Dengar saja kakak sulung aku nak berkahwin, terus melompat aku dibuatnya. Bukan apa, first time merasa nak ada abang.
Ye lah. Aku ni anak nombor dua. Yang sulung kakak. So aku pun teringin la jugak nak merasa macam mana ada abang. Sebab orang kata ada abang ni best. Boleh main sama-sama, lepak sama-sama. Bergurau kasar sama-sama. Kakak ni pula lain sikit. Tak boleh nak lebih sikit nanti mulalah, membebel macam mak nenek. Tak sporting langsung.
"Akak siapa bakal suami akak tu?" Nak juga tahu. Yelah mana tahu bakal abang ipar aku nanti nerd ke atau terlebih straight macam askar. Melepas aku nak manja-manja dengan abang.
"Bakal suami akak tu bos dekat restoran tempat akak kerja." Aku cuba ingat balik. Setahu aku dulu aku macam pernah jumpa dengan bos akak aku ni. Masa mula-mula aku makan dekat situ.
Hurmmm tak silap aku, orangnya tinggi, pakai kaca mata, ada janggut sikit lepastu kulit sawo matang. Nak kata kacak tu boleh la. Ada la juga rupa daripada tak ada langsung.
"Oh Mai rasa macam kenallah."
"Memang Mai kenal pun. Kan masa Mai datang restoran tu dia ada sekali." Akak Mus cuba ingatkan aku.
Betullah tu. Dia lah orang yang akan menjadi abang ipar aku. Aku mengeluh perlahan. Bukan apa dari gaya dia aku tengok macam pendiam je.
"Bila akak nak kahwin tu?"
"Mak dah tetapkan tarikh. Lagi dua bulan akak kahwin lah. Nasib Mai dah habis belajar dah. Bolehlah teman akak pergi siapkan apa yang patut." Aku hanya mengangguk. Bersiap sedialah Mai. Nak teman kakak kau yang sememangnya hantu shopping ni.
Sambil-sambil tu kita kenal-kenallah dengan bakal abang ipar nanti. Hehehehe
YOU ARE READING
[1]Abang Ipar Pujaan ✔
RomanceAbang ipar sporting? Siapa je yang tak nak...😏 Start: 18 November 2017 (01:13) End: 18 November 2017 (22:34)