::MADE FROM INDONESIA::
By: Luna DyBerCy
Genre : Bantaton Sipi2
CHAPTER 10
"Hai mandak. Dari tadi kami panggil2 kau, tapi jual mahal betul kau sama kami kan." ada ni dua orang lelaki mabuk tidak tau dari mana muncul.
"Apa kamu mau ni? Jangan kacau2 mau main tutup2 jalan sya!! " walaupun takut, sya kasi berani saja gelap lagi ni.
"Uik, pandai melawan oo ni sumandak. Siurang ni orang kampung saja, kalau suda nampak sumandak bandar memang kami pun mau juga urat2 ba..biasa perempuan2 bandar bukan buli kasi jadi bini." tidak cukup yang satu bercakap, yang kawan ni satu pun mau juga bercakap.
"Berapa banyak suda lelaki kau tidur mandak? Berapa kami mau bayar kau ni? " sambil bercakap macam pandai mau dekat2
Sya tidak fikir panjang lagi, sya pusing terus sya lari. Sya tidak lagi tingu2 belakang. Bikin spoil dia kan, putus lagi selipar sya. Sya buka terus sya buang saja tu selipar. Lari tanpa selipar, apa lagi sya peduli tu batu2 tajam. Sya ingat mabuk2 tidak laju, sekali dekat suda dorang sama sya..ya Tuhan sya harap ada la yang buli tolong sya ni.
BUKKK!! Sya terlanggar sesuatu sya tidak nampak, hampir sya jatuh...
:: WORKSHOP GERALD ::
Dari jauh si Gerald nampak si Adip sama tu customer cerewet. Tapi tu customer membelakang. Sekali si Adip perasan boss dia sampai, senyuman dia lebar betul senang hati dia terus. Biar bos dia yang handle tu customer.
"Tuan, tu nahh boss aku sampai suda. Kamu bincang la nanti..aku ni tuan kuli2 saja.." terus tu customer pusing tingu sepa si Adip bilang bos dia tu.
"Uikk tompinai.." si Gerald tegur tu customer
"Astaga....Gel...kau bah ni.." terkejut tu customer macam tidak percaya sepa "Boss" si Adip. Kamu mau tau kah ni sepa? Atau kamu dapat teka sepa? 😂
"Punya lama sya tidak jumpa kau ni, tagap2 suda badan kau ni bro.." sambil si Gerald bawa tu customer dia masuk opis dia.
"Kau pun sama ba..bisnesman berjaya suda. Tingu ada workshop sendiri lagi. Tidak sia2 sya singgah sini. Sya mau tukar tu hos2 kereta sya. Ada bucur tapi tu pekerja kau bilang tidak dapat siap ni hari. Sya mau pulang nanti teda kereta." panjang lebar dia explain...
"Biasa2 saja sya ni, belum maju betul lagi bisnes sya ni. Tapi okey la daripada teda kan. Memang tidak sempat siap tu kereta kau, sebab sya ada satu orang saja pekerja ba ni. Ermm begini la, kau tidur di rumah sya saja bukan kau tidak biasa lama suda juga kita tidak story2.." si Gerald tunggu jawapan..
"Ba okey juga ba, lama sya tidak jumpa mama kau ni Gel..masi kah si Anty ingat sya tu? Hensem suda sya sekarang..." sama2 dorang ketawa. Si Adip sana luar senyum2 tingu bos dia, senang hati dia bila dia nampak bos dia happy sebab dia perasan sejak bos dia balik dari KK tempoh hari macam ada yang terjadi.
Siok2 dorang Si Gerald bincang pasal tu kerosakan kereta, bunyi hp si Gerald.
Incoming call Cuzy Mei 📲
"Ya Mei apa lagi, sya sibuk kerja ni.." si Gerald sambut juga ba call si Mei
"Ba ni malam jangan pura2 lupa, kau tu tukang singgarung..kau big Bos sana apa yang busy..." paling ngam ni kalau si Mei jadi tukang reminder. Sampai bosan si Gerald lama2.
"Ba ba ba...sya bawa kawan la pigi sana supaya kau tidak buli sya satu orang.."
"Sepa.. ..." tut tut tut. ..si Gerald kasi mati..hahaha. sebab dia tidak mau si Mei bising2 nanti.
YOU ARE READING
MADE FROM INDONESIA (COMPLETE)
Romansa::MADE FROM INDONESIA:: By: Luna DyBercy Genre : Extra Bantaton (ada unsur 18xx) Ni kisah Fake/Real cuma writers yg tau, sebab kalau fake pun ada jg pandai terasa. Masa/Tempat/Nama x kaitan sama sepa2 jg. ?? Harap teda yg terasa dan semoga ni cta s...