Last-last, keputusan pemilihan warna tema baju pengantin semalam dimenangi oleh. Firman!!!!🎉
Sebenarnya ramai yang membantah. Sebab warna yang Firman pilih tu tak menarik langsung. Warnanya ialah cokelat. Tapi bukan cokelat biasa. Kalau diperhatikan betul-betul, macam warna cokelat pagar kayu lama. Tak menarik langsung.
Tapi dah itu keputusan Firman. Tiada siapa yang berani nak lawan. Firash pun setuju sajalah. Lebih baik dia ikut pilihan walidnya daripada pening dengar cadangan daripada kakak-kakaknya. Amira pun setuju saja.
Hari ini pula, Firash dan Amira ke sebuah butik perkahwinan. Mereka ingin menempah baju pengantin.
Kalau pasangan lain, tentu pergi dalam suasana yang romantik. Berdua-duaan. Ataupun membawa ibu masing-masing. Tapi tidak bagi Firash dan Amira.
Dimana ada Firash, di situ ada empat sekawan yang tak berapa nak kawan sangat. Asyik bertengkar saja sepanjang perjalanan. Siapa lagi kalau bukan Fatin,Farhana,Farihi dan Farah.
Nasib baik mereka naik kereta asing-asing. Firash bersama Amira. Dan empat sekawan tu naik sekali.
"So sayang, awak nak pilih ke saya nak pilih?" Firash bertanya kepada Amira setelah mereka diberi lihat beberapa jenis fesyen baju pengantin yang lawa-lawa.
"Ermm saya ikut aw.....
"Biar akak je lah yang pilih. Akak pilih kompom yang meletop punya." Farah memintas kata-kata Amira. Tersentak Amira dibuatnya.
"Apa kau ni. Yang kau nak sibuk apa hal. Kau pilih bukan lawa pun. Pergi pilih baju lawa-lawa untuk kau dulu baru nak tolong orang." Farihi menjeling.
"Kalau macam tu, biar angah pilih. Nak?" Giliran Farhana pula. Tidak lama kemudian, terjadilah pertengkaran diantara empat sekawan itu.
Riuh jugalah suasana dalam butik itu dengan suara nyaring masing-masing. Nasib baik tiada adegan tarik menarik rambut.
Firash sudah memicit-micit kepalanya. Dia pun sudah tertekan dengan perangai tak semenggah kakak-kakaknya ini. Mau saja dia menjerit kepada mereka, tapi dia sedar dia cuma adik dan takut akan tersakitkan hati kakak-kakaknya.
Amira pula sudah mula naik berang. Dia yang selama ini selalu bersabar nampaknya kali ini rasa nak meletup saja.
"Saya nak balik!" Terus saja Amira keluar daripada butik itu. Firash yang terpinga-pinga segera mengikuti Amira.
"Sayang kenapa ni? Kita tak sempat pilih apa pun lagi." Firash mengejar Amira sampai ke tempat letak kereta mereka.
"Macam mana kita nak pilih dengan keadaan macam tu? Saya peninglah. Saya dah tak tahan lagi." Kata Amira. Dia pun sebolehnya cuba nak bersabar dengan perangai bakal kakak-kakak ipar dia. Tapi ini dah melebih sangat.
Firash yang turut faham keadaan itu pun hanya mengangguk. Dia pun sebenarnya kalau boleh tak nak kakak-kakaknya masuk campur dalam urusan mereka. Nak tolong sikit tu bolehlah. Tapi ini dah melebih.
"Baiklah. Kita balik. Saya pun dah pening dah ni. Nanti kita aturkan lain." Firash dan Amira masuk ke dalam kereta lalu bergerak hendak pulang ke rumah meninggalkan kakak-kakaknya yang mungkin masih bertekak dalam butik.
Biarkan saja mereka. Nak bergaduh sampai esok pun tak kisah.
YOU ARE READING
[2]Kakak-Kakakku Sayang ✔
RomanceDah nama pun adik bongsu lelaki. Bila dia nak kahwin, mestilah kakak-kakak yang kalut terlebih. Kononnya nak jadi kakak yang terbaik dari ladang.👱 Start: 19 November 2017 (07:01) End: 21 November 2017 (23:37)