1.4

310 14 8
                                    

Jag slängde filten jag var inlindad med på soffan och vände mina steg upp mot mot mitt rum, varför kan han inte bara vara ärlig? Vad är det för mening att vara vänner om man ska ljuga med varandra?!

Jag tog första steget på trappan men stannade efter den, jag vände blicken mot dörren som Marcus precis gått ut från. Jag suckade och började gå mot den, minst 100 tankar snurrade runt i mitt huvud och Marcus var 99 av de.

Jag ställde mig utanför dörren och kollade ut genom kikhålet, tomt. Jag satte handen på låset och vred om.
Jag hade definitivt lärt mig av mina misstag, det är sista gången jag tänker lämna min dörr olåst.

Jag gick in till mitt rum och satte mig på stolen framför mitt skrivbord, det var fredag imorgon alltså sista dagen innan festen. Aldrig att jag tänkte dra på den! Inte efter allt med Marcus.
De senaste dagarna hade jag varit hemma från skolan efter det som hade hänt, jag hade sagt till min mamma att jag hade feber och inte mådde så bra.

Jag bytte om till pyjamas och borstade tänderna, denna gången tänkte jag sova på riktigt och varken Marcus eller Ryan skulle komma in till detta huset. Ryan var förmodligen på sjukhuset och Marcus och jag...asså...jag vet inte vad vi är just nu men han kommer inte komma, det är jag helt säker på!

- Lucias dröm :D -

Jag stod i ett obekant hus i ena hörnet, det såg ut att vara fest. Jag såg folk från klassen som dansade och hade roligt.
En bit ifrån mig stod Felix (killen som bjudit lucia t festen för er som glömt) och Marcus, jag kunde se och höra tydligt va de sa men de verkade inte se mig.

"Så Lucia kommer inte hit?" Frågade Felix Marcus.

"Nee hon var en feg pussy" svarade han och satte armarna i kors.

"URSÄKTA?" Sa jag högt och var påväg att knuffa till marcus. Men istället för att min handflata skulle möta hans kropp så åkte min hand rakt igenom, det var som att jag inte var här. Sakta började alla försvinna, Marcus, Felix och alla andra i klassen, det blev kolsvart i rummet. Jag såg från långt håll att någon sakta gick mot mig, jag kunde inte riktigt tyda vem det var men desto närmre personen kom desto tydligare kunde jag se att det var Ryan.

"Tänker du seriöst inte dra på en fest pga marcus? Jag visste att du var dum men seriöst lucia? Get your shit together! Dra på festen och visa vad i fucking helvetet den där killen missar nu efter han dragit!" Sa han.

- Slut på dröm-

Jag satte mig upp i sängen, mitt hjärta slog snabbare än normalt efter att ha sätt Ryan framför mig. Varje gång slutade det med att jag blev sönder slagen men denna gång så gav han mig ett pepptalk? Kan man ens kalla det så?
Jag visste ju självklart att det inte var riktiga Ryan som pratade med mig, hade han varit framför mig så hade han slagit mig...suck

Men han hade rätt. Jag tänker dra dit, och mitt mål är att göra Marcus avundsjuk till varje pris.

-
Tycker ni ens om denna novell? 😢

Luna // M.G (avslutad)Where stories live. Discover now