1.1

328 12 7
                                    

Jag och Marcus hade pratat om allt mellan himmel och jord tills det började blir mörkt då vi beslöt oss för att börja röra oss tillbaka.

"Det är väl nu vi säger hejdå?" Sa Marcus när vi stod utanför mitt hus, och om jag ska vara ärlig så lät han pytte lite besviken vilket jag var glad över.
Jag kanske skulle be honom följa med in? Eller han kanske var upptagen? Varför skulle han?
Men vi hade ju så kul tillsammans, han fick mig verkligen att tänka på något annat än bara Ryan.

"Du kanske vill följa med mig in?" Frågade jag smått nervöst.

"Hmm låt mig tänka.." Sa han och smekte sin haka sådär som gamla män gör när de tänker.

"Fuck you!" Sa jag och knuffade honom på magen samtidigt som jag började springa mot min ytterdörr, jag hörde hur Marcus sprang hack i häl på mig så jag började direkt gräva i mina fickor efter mina nycklar.

När jag var utanför dörren hade jag precis fått ut mina nycklar och genast började jag försöka stoppa in de. Men hur mycket jag än försökte så gick det inte eftersom i bakhuvudet fanns det en tanke om att Marcus skulle få tag på mig vilken sekund som helst. Adrenalinet började pumpa i min kropp, en liten del av mig började bli rädd. Inte för att jag hade något att vara rädd för men det sista jag ville var att blir tagen av Marcus.

När jag stått där i vad som kändes som en evighet åkte nycken tillslut in i nyckelhålet och jag började vrida om den men som vanligt vred jag åt fel håll.

"Nyckel jävel!!!!" Skrek jag högt. Sekunden efter tog Marcus ett grepp om min arm, jag gallskrek så att det nästa ekade samtidigt som Marcus gapskrattade eftersom jag hade blivit så rädd. Men även jag började skratta efter en kort stund.

Samtidigt som jag vred om låset och skulle gå in i huset så plingade det till från Marcus mobil och hans leende försvann samma stund som han hade läst meddelandet.

"Uh..jag är jätte ledsen men jag måste verkligen dra." Sa han, vilket fick mig att bli lite orolig.

"Ja eh visst" svarade jag snabbt för att inte ta hans tid.

"Hade Luna!" Sa han och efter det såg jag bara marcus ryggtavla springa iväg mot hans hus, borde jag frågat vad som hade hänt? Han verkade jätte orolig ju.

Jag suckade och gick in till mitt hus, ska jag vara ärlig så var jag lite orolig att mitt PSYCO ex Ryan skulle bryta sig in igen men Marcus hade berättat att de hade satt upp säkerhetskameror i och runt huset så om något mystiskt skulle dyka upp så skulle polisen bli larmade samt att Marcus skulle få ett samtal vilket kändes kanska skönt.

Jag gick upp till mitt rum och slängde mig på sängen. Hem ljuva hem! Hur mycket jag än tyckte om att vara hos Marcus i hans stora mysiga säng så tror jag nog att jag älskade min säng mer än allt.

Jag började tänka på det sista Marcus hade sagt till mig "hade Luna", Luna...hm.
Jag vände mig så att jag låg på mage och låste upp min mobil. Vad betyder egentligen Luna?

Jag skrev först vad betyder och sedan de fyra bokstäverna L U N A. Jag fick direkt upp massor av hemsidor som hade skrivit något men som vanligt så var Wikipedia först, så jag klickade mig in på den.

"Luna är ett latinskt ord som betyder "måne"

Men varför skulle han kalla mig Luna för? Vad hade jag gemensamt med månen?
Jag snurrade runt så att jag låg på rygg nu, vadå att vi båda snurrar? Jag skrockade lätt till.
Jag och min torra humor.

Jag släckte skärmen och gick mot mitt fönster, fullmånen sken stark på himmelen och jag skulle precis dra för gardinerna när jag fick syn på något på gatan. En varg? Eh okej, Vad fan gör den där tänkte jag för mig själv och drog för.

Jag brukade älska vargar som liten och jag var väldigt insatt i varulvar och sånt skit men allt ändrades den gången då jag hade stött på en varg.
Vargen bet mig i handleden och jag har än idag ett ärr från den händelsen. Jag har så mycket komplex över ärret och många hade frågat vad det var när jag var yngre, men på senare tid har jag blivit bra på att gömma den. Jag orkar inte med alla frågor, det påminner mig om tiden som barn. Jag minns hur traumatiserad jag vat efter den händelsen, och när man böjar frukta något man älskar är det inte så lätt att komma över det.

-
Måste bara tacka er alla för 500+ reads! Tack❤️

Luna // M.G (avslutad)Where stories live. Discover now