::MADE FROM INDONESIA::
By: Luna DyBercy
Genre : Extra Bantaton (ada unsur 18xx)
CHAPTER 2 GERALD
:: GIANT SEPANGGAR ::
Gerald park kereta dia, jalan menuju Giant supermarket terus dia ambil bakul. Dia fikir2 pa menu makan malam dorang dua nanti. Gerald terfikir mungkin menu western or thai, sebab c Castella punya fevret tu. Gerald rasa wstern food lebih senang cari bahan, jadi menu dia malam ni spaghetti carbonara. Jadi dia pun shopping2 lar apa bahan yg perlu mlm ni. Siok2 dia shopping terus ada orang kasi terkejut dia dari belakang.
"Oii..Gerald.." sekali c Gerald pusing dia blur sekejap. Berpikir dia sepa ni sumandak depan dia, rambut pnjang shags dgn colour Chocolate Mauve bebeh lagi tu body dia. Lama dia renung tu sumandak sampai tu sumandak lambai2 tangan dia depan c Gerald.
"Uii Chel, ko kah ni? Mana suda muka jerawat batu ko dulu tu yg bikin jatuh sinta c Boy@Matt ?" punya teruk kan gaya c Gerald. Dia ingat suda ni sumandak nama dia c Rachel, kena panggil Chel saja. Sumandak c Matt@Boy satu course dorang tiga ni dulu di satu kolej sana Labuan. Kira nya bestfriend lar dorg tiga, tapi c Matt ni hensem jadi bila suda terjumpa bebeh yg bikin bitin terus saja dia kasi tinggal c Chel. Lagipun ok juga c Chel putus sama c Matt, legiut gia c Matt ni suka pigi check in ike2 ja kerja dia. Lepas graduate, dorang terpisah lost contact.
"Sial btl mulut ko ni Gel, x insuran betul. Mau 2 tahun kita x jumpa buli2 tu yg keluar dari mulut ko arr bila nmpk sa. Apa ko shopping ni?" - Cumil bah c Rachel ni kalo marah tpi bukan juga dia ambil ati.
"Sa beli bahan mau masak ni malam, sa mau masak tuk tunang sa." C Gerald bilng.
"Aik, ko suda tunang kah pula? Teda jemput2 sa pun, bilang kawan tapi taik ko kawan kalo macam ni." Terkejut c Rachel dengar c Gerald suda tunang.
"Ko hilng tanpa jejak, number lama ko pun x boleh call suda tu. Sekali muncul tukkoi bebeh sda bh"
"Aik ya kan sa tukar num sda..bh bagi num henpon ko nanti sa miss call. Manatau ko da apa2 masalah cari ja sa kawan ko pigi moginum. Dapat juga sa kena belanja minuman free hehe.." jadi saling bertukar number lar dorg dua ni. Terus c Rachel minta diri suda, dia ada urusan krja lagi sana Penampang. Siap c Gerald beli semua keperluan dapur, dia pun pulang la.
::APARTMENT SI CASTELLA::
Si Gerald masuk saja di rumah si Castella, dia mengeluh lagi balik. "Haiss.. Knapa la tunang sya ne begini. Tadi sblum sya kluar rumah, cantik, tersusun rapi, bersih, kemas btul ne ruang tamu. Baru 3 jam sya kasi tinggal ne rumah,sekali masuk macam ada pencuri sja. Berhamburan smua heels, baju dalam, g-string, dress, seluar smua segala2 nya sini sofa" sambil urut2 kpla yg inda sakit, si Gerald kemas juga tu rumah. Sbb sayang btul sama tunang dia. Evrything i do, i do it for u Castella. Selesai ja mengemas, si Gerald pgi kasi masuk smua tu kain2 tunang dia di mesin. Ermm kain yg sdia di mesin pun dia belum siap cuci lagi pla. Terpaksa segala santut smua si Gerald yg tulung cuci sekali jemur. Kuning2 lagi tu santut. Sial btul ada tunang begitu kan. HAHAHA..
Siap cuci dan jemur kain, c Gerald pigi tngu c Castella. Dia masuk bilik, dia tingu tunang dia tetido pegang2 hp lagi. Dia pigi duduk di tepi katil sambil renung muka tunang kesayangn dia ni. Pelan2 dia ambil hp c Castella, tidak juga dia check sbb dia percya juga tunang dia setia sama dia lagipun Iphone 7 bh tu c Gerald bukan pndai betul function hp canggih2. C Gerald limpang sebelah c Castella, sambil dia belai2 muka dan dia kiss lembut bibir. Telan liur juga bah dia nampak tu belahan nenen baru ketara lagi tu puting sebab selesa bh tu tido teda bra, tu jari nakal jg mau sentuh2 tu puting. Pandai suda tangan nakal c Gerald masuk dalam baju pelan2 dia ramas..mengaras suda c boboi.. Tersedar c Gerald skjap, len dia mau buat len yg dia pigi buat jadi dia tunda la keinginan dia x mau kacau tdo sweet heart dia ni. Semntara tunang dia tido, dia pigi prepare dinner malam ni.
YOU ARE READING
MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)
Romance::MADE FROM INDONESIA:: By: Luna DyBercy Genre : Extra Bantaton (ada unsur 18xx) Ni kisah Fake/Real cuma writers yg tau, sebab kalau fake pun ada jg pandai terasa. Masa/Tempat/Nama x kaitan sama sepa2 jg. ?? Harap teda yg terasa dan semoga ni cta s...