:MADE FROM INDONESIA::
By: Luna DyBerCy
Genre : Bantaton Sipi2
CHAPTER 14
" Antara kita...tidak mungkin ada kali kedua. Cukup la kalau kita sekadar berkawan biasa tidak lebih." cukup suda sakit hati si Rachel dulu, sekarang dia tidak mau lagi kasi sakit hati dia.
" Tapi Chel, sya masi sayang kau. Sya menyesal dulu sya tidak hargai kau Chel. Sya ikut hasutan kawan2 sya saja dulu tu. Sya masi mentah untuk nilai perasaan sayang sya sama kau." bunga2 tu ayat si Matt. Berusaha mau ambil hati si Rachel balik.
" Kalau kau sedar suda, syukur la. Tapi sya suda tetap dengan keputusan sya. Kau cari la perempuan lain untuk jadi teman kau. Sya suda berpunya. " Si Matt dengar saja si Rachel cakap dia suda berpunya, terus si Matt melutut merayu...😒😒 wayang betul oo..
Nasib tiada orang lain sana dekat2 dorang. Bikin malu tu gaya si Matt. Si Rachel malas mau layan, dia jalan ja kasi tinggal si Matt. Kena panggil2 pun si Rachel tidak peduli suda. Si Rachel masuk kereta, start enjin terus jalan. Biar la, yang berlalu biar kan la berlalu.
Si Rachel drive sambil layan lagu hitz fm. Kena lagi lagu yang menusuk di jiwa.
______________________________
Sejak si Rachel terjumpa balik sama si Matt di Sipitang tu, si Matt hari2 send msg bagi si Rachel. Tapi si Rachel baca ja tidak pun dia reply. Walaupun si Rachel macam tidak mau peduli sama si Matt punya chat, tapi lama2 macam dia pandai tertunggu2 chat dari si Matt. Sampai satu hari tu si Matt chat dia bawa jumpa mau kasi clear salah faham dulu kunu. Dia mau start balik hubungan yang putus di tepi highway.
Si Rachel pun macam yang tidak dapat tahan suda tu perasaan dia. Dia baru mau reply si Matt terus ada calling...
Incoming Call Unknown 📲
" Yes, Hello Rachel speaking" Si Rachel sambut walaupun tidak kenal tu number. Manatau customer kan cari dia.
" Hi sis, sorry sya ganggu. Nama sya Danela." suara ayu perempuan yang call si Rachel. Tambah si Rachel bingung.
" Oo hi sis, ada apa2 boleh sya bantu ka tu? " - Rachel
" Sory sis, sya mau tanya saja bah. Sis sama si Matt ada apa2 hubungan ka? "
ok..soalan dari pemanggil yang tidak di kenali buat si Rachel sangat terkejut.
"Si Matt? Sya sama dia teda apa2 hubungan istimewa. Kami cuma kawan sekolah saja dulu." Hati si Rachel macam kena tikam2. Hampir suda dia buka balik hati dia sama si Matt.
"Ya ka sis? Tapi kenapa si Matt cakap dia sayang sama sis? Dia mau kasi cerai sya lagi. Sya mau jawab apa kalau anak yang sya kandung ni nanti tanya sepa bapa dia." nangis2 suda si Danela a.k.a bini si Matt..
"Percaya la, sya tidak anggap si Matt tu lebih dari kawan biasa. Jangan risau, sis tidak akan kehilangan suami, anak sis tidak akan kehilangan bapa." tanpa si Rachel sedar, mengalir juga air mata dia. Sakit juga bila dia rasa macam tertipu.
"Ya ka sis, thanks sis...sorry ganggu sis.."
Si Danela letak panggilan saja, Terus terlepas tu hp si Rachel dari tangan dia. Nangis betul si Rachel bila tau si Matt tipu dia hidup2. Si Rachel menangis sampai dia tidak sedar dia tertido di Sofa.
____________________________________
Si Rachel singgah la di Imago, jalan2 mau kasi hilang stress. Lagipun hari ni dia teda appointment dengan mana2 customer dia. Dia kasi keluar henpon dia, dia chat si Mei bawa jumpa. Tapi si Mei melancong pula di luar negara.
YOU ARE READING
MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)
Romansa::MADE FROM INDONESIA:: By: Luna DyBercy Genre : Extra Bantaton (ada unsur 18xx) Ni kisah Fake/Real cuma writers yg tau, sebab kalau fake pun ada jg pandai terasa. Masa/Tempat/Nama x kaitan sama sepa2 jg. ?? Harap teda yg terasa dan semoga ni cta s...