Chapter 2

87 8 1
                                    

Annyeonghaseyo~~ mesti korang tertanya tanya siapa Kim Sooyoung kan?? Saya ialah Kim Sooyoung. Saya takda family. Rumah sendiri pun takde. Kerja tengah usaha cari. Hidup aku bukannya mewah aku hidup dalam keadaan kais pagi makan pagi kais petang makan petang.

Sooyoung's
Aku duduk dibangku taman. Termenung. "Soojung?" soal seorang namja. "siapa Soojung?? Sorrylah aku bukan soojung" kataku. "ohh maaf. Muka awak nampak macam kawan saya. Saya Kang Daniel" boleh tahan comel dia ni. "oh. Aku Kim Sooyoung" aku menguntum segaris senyuman.

"awak tak balik rumah lagi ke? Dah malam ni"

"aku tak ada rumah. Faham?"

"awak takde family ke?"

"kau nak tahu sangat kan? Aku takde family. Family aku terlibat dalam accident. Waktu umur aku 15 aku tinggal dengan makcik aku. Tapi aku lari dari rumah sebab dia layan aku macam hamba dia. Kerja? Aku tengah usaha. Duit simpanan aku pun cukup2 pakai aku makan untuk hari ni." penjelasan aku mungkin cukup untuk difahami nya.

"ohh awak nak tidur mana nanti?"

"entah." balas ku sepatah. Aku pun tak tahu nak tidur kat mana.

"aku duduk sini je kot. Sampai pagi. Lepas tu aku cari kerja"

"ewahh senang awak cakap. Awak mestilah perlukan tenaga baru boleh cari kerja" katanya.

"sekejap saya call seseorang" aku hanya mengangguk.

~~~~~

"okay. Kaja"

"nak pergi mana?"

"rumah kawan saya. Mungkin awak dapat tumpang sekejap. Untuk hari ni."

Aku berjalan disebelahnya. Sememangnya dia lebih tinggi dari aku. Aku ni pendek tinggi aku 157 je. Pendekkan?

Kami berdua sampai disatu rumah banglo putih. Apa rumah besar gedabak pini? Daniel mengetuk pintu runah tersebut. "sekejap" balas namja dari dalam. Namja tadi lalu buka pintu. "kau!" kata kami serentak. "alahai dah kenal ke? Jungkook dia tumpang rumah kau untuk sementara boleh? Kau sorang je. Rumah aku ada 10 namja."

"ohh boleh"

"baiklah. Sooyoung saya pergi dulu annyeong" dia berjala pergi sambil melambai aku. Akhirnya dia lesap dari mata aku. "kau buat apa lagi tercegat dekat pintu tu? Tak nak masuk?"

"ee kau ingat aku nak ke? Aku bla dulu" aku menapak pergi dari rumah tersebut. Tak mungkin dia tinggal seorang mungkin dia dah kahwin dan ada anak. Suasana yang sunyi dan gelap. Huish seram ni.

Aku rasa seseorang mengekori aku dari belakang. Bila aku toleh kebelakang takde org. "yah Jeon Jungkook jangan ikut aku lah!" jerit ku lalu toleh kebelakang. Mata aku lalu membulat. "hello baby. Jom teman kan oppa untuk malam ni. Body baby ni sexy lah" namja tersebut lalu memeluk aku. Aku menolak badan namja tersebut. "wow ganas nye. I like it" namja tersebut menolak aku ke dinding. Kuat tho sakit belakang aku. Namja tadi mengoyak baju aku. "jungkook help me"

Aku menutup mata aku.

Buk!

Bila aku buka mata. Aku terkejut. Lelaki itu

Jeon Jungkook

Dia tolong aku. "berambus lah!" jerit Jungkook. Namja tadi lari lintang pukang disebabkan Jungkook. "gwenchana?" soalnya. "neo gwenchana?" soalku balik. Bibir dia berdarah. Aku mengesat bibirnya guna ibu jari ku. "itu lah kau. Aku suruh masuk tak nak. Tengok apa jadi. Hari ni tidur rumah aku dulu. Esok aku bawa kau pergi satu tempat."

"banyak cakap pula dia ni. Dah jom" kata ku. Dia hanya menahan tawa. "kau ni nak pergi macam tu ke?? Kau nak show bra kau?" soalnya. Aku melihat baju aku terbentang luas bra hitam aku. Namja tak guna tadi lah. Dia memberi jaket nya. "nah pakai. Karang aku yang rogol kau kat sini"

"byuntae!" aku segera menyarungkan jaketnya dibadan aku.

Time skip~~

Kini aku berada dirumahnya. "kau nak pergi mana esok?" soalnya. Aku hanya mengangkat kedua bahu ku menandakan aku tidak tahu. "mulai esok. Kau tinggal dekat rumah lama aku. Rumah lama aku kondominium. Appa aku bagi time birthday aku. Dia tak jenguk pun rumah tu. So jangan risau" panjang lebar dia cakap.

"tapi kenapa kau baik sangat dengan aku hah? Baru semalam jumpa. Takkan dah terpikat kot?" sakat ku.

"haah betullah cakap kau tu. Dah terpikat. Kalau macam tu esok je kahwin eh" selorohnya

"kuang hajo kau. Aku bukan nya kenal kau pun." aku menmandang tempat lain.

"yelah. Cinta itu buta kau tahu? Tak kira lah kalau kenal ke tak. Sekali pandang terus jatuh cinta. Tu namanya cinta pandang pertama"

"eh nak berceramah pulak kau kat sini. Btw aku nak tanya kau. Isteri kau tak marah ke aku tinggal kat rumah ni. Anak kau?" soalku. Aku dan dia duduk diberanda. Angin waktu malam memang segar. Jam sudah pukul 2 pagi tapi masub tak tidur.

"Sayang. Oppa bawa tetamu malam ni. Dia tak de rumah. Oppa kesian kat dia. Jadi oppa biar dia tidur sini. Soojung jangan marah eh?" katanya sambil memandang langit.

Jangan kata isteri dia dah meninggal.

"mian. Aku tak tahu isteri kau dah meninggal" aku menundukkan kepalaku. Tanda bersalah

"takpelah. Muka aku ni sama dengan soojung ke??"

"kenapa kau tanya?" soal dia balik.

"sebab waktu first kita temu. Kau ada sebut nama Soojung"

"ahh tak lah. Aku ingat salah orang" aku tahu dia bohong.

"dahlah. Kau masuk tidur. Esok nak bangun awal. Aku nak hantar anak aku sekolah lagi."

"okay jalja" aku terus beredar dari berandar pergi bilik tidur. Maklum lah rumah besar banyak bilik.

Aku baring dan menyelimuti diri aku. Aku berfikir sejenak.

Adakah muka aku mirip dengan Soojung? Sebab daniel jumpa aku pun dia sebut nama Soojung. Tapikan aku rasa aku dah suka kat dia.

Aku menampar pipi aku.

Mana mungkin dia suka aku balik. Dah lah pencuri. Rumah takde family takde. Kerja tengah usaha cari. Ahh malas fikir tidur lebih baik.

[C] Marry With Him?! 2 전정국Where stories live. Discover now