Sooyoung's
Aku rasa hangat sangat. Aku rasa macam dipeluk. Ada someone peluk pinggang aku. Aku raba benda dibelakang aku dengan tangan.Apa benda ketul ketul ni.
Bila aku bangun. Alangkah terkejut nya melihat Jungkook tidak berbaju.
"dah bangun?" soalnya
Jarak kami dekat 2 jengkal macam tu ah. Aku malas nak bangun. Badan aku sakit sangat. Kepala aku pening.
"apa yang berlaku semalam" soalku
"semalam awak minum 5 botol soju bertemankan si Jihoon pendek tu. Lepastu saya dukung awak balik rumah. Lepastu awak rogol saya"
"cakap lah betul2."
"betul lah awak rogol saya. Bukti nya itu" dia tunjuk sehelai baju yang sudah koyak diatas lantai.
"ganas sangat ke saya semalam?" soalku lagi.
"awak dah macam hulk tahu. Awak koyak baju saya. Lepas tu—" aku tekup mulut dia
"saya tak nak dengar. Dah saya nak mandi" aku bangun dari katil.
"sekejap. Nak mandi juga"
Time skip~~
Mengada. Jalan pun nak pegang tangan. Eeee gedikk.
"nak makan?" soalnya aku menggeleng kepala.
"makan lah nanti sakit tau"
"saya cakap tak nak lah." kataku
Aku dan dia berjalan disepanjang sungai Han. Seronok. Angin yang bertiup. Nyaman sungguh rasanya.
Aku dan dia duduk di bawah sebatang pokok yang rendang. Memandang sungai Han.
"awak mianhae" ucapku
"waeyo?" soalnya sambil memandang muka aku.
"pasal semalam" kataku lagi.
"gwenchana. Seronok main dengan awak. Lepas kahwin main lagi ye" aku pukul bahu dia.
"nak menggatal lagi" geram sungguh aku dibuatnya.
~~~~~
"awak saya minta maaf jugak" katanya.
"wae?" soalku
"mana tahu awak tetiba mengandung. Saya mananada pakai protection semalam. Maaf eh. Tapi saya janji saya akan bertanggungjawab dengan kandungan tu"
Manis sungguh kata2 mu itu.
Aku memeluk lengan nya. Aku letak kepalaku atas bahunya.
"saya yakin awak boleh jadi appa yang baik. Cakap pasal tu Jungna mana?"
"busan"
"apa dia buat dekat sana?"
"lawat rumah eomma saya. Dia cakap rindu halmonie jeon. Saya hantar dia pergi saya. Lepastu saya dekat sini dating dengan awak"
"jahat sungguh permikiran mu itu" eceh tak yah nak berkias sangat lah Sooyoung.
Time skip~~
Aku dekat rumah Jungkook sekarang ni. Dia kata dia lonely. Tu lah aku temankan dia. Aku main dengan rabbit kat belakang yang lama tak dijenguk tu. Kesian kat dia
"aigoo~ makin tembam" aku mengambil rabbit warna putih dan letak atas paha aku. Diusap ku dengan lembut.
Tiba tiba datang dari mana aku tak tahu Jungkook terus baring kepala dia atas paha aku. Rabbit tu lari.
"yah! Kenapa datang terus baring" kataku dengan geram.
"eleh.. Bukan nya awak marah pun" cebiknya.
Aku bermain dengan rambutnya.
"awak"
"nape?"
"nape awak baik sangat dengan saya?"
Dia diam sekejap.
"sebab.. Saya sayang awak bila first saya tengok awak"
Aku hanya mengangguk. Seolah olah dia saja yang mampu mengubah kehidupan aku.
"jangan pernah tinggalkan sooyoung sorang2 eh? Janji?"
"arraseo. Tapi kenapa awak takut ditinggalkan?"
"sebab. Saya sudah rasa sunyi bertahun tahun. Hidup tanpa keluarga. Hidup dalam kegelapan. Hidup dalam kesunyian. Saya benci semua tu. Neomu shireo"
"arraseo. Saya x tinggalkan awak"
Aku mencium dahinya.
"gomawo"
Time skip~~
Kami berdua berjalan lagi. Haha bosan duk rumah. Pergi ke cafe.
"machita" pujiku. Padahal minum kopi je.
"nak apa lagi?"
"coklat!"
"arraseo kaja"
Kami berdua singgah di kedai Coklat.
"coklat apa?"
"toblerone?"
"kan yang selalu awak nak makan tu ada kat sini. Kenapa tak ambil tu?"
"toblerone sedap lagi"
Beli coklat sampai seplastik. Bahagia.
"apa lagi?"
"hmmm hati awak?"
"pandai berpickup line pulak."
Aku menarik hujung lengan baju nya. Dihayun ke depan ke belakang.
"nak apa?"
"ice cream"
"gaja"
Jungkook's
Itu mengingatkan aku dengan Soojung.. I miss her.Aku dan Sooyoung menikmati aiskrim. Waktu sejuk ni nak makan aiskrom jugak ke.. Adehhhh.
"sedap?"
"umm machita"
Aku menarik beberapa helao tisi dari kotak. Aku angkat sedikit untuk memudahkan aku lap mulut dia.
"awak ni. Makan aiskrim pun comot jugak ke? Macam budak2" kataku. Aku duduk balik.
"biarlah. Sya memang budak2 pun" eeyh budak ni sempat lagi nak jelir lidah kat kita.
"potong lidah tu baru tahu" cebik ku.
Sedang sedang menikmati aiskrim. Sooyoung ni nak makan je kerja. Aku tahu dia ambil kesempatan. Haha sebab aku kata aku belanja. Sekarang dia dah habis kan semangkuk aiskrim. Sekarang datang pulak segelas green tea susu.
Seronok tengok dia makan berselera macam tu.
Kyeopta kata hati aku.
Sooyoung's
Tengok syok aku layan air greentea fav aku ni. Datang minah tak cukup kain ke meja kami."jungkook?". Kata yeoja tadi
YOU ARE READING
[C] Marry With Him?! 2 전정국
FanfictionSelepas kamatian Soojung, anaknya sering bertanya dimanakah ibunya. Jungkook pula tertekan dengan masalah tersebut dan bertekad untuk cari pengganti Soojung. Tiba tiba Jungkook terjumpa seseorang yang mirip dengan Soojung cuma perangai je berlainan...