::MADE FROM INDONESIA::
By: Luna DyBercy
Genre : Bantaton Sipi2
CHAPTER 9
::APARTMENT::
Awal pagi lagi si Castella bangun bersiap. Lambat suda dia mau pigi kelas. Cukup sehari dia MC, nanti kena demerit pula biasa la dia kan top student. Mesti jaga popularity dia juga supaya maintain saja.
Dia jeling di katil, si Gerald masi nyenyak tidur lagi. Malas dia mau kasi bangun, so dia kasi biar saja. Dia jeling jam ada stengah jam lagi. Si Castella jalan saja begitu tanpa pesanan.
Dalam jam 9 lebih, si Gerald bangun. Dia tingu sebelah teda suda tunang dia. Dia kasi lepas keluhan panjang. Dia fikir, betul kah tindakan dia tu. Dari semalam, tunang dia macam kena tampar malaikat sekejap, jadi penurut sama dengar cakap. Semua yang si Gerald cakap, kena kasi iya saja. 😂😂
Si Gerald fikir2, ni kali dia mau buat sesuatu untuk cari bukti. Dia fikir apa 1st step dia mau buat. Dia tingu hp nokia 3310 dia tu..punya jauh beza kan hp dia sama tunang dia. Buli bikin umban anjing suda hp si Gerald. Garagas bah si Gerald, jimat lagi duit daripada beli hp mahal. Si Gerald bangun bersiap, mau pulang Sipitang suda dia. Banyak lagi kerja dia tertangguh di workshop dia tu. Tapi sebelum balik Sipitang, dia mau singgah dulu di CP, jalan2 release tension.
:: CENTRE POINT ::
Sebelum si Gerald kasi tinggal rumah, dia sempat masak lagi untuk tunang dia. Dia kasi masuk di peti sejuk, nanti tinggal si Castella kasi panas di microwave. Ni la dikata kan cinta tu buta, macam mana pun salah si Castella, Gerald tetap sayang. Kasi maaf juga. Sebab Gerald positive thinker. Rugi la kalau si Castella kasi putus kan.
Si Gerald park kereta dia, then dia pigi cari makan lu sana food court. Simple saja si Gerald ni, tidak cerewet lagi murah lagi bagus. Pilihan makanan bajet si Gerald macam besa Nasi Ayam CP. Harap maaf la kalau si Castella mau jejak kaki dia di sana.
Siap makan, si Gerald jalan2 di sana kedai baju. Mau juga dia fesyen2 sikit ba walaupun T shirt saja. Dia beli la jeans sama baju 2 pasang. Si Gerald jalan area jual hp, ngam2 tu promoter tengah promote2 keluaran hp sony baru.
" Ya bang, mari2 tingu ni hp Sony baru buli bawa berenang2 bang. Harga RM2K+++, tapi harga promosi kami bru RM1K++, ada free power bank lagi..." kamu yang besa kena kejar2 promoter di CP tu tau la macam mana.
Si Gerald singgah tingu2 juga tu hp. Sony ja, belum buli lawan si Castella ba ipong. Makin tingu makin tertarik pula si Gerald sama tu hp, bukan selalu kan baru ni kali ba. Suda 100x fikir, dia ambil tu hp, dia minta tolong update apps sama tu promoter. Siap bayar, si Gerald pun meneruskan perjalanan pulang Sipitang.
3 jam perjalanan si Gerald balik Sipitang. Dia sampai saja, dia nampak si Adip tengah kasi bersih2 kawasan workshop.
"Aik, bos awal balik. Bilang hari tu mau jalang2 lagi sama bini pigi sejuk2 sana Kundasang.." si Gerald kastau si Adip mau pigi KK seminggu, tapi dia teda mood mau Jalan2 suda.
"Sya fikir2 banyak kerja ba Dip, kesian kalau kau kena customer yang cerewet.." padahal si Gerald malas mau lama2 sama si Castella..masi tersisa sakit hati dia. Sambil si Gerald relax2 rehat dari penat drive jauh, dia tekan2 hp baru dia tu. Mau belajar2 pakai hp canggih.
"Waa Bos, cantik tu hp nya. Buli suda aku whatsapp bos ni. Nahh buat Facebook lagi bos.." si Adip ni kalau social media memang semua dia ada.
"Ishh tidak sya pandai main tu, apa lagi mau buat. Biar lar asal boleh pakai call saja. Tapi kau ajar sya tu whatsapp Dip.." sambil si Gerald tekan2 tu hp dia belajar guna manual book..hahahha ksian kan..noob..
Si Adip pinjam la ni hp bos dia, tekan2 ntah apa saja dia tekan buat dalam tu hp bos dia. Siap saja dia on whatsp , dia kasi balik. Terus dia cuba sent kunu chat sama bos dia. Dia set nama dia sana Hensemboi Adip. Mati2 si Gerald kasi ketawa...hahaha...
:: RUMAH SI GERALD ::
Makan malam di rumah si Gerald selalu meriah, sebab dorang jenis yang makan bersama ba. Salah satu cara mengeratkan hubungan keluarga. Jadi siok2 si Gerald menghayati makan malam mama dia pun tiba2 buka soalan.
" Ba, Songira kou kumawin (Bila kamu kahwin).." mama si Gerald cakap dusun ni sama anak2 dia. Tapi dorang pemalas mau reply dusun, Cakap juga melayu. Tapi jangan kamu risau arr, siurang translate juga ni pigi melayu..sama2 kita belajar bahasa dusun.
Hampir tersembur makanan si Gerald dengar soalan mama dia.
"Ee ama, lama lagi ni. Masi muda belum puas bujang. Duit pun belum ckup banyak." terus macam hilang selera mau makan padahal dua kali tambah suda tu nasi makan sama ikan masin parah limau.
"Odoi, Sumuai nopo noh nga osusa noh somonu (kalau berubah susah suda nanti)..."
Si Gerald diam saja, malas dia mau cakap banyak nanti bertambah pula ceramah mama dia. Dia kasi habis makanan, tolong kemas ruang makan terus masuk bilik sigup2 tepi jendela.
Sedang si Gerald merenung ke luar jendela dengan sigup dia yang separuh suda. Tiba2 bunyi hp dia. Dia pigi tingu, notification request friends from.....hairan si Gerald tingu tu noti. Dia buka la ni check, noti dari fb. Ni mesti kerja si Adip ni tadi. Si Adip kasi buat dia fb, tapi pakai gambar yang hensemboi ada sixpack dengan nama G.Edward..hahahha...trip betul..banyak sumandak sent request ba. Semua si Gerald pigi approve, sundal juga..lelaki tatap lelaki ba kan.
Ada yang pandai inbox "Hi" tapi si Gerald kasi biar tidak reply. Terus si Gerald tergerak hati mau pigi check fb tunang dia.. Castella Mellisa search 😉😉
Paling atas lagi suggestion name keluar. Dia buka la ni stalk2 kunu, tapi tidak buli sebab kena private. Jadi dia pigi add la kunu ni. Tunggu2 belum lagi kena approve sampai si Gerald tertidur....
Kringggg Kringggg!!!
Awal pagi lagi bising hp bunyi2. Si Gerald ambil hp tingu pemanggil.
Cuzy Mei 📲
"ya Mei, apa buli sa tolong kau pagi2 buta ni?? " dengan malas nya si Gerald sambut. Dia malas ba gaya si Mei ni, kuat memaksa betul. Tapi tu la kazen dia paling rapat membesar bersama2.
"Gel nanti malam kita pigi aramaitii sana rumah si Kulot..teda tukang singgarung ba, kau saja harapan sya ni" awal pagi kena cari untuk cari tukang singgarung saja..kitai punya kazen..
"Tingu la, malas sya ni. Banyak kerja sya sana workshop. Kalau sempat sya pigi juga tapi tidak janji arr.."
"Wajib!! Kehadiran di ambil..ok bye" terus si Mei letak..ni la kazen dia yang paling bikin panas...hahaha
Silaka punya kazen, apa dia ingat sya ni teda kerja kah. Sempat si Gerald tingu ada noti hp dia, si Castella approve suda request dia. Belum sempat dia check, calling dari si Adip kastau ada customer datang minta tukar itu ini susah mau nego tu harga. Jadi cepat2 si Gerald pigi bersiap takut saja si Adip kena gertak....
Ada suda facebook si Gerald kan, jadi buli suda dia pigi stalk kan.. Sempat ka tu dia pigi singgarung? 😉😉 sory reader pindik sikit chapter 9..mau habis cas hp menaip..chapter 10 sa kasi panjang arr..lob2 from Cy
YOU ARE READING
MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)
Romance::MADE FROM INDONESIA:: By: Luna DyBercy Genre : Extra Bantaton (ada unsur 18xx) Ni kisah Fake/Real cuma writers yg tau, sebab kalau fake pun ada jg pandai terasa. Masa/Tempat/Nama x kaitan sama sepa2 jg. ?? Harap teda yg terasa dan semoga ni cta s...