Při pohledu na obzor, Freye vyhrkly slzy štěstí. Znovu viděla vrcholky Beorských hor. Po čtyřech dlouhých letech. Tolik se toho změnilo, ale kamení velikáni ne. V čele malé skupiny letěl Bolveg na Ingvarovi. Po jejich bocích mírně vzadu letěli Freya s Briamem a Martin s Ingotholdem. Skupinu uzavíraly Mira s Valeou, které měly pozici vzadu nad ostatními. Ze země na ně byl uchvacující pohled. Draci, stejně jako jejich Jezdci, byli obtěžkáni brněním. Přestože zátěž navíc draky zpomaloval, byl k ní důvod. Letěli do boje.
FLASHBACK: Freyin pohled:
,,Potřebují vás doma." Eragonova slova utnula veškerý rozhovor u stolu. Pohledy všech se upřely na Jezdce. Ve tváři měl starostlivý výraz.,,Melion a dvojčata?" ujišťovala se Mira. Eragon přikývl.,,Nifflerové míří k Aberonu. Jezdcům se podařilo je zpomalit a oslabit, ale stále jich je moc. Nasuada mě požádala, abych poslal další Jezdce." ,,Hlásím se dobrovolně." vyhrkl Bolveg.,,Já taky." přidala se Saskie.,,I já." nezůstala Freya pozadu. Stejně tak Mira, Nick a dokonce i Martin. Eragon se spokojeně pousmál.,,Děkuji. Jsem na vás hrdý. Bohužel ale nemůžu nechat letět všechny." otočil se na nejmladšího z nich.,,Nicku, nejsi připravený. Tvůj výcvik není dokončen." mladík se zatvářil zklamaně, ale poté chápavě přikývl.,,A dál..." pokračoval.,,...potřebuji, aby tu zůstal jeden ze starších Jezdců." S prosbou ve tváři se podíval na Bolvega a Saskii. Než stihl urgal cokoli říct, elfka ho předstihla. ,,Já zůstanu." Bolveg na ni vrhl překvapený pohled. Elfka se jen usmála. ,,No co? Bolveg si to užije víc, než já." Urgal se ihned chopil vedení. ,,Co potřebujeme vědět?" ,,Podle posledních Melionových zpráv nifflerové postupují podél Beorských hor a právě minuli údolí Medvědí řeky." Eragon se na chvíli odmlčel, aby se všichni zorientovali na mapě, kterou rozvinul na stole. ,,Podle jejich současného postupu odhadujeme, že k Aberonu dorazí tak do šesti týdnů." ,,To je spousta času." ozval se Martin. ,,Proč vojsko nevyrazí proti nifflerům a nestřetne se s nimi dál od města? Kdyby byli poraženi, měli by lidé z okolních vesnic a statků dostatek času ukrýt se ve městě." Eragon přikývl. ,,To by samozřejmě bylo lepší. A bylo to i v plánu. Jenže důležitou součástí byla armáda trpaslíků, která měla zaútočit z hor a napadnout nifflery z boku." Freya sebou nepatrně trhla.,,Co se stalo?" zeptala se znepokojeně. ,, Nevíme. Melionovi se měli hlásit, jakmile budou připraveni na svých pozicích. Když se nikdo neozval, letěli Nut se Sviftem na pozice, kde měli být. Nikoho tam nenašli. Půda byla nedotčená a všechny vstupy zabarikádovány. Nepřišli." Výraz na Freyině tváři se změnil na zklamaný. Byla zklamaná a styděla se. Za svůj národ. A především za svého otce. Eragonovi další instrukce už nevnímala. Přemýšlela, co mohlo jejího otce přimět, aby porušil dané slovo. Všimla si, že ji Mira starostlivě pozorovala. Ona jediná věděla o jejím původu. V tu chvíli si uvědomila, že Eragon už odešel. Podívala se na nedojedený oběd před sebou.,, Proč nám Mistr říká veškeré špatné zprávy u jídla? Kdo má mít potom ještě chuť?" povzdychla si. Musím zjistit, co se děje. proběhlo Freye myslí. Vymrštila se ze židle, až sebou ostatní škubli. Než někdo stačil něco říct, vyřítila se ze dveří.
Miřin pohled:
Chápala Freyinu reakci. Stejně ale byla překvapená, když vyběhla z jídelny. Co má v úmyslu? pomyslela si. Chce se pokusit kontaktovat otce. Zjistit, co se děje. Valeina odpověď ji udivila. Jak to víš? zajímala se. Briam se mi zmínil. Má o ní obavy. Hodně jí ta zpráva zasáhla. odpověděla dračice. Mira s bílým drakem souhlasila. Freya byla její dobrá kamarádka, troufala by si říct, že nejlepší. Pro obě byly velmi důležité jejich rodiny. Z přemýšlení jí vytrhlo zabouchnutí dveří. Rozhlédla se, kdo odešel. ,,A sakra." uklouzlo jí. Snažila se nejít moc rychle, aby nebylo až tak nápadné, že jde krátce po Freye a Nickovi. Valeo, zeptej se prosím Briama, kde je Freya. Je to důležité. Věděla, že to bude rychlejší, než kdyby po ní pátrala sama. Je u sebe v ložnici. Briam je na cestě, ale nejspíš to nestihne. Nemůže ji varovat, uzavřela se mu. Po Valeiných slovech Mira přidala do kroku. Nick poslední dva měsíce Freye neustále nadbíhal a snažil se jí získat. Freya se Miře svěřila, že Nick je pro ni jako bratr, ale nic víc k němu necítí. Sama se mu to snažila několikrát naznačit, ale Nick to nebral v potaz. Mira věděla, že se mu to její kamarádka bojí říct přímo, aby o něj úplně nepřišla. Ale teď byla Freya hodně rozrušená a jestli Nick něco netaktně řekne nebo udělá, mohla by ztratit kontrolu. Při pomyšlení, co vše by se mohlo stát, přidala Mira znovu do kroku. Teď už téměř běžela. Musela ho zastavit.
ČTEŠ
Freya's narration
FanfictionVracíme se do Alagaësie, 25 let poté, co byl zabit Galbatorix. Když se pro mladou trpaslici, dceru Orika a Hvedry, vylíhne dráče změní se jí celý život. Musí cestovat daleko na Východ, do Eragonova panství, kde podstoupí výcvik. A kdoví, co vše se n...