kfbia 7

87 4 0
                                    

"abang, korang bersepakat ke prank zira ni? cuba bagitahu apa hal sebenarnya ni?" soal sayu zira yang sedang memicit micit dahinya yang sedang berdenyut kuat. abangnya hanya memandangnya dengan sayu. uminya hanya menganggukkan kepala. 

"sebenarnya adik, kisahnya macam ni" 

throwback 

mariana hanya memandang sinis kepada farisya(umi zira), sebaik sahaja bayi itu dilahirkan. mariana mengambil kesempatan menculik anaknya.

"kau buat apa dengan anak aku mariana! jangan kau berani mengambil adik zira dan zakuan! aku haramkan kau mengambil anak aku!" teriak sayu farisya yang sedang menahan kesakitan selepas bersalin. mariana pula tiada sebarang reaksi simpati didalam hatinya malah sempat mentertawakan kakaknya yang sedang terlantar sakit. 

Suami farisya pula tiada dihospital menemannya kerana mariana membuat muka simpati agar dia yang menjaga kakaknya. tetapi disebalik rayuannya ada kejahatannya. 

"hahaha kau taklayak mengambil anak ni. biar aku yang mengambilnya! ya, memang aku yang merampas bekas kekasih kau dulu. dan ya, memang aku mandul. aku mahu juga merasa anak kacukan pakistan comel dengan pipi gebunya. kau kan sudah ada si zira dan zakuan yang berkacukan pakistan. bagi aku sajalah anak ini. jangan kau cari anak ini kerana aku dan bekas teman lelaki kau akan pergi jauh dari sini.hahaha!" kata mariana dengan angkuhnya. pantas dia mengambil bayi yang sedang lena dikatil kecilnya. belum sempat farisya mengambil anak nya. farisya yang sedang diasah keesakkan tidak dia memperdulikan kakaknya menangis. malah dia berlalu pergi tanpa pamitan. begitu kejam sungguh adiknya terhadap farisya. macam mana dia mahu menjawab pertanyaan si ciliknya zira? suaminya pula pasti bertindak luar kawalan apabila mendapat tahu adik iparnya sudah menculik anak bongsunya. 

"apa aku nak cakap nanti. sayang zira, zakuan. maafkan umi ya. maafkan umi kerana membiarkan mak lang kamu ambil adik kamu yang masih lagi tidak tahu apa apa" bergetar suara farisya mengucapnya. 

wajah ceria suaminya sudah memasuki ke wad salinan farisya itu sudah mula menukar menjadi cuka dan menghentam buku lima didinding hospital.

mata mata nurse yang lalu lalang mula memandang riaksi tersebut.

"bang, sudahlah tu jangan macam ni" rayu isterinya farisya. wajah merah padam suaminya tidak dapat mengungkapkan kata kata lagi. begitu marahnya dia kepada adik iparnya itu. 

"yang, macam mana abang nak sudah yang? dia culik anak kita tau ! anak kita. sayang sedar tak ni? dia culik anak kita yang!" jerit suaminya kepada farisya. farisya hanya mengesat hingusnya. matanya sudah mulai bengkak kerana terlalu menangis. 

nurse yang sudah memasuki bilik itu dengan penuh kehairanan. 

"kenapa ni? encik? puan? tak elok menangis semasa berpantang ni"  soal hairan nurse itu berubah menjadi terkejut kerana bayi yang berada di katil kecilnya sudah hilang. semakin esak farisya dibuatnya. itu ialah satu satunya anak yang bongsu paling dirinya sayangi. nurse sudah keadaan cemas. namun apa yang dicerita farisya lagi membuat nurse cemas.

"kenapa puan membiarkan adik puan pergi? adakah dia lupa akan dia pasti menjejaskan kesihatan si cilik itu? saya taktahu apa yang hendak dibuat sekarang. nyawa tasya dalam bahaya puan. saya mintak kerjasama puan menghubungi adik puan dengan kadar segera" kata kata nurse sebentar tadi sudah embuat hati farisya sudah tidak keruan. 

"macam mana saya nak hubungi dia nurse? dia sudah membenci keluarga saya. saya tak tahu apa salah saya sampai dia sanggup menculik anak saya nurse. saya dah tak larat dengan semua ni. abang,kita pergi rumah anak yatimkita ambil salah seorang anak angkat. pastikan yang bayi bang. saya taknak tengok anak anak kesayangan saya sedih bang. tolong isya bang. tolong bang" rayu farisya. semuanya lama menatap wajah kesayangan isterinya yang pucat. perlahan lahan dia menganggukan kepalanya. 

kapten football bakal imam aku? Where stories live. Discover now