BAB 7

903 35 0
                                    

Dalam wayang mereka duduk sebelah pasangan masing-masing . Tak sangka pula Adrian,Zafrin dengan Que takut . Jeritan Zafrin paling kuat sekali macam pondan . Sebelum masuk beria kata kita org ada .Sekarang siapa yang takut ni .😂

Aaaaa jerit Zafrin . Dengan pantas tangan Zafran pukul Zafrin😂 Bising la mangkuk kata Zafran. Manakala Adrian asyik pejam mata. Isya pula nakal . Tiba -tiba jerit buu di telinga Adrian. Mana tak terbang popcorn yang dipegang oleh Adrian. 😂

SKIP😂

Semasa keluar dari wayang Isya keluar dahulu kerana hendak pergi ke tandas. Semasa Isya berjalan dia terlanggar seseorang .Ehh Sorry kata Isya . Takpe sikit je kata lelaki itu . Isya mengangkat kepalanya apabila mendengar suara lelaki tersebut . Eh Faliq Luqman kata Isya .

Eh awak kata Faliq . Awak saya ... belum sempat Faliq meneruskan kata-katanya. Adrian datang ke arah Isya. Isya lamanya awak pergi tandas kata Adrian lembut . Nakal juga Adrian ni 😂 Sorry kata Isya. Okeyla Luqman aku kena pergi kata Isya sambil jalan meninggalkan Faliq.

Faliq memandang Isya dan Adrian yang berlalu pergi . Faliq berkata dalam hatinya, aku akan dapatkan kau balik . Menyesal aku curang dengan kau dulu . Belum terlambat lagi rasanya.

Adrian&Isya
Siapa tadi tu tanya tanya Adrian. Orang yang pernah sia-sia cinta saya jawab Isya sayu . Apa yang mamat tu buat kat awak ?

Masa saya couple dengan Faliq . Dah masuk 5 bulan. Dia.......

FLASHBACK
Isya berjalan bersama Faliq .Awak petang ni free tak ?tanya Isya . Sorry sayang, saya nak main futsal dengan kawan-kawan petang ni. Ouh takpela kata Isya bunyi macam mengajuk . Next time kita spendtime sama-sama eh .

Okey janji kata Isya sambil tersenyum . Kan comel tu senyum ni makin sayang ni kata Faliq sambil tarik pipi Isya. Sakit la kata Isya. Hahaha jangan marah nanti cepat tua kata Faliq. Ok petang ni saya nak pergi rumah Que. Okey sayang, take care sayang kata Faliq sambil berlalu masuk ke kelas.

Rumah Que🌐
Que aku bosan kata Rin. Apa yang bosannya kita belum start study pun lagi, kata Isya. Alah tetap bosan bla bla kata Rin sambil bergolek atas katil Que 😂 Hmm apa kata kita pergi pantai nak ?
Cadang Isya. Aku on je jawab Que. Aku pun sokong Rin .

Pantai♩

Bestnyaaa pantai kata Rin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bestnyaaa pantai kata Rin . Angin bertiup lembut . Jom kita duduk atas batu tu kata Que. Jom tapi hati-hati pesan Isya kepada kawan-kawannya.

Isya slow la kata Rin .Slow kau habis laju dah ni kata Isya. Isya meh aku tolong kata Que. Sedang asyik melihat sekeliling tiba-tiba Isya ternampak sesuatu yang menghancurkan hatinya.

Air mata Isya mula mengalir apabila melihat insan yang dia cinta bermesra dengan perempuan lain . Siap kongsi aiskrim lagi . Isya terus pergi ke arah Faliq. Satu tamparan hinggap di muka Faliq . Terkejut Rin dan Que melihat drama tersebut .

Faliq yang terkejut , hanya satu perkataan yang keluar daripada mulut Faliq iaitu Isya! Apa Isya Isya kata Isya dalam nada yang tinggi .Wei perempuan asal kau tampar Faliq aku kata Hanis.

Kau diam perempuan jerit Isya. So, u dah tahu kata Faliq sambil tersenyum sinis. Kau nak tahu tak selama ni aku berlakon je . Aku tak cintakan kau pun . Kau tu bodoh ! Mudah sangat percaya aku!Dasar bodoh . Lagu yang kau cipta untuk aku tu ! Langsung tak sedap!

😳Jadi selama ni semua kata-kata cinta dan sayang kau tu palsu kata Isya sambil menangis. Hanis yang mendengar kata-kata Faliq hanya tersenyum. Kalau orang dah tak nak jangan menangis la . Loser ! Kata Hanis . Kau diam la perempuan kata Rin .

Satu lagi tamparan hinggap kat muka Faliq. Thanks for everything MUHAMMD FALIQ LUQMAN . Aku akan ingat benda sampai mati kata Isya lalu meninggalkan Faliq Luqman .

END FLASHBACK.

Macam itu la kisahnya tapi saya bersyukur sebab kawan-kawan saya bagi saya semangat kat saya.Nak nak Nash banyak bagi saya nasihat dan sebagainya kata Isya.

Oo sorry la kalau aku punya soalan tadi buat kau nangis kata Adrian .Takpe la lega sikit hati kata Isya. Kalau dia Cinta pertama kau,biar aku jadi cinta akhir kau kata Adrian .

Isya macam tak percaya apa yang Adrian kata. Awak ni serius la kata Isya.
Aku serius Isya . Sejak awek aku tinggalkan sebab dia tipu aku . Aku tutup hati aku untuk perempuan tapi bila kau hadir dalam hidup aku . Hati aku terbuka untuk kau kata Adrian .

Adrian ... kata Isya pelahan . Takpe Isya aku tak paksa kau , aku still tunggu kau. Kata Adrian. Thanks Adrian sebab paham saya kata Isya.

Cinta Terakhir Where stories live. Discover now