Sooyoung's
Aku buka mata aku dan melihat jam di dinding. Pukul 7 pagi. Jungkook masih terlena. Aku mengalih tangan nya dari pinggang aku. Aku bangun dan duduk sebentar di katil. Perut aku rasa sakit sangat. Rasa mual ada jugak. Yep memang nak muntah.Aku berlari pergi ke tandas.
Uwek!
Aku rasa pening.
Knock knock~
"sooyoung okay tak?" soal Jungkook dari luar. Kuat sangat ke bunyi tu?
"gwenchana" kata aku. Aku pergi ke singki mencuci muka aku. Aku keluar dari tandas Jungkook duduk atas katil. Aku pun pergi duduk sebelah dia.
"awak okay ke?"
Aku mengangguk.
"muka awak nampak pucat lah. Pergi klinik nak?"
"tak nak. Sooyoung rehat dekat rumah. Esok sooyoung baik lah tu" aku tersenyum.
Aku pegang perut rasa sakit sangat.
Tak kan mengandung?
Itu je dalam fikiran aku. Aku takut aku mengandung.
Time skip~~
Aku cakap dengan Jungkook yang aku keluar dengan Sejung. Sekejap je. Tapi dia marah tadi. Aku tetap berdegil nak keluar.
"sejung pergi farmasi jom" aku terus heret Sejung masuk Farmasi.
"ada apa boleh saya bantu?" tanya yeoja dikaunter tu
"ada pregnancy test tak?" soalku.
Yeoja tadi mengambil dan terus menerangkan cara2 menggunakan nya.
Aku pun keluar kedai selepas beli benda tu.
"kau apahal tetiba beli benda alah tu?" soal Sejung dengan muka kehairanan.
"aku jujur ye Sejung. Aku rasa aku mengandung. Sebab aku pernah terogol Jungkook tanpa sengaja. Pagi tadi aku mual. Semalam aku craving nak makan coklat" jelas ku.
Sejung terus JungShook.
"apa boleh aku buat. Aku mabuk malam. Tu" tambah aku lagi.
"tak pe. Aku faham lagipun kau dua suka sama suka tak pe lah. Lain lah kau mabuk lepas tu kau rogol si—" aku tekup mulut dia.
"ewahh sodap mulut kau je nak sebut nama dia. Aku panggang kau hidup2 baru tahu"
Sejung hantar aku balik rumah lepas berjalan. Atleast terbalas lah rindu kite dengan Sejung haha.
Aku melangkah masuk ke runah tu. Sunyi pula rasa.
"sooyoung dah balik? Nak makan?" soal Jin oppa dari dapur.
"gwenchana oppa. Sooyoung dah makan" kata aku.
Aku terus berlari masuk bilik. Beg aku campak atas katil. Barang yg aku beli tadi aku bawa pergi tandas.
Selepas 5 minit~
Mata aku masih tercacap dekat test tu.
Aku masih tak percaya.
Yang
Ianya
Positif.
"eotteoke" kata aku. Tanpa aku sedari gugur air jernih dari mata aku.
"sooyoung tolong oppa!" jerit Jimin dari bawah.
"sekejap!" balas aku.
Test tadi aku masukkan dalam kotak dan letak dalam laci dekat tandas.
Aku turun dengan pantas.
"tolong apa" soalku.
"takde. Ni hah oppa ada majlis malam ni. Nak ikut oppa tak?"
"tak lah. Sooyoung tak sihat hari ni."kata ku.
"ohhh kalau macam tu. Jungkook teman Sooyoung kat sini dengan Jungna okay? Yang lain semua ikut" aku mengangguk faham.
Aku pun tak faham kenapa Jungkook selalu sangat duduk rumah ni. Rumah dia ada besar. Aku malas nak ambil tahu.
Aku pergi semula ke bilik ku.
Aku berdiri di luar beranda sambil menikmati angin sepoi sepoi. Aku menarik nafas dan menghembuskannya.
"oppa.. Bogoshippeo" kata aku sambil memandang langit yang cerah.
Tiba tiba aku rasa ada seseorang peluk aku. Tangannya melingkari di pinggang aku.
"awak termenung apa tu" soal jungkook. Dagunya mendarat di bahu kanan aku. Aku memegang tangan nya yg berada di pinggang aku.
"awak kalau saya mengandung. Awak takkan tinggalkan saya?" soal ku.
"memang lah saya tak akan tinggalkan awak. Saya sayang awak" dia mengucup pipi kanan ku.
"saya nak rehat awak. Saya penat" dia melepaskan tangan nya dari pinggang aku. Aku pergi kearah katil dan berbaring.
Jungkook's
Kenapa dia tetiba je soal. Pelik. Aku pergi ke tandas. Cuci muka. Aku baru teringat aku letak something dalam laci. Bila aku tarik.
Pregnancy test.
Aku mengambil kotak tersebut. Dah dibuka.
"tak kan dia mengandung" omel ku sendirian. Aku bingung. Aku ambil isi dalam nya. Bila aku tengok. Terkejut aku. Keputusan nya positif patutlah dia tak de mood.
Aku letak benda tu dalam laci semula. Aku terus keluar dan turun bawah.
"hyung!" jerit ku. Semua mereka datang menghampiri aku.
"kenapa kookie" soal Yoongi.
"kookie cakap jangan marah eh" kata aku sambil tunduk kepala.
"kami tak marah" cakap Namjoon.
"Sooyoung pregnant"
YOU ARE READING
[C] Marry With Him?! 2 전정국
FanfictionSelepas kamatian Soojung, anaknya sering bertanya dimanakah ibunya. Jungkook pula tertekan dengan masalah tersebut dan bertekad untuk cari pengganti Soojung. Tiba tiba Jungkook terjumpa seseorang yang mirip dengan Soojung cuma perangai je berlainan...