkook berkata
" ha diam tu tanda setuju plus senyum ahahhaa dah jom 😏😁"

tampa berlengah jungkook menarik tangan namia ketempat roler blade. 😏😝

Sewaktu bermain roler
Namia asik terjatuh dan tidak dapat mengimbang badan semasa bermain rolerbalde kerana namia tidak ingat cara bermain roler blade . Manakala jungkook pula seronok bermain toler blade pergerakanya diperhati oleh namia dan mengikutinya tetapi tidak boleh dan jatuh . Jungkook gelak sahaja dan menolong namia bangun.

" mehla aku tolong alolo sian 😆"
(menghulurkan tangan)

namia tidak menyahut tangan jungkook , namia sedaya upaya untuk bangun sendiri tetapi tidak boleh . oleh sebab namia tidak menyahut tangan jungkook , jungkook menarik tanganya tiba2, dan menolonya untuk bangun lalu jungkook menepuk-nepuk lulut namia yang kotor akibat terjatuh tadi dan jungkook megetatkan strap roler blade di kaki namia. Namia terdiam dengan perbuatan jungkook ianya membuatkan namia lagi suka kepada jungkook .

selepas itu, jungkook berkata kepada namia mesti tidak ingat cara main atau tidak tahu. Namia menjawap kata2 jungkook

"Bukan aku taktau , aku lupa lah weh huhu😅"

"lah yeke ?.., meh sini aku ajar 😊 slow-slow okay follow step by step"

" okay😳"

"Okay first kau bongkokan sikit badan pethu kau bukak langkah sikit so bagi permukaan tapak kau besar so di bole merendahkan pusat graviti 😄"

pelbagai cara jungkook mengajar namia. Ada yang namia bole mengikuti ada yang tak . Ada satu masa jungkook mengajar cara bergerak secara bulatan namia tidak dapat mengimbangkan bandanya tetapi jungkook memegang pingang namia untuk mengimbangkan badanya . Namia merasakan pipinya sangat hangat pada waktu itu.
( awwww beby 🙈💞)


hello again reader 🙆🏻 sya buat ff ni pukul 4 wooo isk idea kelua banyak gila time ni ahahha tapi kalau idea ni cam bodo je sorry ah 😟🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

comment something about this ff kalau nak request something pon bole hehe💞 love you jangan lupa vote takmau ah jadi ghostie reader okay???😘😘😘😘😘

Why im ugly ? jjkWhere stories live. Discover now