Amir Abinin söylediğine karşı sırıttım.
''Gerek yok, kendimi savunabilirim.''
Amir; ''Öyle mi, nasıl?''
''Sizin kimden bahsettiğiniz hakkında bir fikrim yok. Buraya geldim, çünkü hemen çıkıştaki afişte ünlü bir sanatçının Türkiye'ye geleceği yazıyor. Ne zaman geleceğini soracaktım ve siz de benden onu tanımlamamı istediniz. Bunda yanlış olanı bana anlatır mısınız?''
Amir; ''Doğru söyleyip söylemediğini kontrol edin.'' Çok geçmeden dışarı gönderdiği polis geri geldi. ''Amirim kız doğru söylüyor.''
''Şimdi izninizle gidebilir miyiz?''
Amir; ''Tabi'' diyerek kapıyı işaret etti. Sandalyeye bıraktığım çantamı ve hırkamı alarak çıkacaktım ki Amirin seslenmesiyle durdum ''Şimdi gidebilirsin, ama küçük hanım bu yaptığın dikkatimi üzerine çekmekten başka bir işe yaramadı.''
''Pekâlâ, katili bulmakta bol şans.'' Yine tam çıkacakken Amir'in konuşmasıyla durdum.
Amir; ''Aradığımız kişinin katil olduğunu nereden biliyorsun?'' dediğinde gülümseyerek ona döndüm.
''Çünkü onu ben öldürdüm.''
Amir; ''Benimle alay etme.''
''Tamam, bir var sayımdı sadece.''
Sonunda emniyetten dışarı çıkabilmiştik. Zehra koluma vurarak söyleniyordu.
Zehra; ''Hapse atılacaktık az daha, bilmem farkında mısın? Üstelik ne gerek vardı böyle oyunlara. Hayır yani resmi alabilsen gam yemeyeceğim, resmen bizi boşu boşuna bir maceraya sürükledin.''
''Yalnız yelkenleri hemen suya indirme küçük hanım.'' deyip elimdeki kağıdı gösterdim.
Zehra; ''Oha sen ciddi misin? Hangi ara aldın onu? Bir dakika bir dakika, mantıklı düşünelim.'' deyip duraksadı ''Şimdi bu kağıdın yokluğunu fark ederlerse hırsız olacağız biz, üstelik polisten çalmanın cezası daha büyük. Yaktın bizi Diana.''
''Böyle gereksiz bir kağıdın yokluğunu fark etmeyecekler bile.'' Zehrayı sakinleştirmektense vahşi hayvanı evcilleştirmek daha kolaydır inanın.
''Ya ben acaba avukat mı olsam, gördün mü nasıl savunma yaptım?''
Zehra; ''Bence kapkaççı olmalısın, süper para kasarsın.''
''Bak bu da iyi fikirmiş, ama şimdi kararsız kaldım. Kapkaççı olmak için hangi bölümü seçmeliyim. Yalnız baştan söyleyeyim sayısal varsa ben yokum. Bunu araştırmak gerek tabi.''
***
Okul yoluna doğru giderken daha önceden cafede gördüğümü düşündüğüm bir çocuk ilişti gözüme, bizim yaklaşık on adım önümüzde yürüyordu.
''Zehra baksana, şu çocuk sence de bizi takip etmiyor mu?''
Zehra; ''Diana farkındaysan çocuk bizim önümüzde yürüyor, nasıl bizi takip edebilir?''
''Yok yok bu çocuk gerçekten bizi takip ediyor, baksana farklı sokağa girdik ama hâlâ önümüzde.''
Zehra; ''Acaba ben kendi kendime mi konuşuyorum.''
''Şimdi gösteririm ben ona.'' deyip çocuğa doğru gideceğim sırada Zehra kolumdan tutarak bana engel oldu.
Zehra; ''Saçmalama Diana, görmüyor musun aynı formayı giyiyoruz. Demek ki bizim okuldan.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kız Mevsimi; DİANA
HumorBen Fışırdak Grubunun en değişik üyesi Diana olarak kalemi elime aldım. Evet sizleri tanıştırmak istediğim ve söz konusu 'Kız Mevsimi' kitabında pek değinilmeyen hayali sevgilim 'S' var. Benim canım Fışırdak grubum onun gerçekliğine inanmadığı için...