0.5

368 13 2
                                    

Jag låser upp ytterdörren och slänger en blick bak mot marcus ryggtavla som sakta rör sig bort från mig. Jag suckar tyst för mig själv och trycker ner handtaget.

Till min förvåning var det nedsläckt i huset när jag kom in. Jag tänder lampan och ropar efter mina föräldrar, men jag får inget svar. Klockan är ganska mycket så de borde varit hemma, men det är väl skönt att vara hemma ensam också antar jag.
Jag slänger av mig mina skor och byter om till mjukisar, mina planer för ikväll var bara att ta det lugnt och se på en film.

Jag gick till köket och det första min blick dras till är en lapp som ligger på bordet.

"Hej gumman! Jag och pappa var tvungna att akut åka till din mormor eftersom hon inte mår så jätte bra, men du är stor nog att klara dig ensam i några dagar. Pengar ligger på ditt konto så du kan köpa vad du vill. Kram Mamma"

Jag la tillbaka lappen på bordet och öppnade frysen där jag visste att jag hade några paket frysmat som tur var. Jag sätter den i micron och under tiden den värms så går jag bort till vardagsrummet och klickar mig in på Netflix. Jag sätter på The babysitter och i samma sekund piper det från köket, Maten är klar!

- 50 min senare -

Maten var utbytt mot popcorn nu och jag var helt insatt i filmen tills jag hörde ett läte från köket. Skräckslaget ställer jag popcornen bredvid mig efter ljudet av glas som spruckit i tusen bitar kommit från köket.

Jag satte mig försiktigt upp och började gå mot köket. När jag väl kom fram till köket låg det glas över hela golvet, det är inte förens jag känner kylan som jag lägger märke till mitt krossade köksfönster. I början tänker jag bara att det är någon unge som kastat en sten men det är omöjligt att glaset kunnat ta sig hela vägen till dörren där jag stod nu om inte...någon tagit sig in.

-
Hej hej :D förlåt för jag suger på att uppdatera.
Vet att jag sa att ni skulle få reda på varför hon inte ville älska marcus i denna del men det blev inte så :) No shit! Har redan börjat skriva nästa o där kan jag garanterat säga att ni får veta

Luna // M.G (avslutad)Where stories live. Discover now