CHAPTER 11

281 21 1
                                    

::MADE FROM INDONESIA::

By: Luna DyBerCy

Genre : Bantaton Sipi2

CHAPTER 11

"Chel...kau ok kah?"......

Si Rachel dengar saja tu suara terus dia tolak kasi lepas pelukan dia. Sitt!! Si Matt pula yang dia terlanggar. Dia pun tidak lagi tingu sepa yang dia langgar terus saja pigi peluk. Hilang terus takut dia. Terus macam kena kejutan eletrik.

"Sory, ya sya ok saja ni.." si Rachel mau elak dari si Matt, sini pula dia terjumpa balik. Si Rachel mau jalan balik pigi kereta dia, tapi dia rasa sakit betul kaki dia.

Si Matt pasang touchlight di hp, sekali dia suluh kaki si Rachel mengalir2 darah suda. Masa si Rachel lari tadi, tidak si Rachel sedar dia terpijak kaca. Si Matt angkat si Rachel walaupun si Rachel balik2 minta kasi lepas. Si Matt minta kunci kereta si Rachel, dia drive pecut pigi hospital.

Sampai di hospital, kena bagi jahitan juga la luka di kaki si Rachel. Si Matt yang urus semua masa di hospital.

"Chel, kau drive balik KK ka ni?"

"Tidak, sya balik rumah anty sya ni sana Kg.Xxx..." si Rachel harap betul cepat2 la dia balik rumah.

"Ba sya hantar kau la..bukan kau dapat drive juga tu.." si Matt mau pegang si Rachel, tapi si Rachel mengelak..sanggup si Rachel jalan terhinjut2.

Sepanjang dalam kereta dorang tidak bercakap sunyi saja. Si Rachel cuma bercakap untuk tunjuk arah saja. Tidak lama sampai dorang depan rumah anty si Rachel.

Si Matt mau tolong si Rachel, tapi betul2 la si Rachel tidak suka. Anty si Rachel keluar dari rumah sebab menyalak2 tu anjing kan. Terkejut anty si Rachel nampak tu kaki berbungkus.

Berbunyi hp si Matt

Incoming Call Gerald 📲

"Gel, sni sya Kg.Xxx..hantar si Rachel. Luka kaki dia tu terpijak kaca, sya bawa pigi hospital tadi. Kau tau ni tempat ka? Buli kau ambil sya sini?"

"Ba nanti sya ambil kau sana.." terus si Gerald letak hp

Si Rachel suda masuk rumah, anty dia keluar pigi la jumpa si Matt ni.

"Poinsikou, sebab hantar si Rachel." anty si Rachel pigi juga salam si Matt

"Aik, tidak apa2 tu anty. Kawan juga kan mesti tolong."

"Macam mana kau mau balik ni?" si Anty tanya

"Ada kawan sya ambil kejap lagi sampai. Nahh anty ni kunci kereta si Rachel." hampir si Matt lupa mau bagi balik tu kunci kereta.

Tidak lama sampai si Gerald. Si Matt salam si Anty terus dia minta diri pulang sebab mau jam 12 malam suda.

:: Next Day ::

Awal lagi si Matt bangun ni hari, dia bersiap2 suda mau balik sebab ada urusan dia tengahari di Kk. Tiba2 bunyi hp dia, masuk text msg.

Unknown Sender
📩 Mornin' , thanks tolong sya semalam

Matt
📩 Mornin' too, welcome. Okay ba kawan juga. So macam mana suda kaki kau?
Uiseh bunga2 hati si Matt, received text msg dari si Rachel.

Rachel
📩 Masi rasa tu sakit la sikit.

Matt
📩 Bah jangan lupa makan ubat tahan sakit, sama cuci tu luka. Sya mau pulang KK suda ni ada urusan lagi.

Rachel
📩 Bah ok, take care.

Nah belum pernah si Matt rasa bunga di taman hati dia mekar2 ni. Senang hati dia ni kali kena msg oleh si Rachel. Aik..dulu bilang tidak sayang, kenapa ada bunga dalam hati ni?? 😏😏

Si Gerald masuk bilik nampak si Matt senyum2 tingu hp. Macam yang tengah hot bercinta saja.

"Belum lagi kau gila ba kan Boy? Senyum2 depan hp.." geleng2 kepala saja la si Gerald tingu gaya si Matt. Tersengih2 si Matt kena tegur oleh si Gerald.

"Dari kau senyum2 tingu tu hp, bagus kau pigi breakfast. Mama sya ada masak mee guring tu, buat ja macam rumah sendiri." sambil si Gerald kemas2 tu bilik dia. Rajin ba si Gerald tu la si Castella sayang tu sebab buli jadi amah dia 😂😂 .

"Ba sya pigi makan la ba ni.." tapi hp masi di tangan juga la.

Terus si Gerald teringat pasal semalam, dia ingat balik status fb si Castella sakit betul hati dia. Dia tidak tau sama ada semua yang dia nampak tu betul kah tidak. Si Gerald ambil hp dia, dia check balik fb si Castella.

New Update ::

Thanks, appreciate sangat2 hadiah ni......😘😘😘

Si Gerald terbaca tu status, aduhhh sakit bukan alang2 lagi hati dia. Dia tekad ni kali dia mau siasat pa si Castella buat di belakang dia. Dia fikir2 lu macam mana dia mau atur strategi dia. Dia check hp dia, terus dia cari2 contact number yang dia rasa buli tolong dia. 😏😏 Kamu rasa sepa kah yang dia contact?

:: Bengkel Si Gerald ::

"Bah bro, thanks tolong sya kasi siap awal ni kereta,
Sya ada meeting lagi sana KK bah ni." sambil si Matt hulur duit repair salam2 dia sama si Gerald.

"Aik bro, suda kerja sya juga ni. Kalau ada masa datang la lagi jalan2 sini." balas si Gerald.

"Ba nanti sya tingu dulu masa sya la..buli atur juga tu nanti. Bah sya gerak dulu Gel, takut pula jem."

"Ba ok bro, hati2 kau drive..." si Gerald tunggu si Matt pulang, terus dia tutup gate bengkel. Ni hari off day, tapi si Matt mau ambil kereta jadi dia buka la sekejap. Si Adip pun mcm biasa kalau suda off day, jalan la sama cewek dia tu.

Si Gerald pulang rumah, dia packing2 baju dia. Dia suda fikir masak2, dia mesti bertindak cepat. Dia ambil hp dia, dia pigi whatsp

📩 Dip, sya outstation tidak tau berapa hari, tolong jaga bengkel ada apa2 call sya

📩 Beres Bos..

Si Gerald start enjin kereta, terus dia pecut. Dia msg saja mama dia kastau dia pigi mana. Sambil drive, sambil si Gerald berdoa dalam hati. Semoga selamat sampai kk.

Sampai di KK, dia pigi lunch di kedai cina yg popular d Kk. Tempat kebiasaan dia sama Castella. Kali ne si Gerald duduk di sipi2.. Suda dia oder makanan, dia pun makan. Ummm.. Dap nyeee... Tapi tiba2 suapan dia terhenti. Dia nampak satu kelibat yang dia kenal, satu susuk tubuh yang pernah dia tiduri dan peluki..

Castella!!!

Shit! Siapa lelaki di sebelah dia tu?? Hensem dari si Gerald. Cilanat!! Si Gerald ambil kerusi dan membelakang tempat duduk dorang. Nasib ngam2 si Gerald pakai topi masa tu. Macam tidak dapat habis saja tu mee dia. Mana ada mood suda nampak tunang dia sendiri depan mata berpegang tangan sama lelaki lain. Sial! Perempuan sundal.

Ikutkan hati mau saja si Gerald pigi jumpa Castella. Tapi tiada guna bha begaduh di kadai makan. Nanti kita jumpa di rumah Castella. Siap si Gerald makan. Dia curi2 gambar si Castella sama tu lelaki. Supaya dia ada bukti untuk kasi salah si Castella.

MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)Where stories live. Discover now