CHAPTER 1

785 36 2
                                    

::MADE FROM INDONESIA::

By: Luna DyBercy

Genre : Extra Bantaton (ada unsur 18xx)

CHAPTER 1 CASTELLA

:: Upperstar Suria ::

Di satu sudut, ada satu sumandak berambut hazelnut brown rebonding lagi, pakai crop top + denim jeans bukan alang2 lagi brand H&M. Balik2 suda dia jeling tu jam swarovski dia tu, kalau dari jauh konpom silau sebab terlampau bling2.. harga tu jam pun boleh suda bikin beli beras 1 tahun bah kalau setakat pasar2 malam tu dia tidak pandang tu. Makin lama buruk suda muka tu sumandak.

Dari jauh datang satu lelaki..berkemeja petak2 sama jeans yang tidak tau berapa tahun suda tu dia pakai. Tambah buruk muka ni sumandak nampak (tidak juga dia cantik ni, dia perasan saja selalu).

"Hi, baby..sory betul2 dear lambat. Banyak bah customer tadi hantar kereta mau service last minute. Kami tidak ckup staff terpaksa dear tolong lagi. Baby lama suda kah sni? " mcm muka orang merayu di tali gantung suda muka si Gerald

"Suda lar lambt, dressing pun mcm apa ja. Entah kain buruk mana lagi ko pungut ni. Ko mau jalan sama sa dengan dressing ko bgini. Macam mana juga sa buli pilih tunang macam ko ni" sambil menghina2 suda si Castella sama tunang dia

"Sory la baby, bukan tentu kerja mekanik ni. Lagipun banyak customer banyak juga duit, dear buli belanja baby. Lagipun dear dengar Carlo Rino ada sale sempena promotion new items, tu lar dear kerja lebih sikit." Mau tidak mau terpaksa juga si Gerald pujuk tunang dia cara begini walaupun dia mau pakai tu duit untuk beli ubat mama dia

Uinah sekali si Castella dengar saja tunang dia mau belanja Carlo Rino senyuman sampai di telinga. Terus dia bangun pigi peluk2 & kiss tunang dia. Hilang bah merajuk dia dengar kena bwa pigi shopping..

Jalan lar dorang ni pigi carlo Rino, memang betul la ada sale tapi mau saja si Gerald gantung diri tingu tu harga after discount 50% masi RM599. Si Castella tidak payah cakap lar..suda start memilih2 sana..klo boleh ambil semua, semua dia angkat tu bawa balik. Sekali si Gerald berdiri tunggu2 si Castella, datang tu promoter.

"Hi, kamu cari apa ? " tu promoter jeling dari atas ke bawah. Bah tidak kan smart dressing si Gerald pigi lagi berdiri-diri sana branded shop.

"Tidak, sa tunggu tunang sa bah tu" Gerald perasan juga tu promoter layan dia lain-lain. Memang la dressing buruk tapi tingu dulu dompet ba..dalam hati si Gerald

Tu promoter nampk si Castella, terus dia jalan kasi tinggal si Gerald.

"Dear dear mana satu cantik ni? Sa mau beli ni handbag tapi sa mau juga ni sling bag. Murah suda ni dear. Beli dua ni dapat harga RM799, bukan selalu dapat murah dear" manis suda mulut si Castella memujuk

Demi sayang si Gerald, dia kasi beli juga si Castella. Lagipun dia suda janji kan mau kasi beli sebgai tanda minta maaf dia lambt, macam la dekat tu Sipitang-KK. Lepas pigi Carlo Rino, si Castella bawa pigi makan di sushi king nasib la sushi king saja. Tapi macam2 si Castella order, last2 si Gerald juga kasi habis sendiri bayar pun mau RM100++.

Siok2 dorang jalan berpegang tangan ,dari jauh si Castella ternampk macam bayangn seseorang yg dia kenal. Risau suda hati dia, berfikir dia macam mana dia mau mengelak.

"Aduhh dear, sakit kaki sa suda oo penat sa jalan mari la kita balik." dengan suara minta puji si Castella

Si Gerald pun bawa la pigi nek lift mau nek pigi parking. Senang hati si Castella terlepas dri pandangan tu lelaki yg dia nampak dari jauh. Si Gerald pakai kereta kancil saja, tapi yang suda modified habis dari kerusi dia tukar leather, sound system dia memang yang perfect dia kasi modified tapi biasa lar ni tunang dia terlampau branded bah jadi suka mengutuk padahal tidak besar juga beza kereta si Castella,dia pakai tu viva saja..tu pun dia paksa parents dia beli..

Si Castella tinggal area sepanggar menyewa satu apartment sendri. Tapi yg bayar tiap2 bulan si Gerald juga la. Si Gerald tinggal di Sipitang jauh2 dia drive pigi jumpa tunang dia ja. Sampai dorang di Apartment, si Gerald angkat lar shopping bag semua naik. Rumah si Castella tingkat 3 nasib juga kawasan apartment dia ni sunyi tidak ramai lepak di kaki 5.

Bila si Gerald masuk rumah, astaga rumah kah tempat pembuangan sampah ni. Terkejut betul dia tingu keadaan rumah si Castella semak betul. Buku2 sini sana, baju tidak tau bersih kah kotor merata2, dia jeling tu dapur macam mau pengsan dia tingu mcm 10 tahun tidak kena cuci tu piring2 ada yg berulat ada yang berkulat. Dia harap la tu bilik tunang dia bersih, sekali dia cubuk boleh tahan lantai penuh kain.

"Baby, taufan kah sini?" dengan muka terkejut si Gerald tanya

"No la, why?" si Castella sibuk membongkar tu shopping bag dia.

"Napa rumah baby tidak terurus ni? Patut la tidak hantu kacau baby." dari dapur ke bilik ke tandas si Gerald check. Pet pot pet pot mulut dia kalah mama2

"Baby teda masa mau kemas, busy dengan assigment report lagi. Pulang dari kelas tido,bangun bersiap pigi kelas terus." dengan suara minta puji dia tu buat lagi muka kasian

"Ok la, begini..memandangkan dear tido sini dan baby pun cuti, kita kemas rumah la. Baby kemas bilik baby tu. Sni luar dear tolong kemas boleh kn ?" si Gerald pegang tangan tunang manja dia sambil memujuk supaya bagi kerjasama

Nasib makan pujuk juga si Castella. Dia angguk2 juga terus masuk bilik pigi kemas2 kasi asing baju dia. Siok-siok si Castella mengemas tidak lama ada bunyi phone.

Ting! Chat masuk 📨

"Hi,lovely. Free tonight? Wanna hangout wit me?" - Dr.Robert

"I cant hun, my parents at my house rite now. Maybe tomorrow nite," - Castella

"Oh i see, i'm hoping to see u tonight, i miss ur body so much." -Dr.Robert

"I'm sory hun, I miss u too. I want your d**k badly. My p**y is aching." - Castella

"...I want to lick your P**y and roll my tongue inside...then turn you over and pull your hair so hard." -Dr.Robert

Tiba-tiba muncul muka si Gerald depan pintu. Terkejut si Castella, cepat-cepat dia kasi tapuk henpon dia. Si Gerald tingu belum lagi siap2 si Castella kasi bersih. Ruang tamu, bilik tetamu, dapur suda si Gerald kasi bersih dia masuk bilik mau kastau dia kluar sekejap pigi beli barang dapur untuk makan malam dorang. Castella angguk-angguk saja lar.

Lepas si Gerald jalan, si Castella ketuk2 kepala dia. Nasib tidak kedapatan, mati la dia kalau kedapatan. Suda jalan tu tunang dia, jadi sambung kasi bersih bilik sampai yg boleh bernafas suda orang tingu. Hasil dari dia kasi bersih bilik, dua raga kain dia yang kotor. Pemalas kan ni sumandak nama ja branded girl. Dia angkat kain-kain dia mau cuci la kunun, dia tingu ruang tamu dapur berkilat bah kena mop lagi tu lantai. Senang juga hati dia tunang dia tolong, sayang betul dia sama tunang dia. Tapi dia tidak boleh tolak juga permintaan tu Dr.Robert sebab tu la salah satu lubuk ATM dia.

Sambil dia mau cuci kain, dia teringat balik macam mana dia boleh kenal Dr.Robert. Dr.Robert dulu pernah datang di kolej bagi speech untuk Science Day yg kena anjur oleh kolej dorang. Dr.Robert ni berumur dalam 48yr la bgtu, still good looking and married suda. Bini Dr.Robert tinggal di Oversea sama anak2 dorang sebab ank dorang minta kawan kan. Tinggal lar Dr.Robert lonely2 di Sabah. Masa si Castella jalan2 sama kawan dia di pameran tu, tidak sengaja dia terlanggar si doktor. Si Castella balik-balik minta maaf, senyum saja si Doctor tingu si Castella then jalan. Lepas tu, ada satu ari si Castella demam panas dia drive pigi klinik entah pa klinik suda pun dia tidak ingat. Dia masuk ja jumpa Doktor, belum sempat tu Doktor tanya dia pengsan. Sekali dia bangun dia di satu kondo mewah kawasan orang2 kaya. Dr Robert bilang dia tidak tau mana rumah si Castella jadi dia bawa balik saja kasian, dia terus dia teringat anak dia yg lebih kurang umur si Castella. Jadi dia care lar macam dia jaga anak dia sendiri. Di sana la start si Castella rapat dengn Dr.Robert.

MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)Where stories live. Discover now