CHAPTER 7

380 25 3
                                    


::MADE FROM INDONESIA::

By: Luna DyBercy

Genre : Bantaton Sipi2

CHAPTER 7

::MEGALONG MALL::

Lepas siap jumpa client, si Rachel shopping lu kasi hilang stress dia. Lagipun masa kerja dia flexible, dia punya kerja ni lebih banyak deal sama client sana sini.

Si Rachel masuk satu butik, dia tingu2 manatau ada yang ngam di ati kan tu baju. Tersenyum dia sendiri sebab dulu mana la dia tau fesyen, mekap2 semua tu. Dia pakai jeans sama T shirt besar2 ja. Mula2 si Rachel heran macam mana si Matt buli suka dia,bukan cantik pun ramai lagi sumandak yang cantik dan seksa mata memandang di kolej dorang dulu. Lama2 baru dia sedar yang si Matt cuma mau kasi main2 dia saja, bukan juga sayang dia betul2. Si Matt kena cabar2 oleh kawan dia saja..kecewa juga la, sakit hati kena tipu dasar anak orang kaya betul.

Semua janji manis si Matt tu cuma perangkap saja. Nasib la si Rachel masi berfikiran panjang jaga diri betul2 bukan suka2 bagi virgin dia sama si Matt. Semua penipuan si Matt terbongkas bila si Rachel sendiri nampak depan mata si Matt tido sama perempuan yang tidak tau mana si Matt pungut tu. Mabuk2 lagi tidak sedar suda.

Tapi dia berterima kasih juga sama si Matt sebab buka mata dia tuk berubah jadi bebeh hahaha... Tidak sangka selama dia menghilangkan diri banyak  yang dia ketinggalan. Bestfriend dia sendri suda tunang pun dia tidak tau. Si Matt pun dia tidak tau pigi mana suda, silap2 ramai suda anak..

Suda si Rachel siap shopping2 baju sama skin care, dia jalan la pigi cari makan sebab lapar suda kan. Dia pilih satu cafe yang ada privacy sikit supaya dia buli menikmati makanan dia. Baru si Rachel mau masuk tu cafe pigi cari tempat duduk, tiba2 ada tangan peluk dia dari belakang. Hampir dia teriak sebab terkejut. Sekali dia tingu, si Mei pula.

"Oii salam teda, kalau sa flying kick ko ni" Marah si Rachel sama si Mei

"Sa ingat bebeh dari mana oo tadi..sa hampir tidak kenal ko oo babe!! Punya sa rindu ko ni!! Hilang begitu saja" Si Mei tidak mau kasi lepas tu pelukan macam yang takut si Rachel lari.

"Babe ko tidak mau kasi lepas ka ni? Sa lapar ni mau makan, orang pun tingu2 ko peluk sa."

"Aik ko belum makan ka pula? Sa join ko la babe makan, sebab sa lonely2 ni ari..buli story2 sama ko juga" Beriringan dorang masuk cari tempat duduk.

"Babe, makin bebeh oo ko kan..mana suda jerawat2 batu ko tu babe? Yang bikin jatuh cinta sama si Matt?"

"Ko sama kazen ko sama saja, jumpa sa tanya mana jerawat sa..cuba la ko tanya sa ok ka? Suda kahwn ka? Berapa ank ka? Kaya suda ka? Ni ko tanya juga jerawat sa pigi mana? " si Rachel kasi panjang suda muncung dia...

"Aik kazen sa sepa? Si Gel? Bila ko jumpa dia? Ermm..tidak payah sa tanya ko suda khwin ka belum. Dari jauh sa nampak ada chop SINGLE di belakang ko.. Hahahh" si Mei suka betul kasi kena2 si Rachel

" Silaka punya kawan..Ada ari tu, kami terjumpa di Sepanggar dia shopping2 sana giant beli barangan dapur untuk tunang dia.. Baru sa tau dia suda tunang pula kan babe..laku juga si Gel tu" sempat mengenang nasib diri masi tidak laku si Rachel ni.

"Jadi orang gaji suda si Gel sekarang? Nama tunang dia si Castella tu. Sa tidak pasti ko pernah jumpa ka tidak sama dia tu. Malas sa tu tunang si Gel, mata duitan ba tu..kesian sa tingu si Gel penat2 kerja skali duit habis begitu saja. Branded berabis tu tunang dia, lepas tu baru2 ni sa jumpa tunang dia jalan pegang2 pinggang lagi sama lelaki lain sana Sutera Harbour.." meluat betul si Mei kalau pasal si Castella saja sebab dia buli rasa si Castella bukan sayang si Gerald kalau bukan pasal duit.

MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)Where stories live. Discover now