Sooyoung's
"kite pergi mana Jungkook?" soalku."kite bawak Jungna pergi amusement park. Kan Jungna?" sayang jugak dia dengan anak. Tapi aku setuju lah. Dah berapa hari si Jungna tu terperuk dekat rumah. Mesti bosan kan.
Time skip~~
"wahhh lama tak datang sini. Saya pulak excited" jerit Jungkook. Aku buat pokerface dekat dia. "takyah jadi jakun kat sini." kataku sambil menarik tangan Jungna. "disebabkan awak. Saya terpaksa ambik cuti tau!" kataku. Jaga machine duit tu je. Tapi bosan jugak dengar bunyi tu. Kaching kaching..
"bukan selalu luangkan masa dengan awak kan. Dengan anak saya. Hari ni je. Kata awak saya punya hari ni." cebik Jungkook. "arraseo arraseo. Dah janjikan. Kaja main!" aku dah puas main kat sini. Kenangan kat sini dengan oppa aku. Kim Soohyun.
"Aunty Jungna nak main tu" dia tarik tangan aku pergi ke permainan yang ditunjuknya. Hmm seronok main dengan budak2 macam ni. Rindu pulak kenangan waktu kecil2 dulu. Hehe.
Lepas dia main permainan tu. Aku jalan2 dengan dia dan Jungkook. "Sooyoung.. Kau nak aku dapatkan kau teddybear" tanya Jungkook. "tch.. Kau pandai ke main tembak2..." perli ku. "heyyy ni anak Jeon. Of course boleh" dengan bangga nya. "okay fine.. Aku nak tengok.. Kalau tak dapat aku bagi hukuman"
"jungna tunggu kejap ea.. Ahjusshi berapa kalau nak dapat teddybear besar tu?" soalnya kepada pemilik kedai. "tu 5 tembakan"
"give me 5 ahjusshi" dia bayar. Dia pegang senapang dia. Yakin sangat tu.
BANG!
Tak kena
BANG!
Tak kena
"apa ni.. Tak kena pun" perli ku. Dia hanya menjeling aku.
BANG!
Tak kena
BANG! BANG!
Tak kena.
"bagi saya 5 ahjusshi" kata ku lalu megambil senapang ditangan Jungkook. "watch and see Anak Jeon" kataku dengan riak. Hoho~~ bukan sekalu riak ni.
BANG!
Kena
BANG!
Kena
BANG!
Kena
BANG BANG!
Kena
"now hukuman ea.. Nanti aku bagi hukuman kau" kata ku. Teddybear tadi aku bagi dekat si Jungna. "nah. Aunty bagi kamu" aku hulurkan teddy bear tersebut. "berlagak" bisik Jungkook. Aku tersenyum sinis. Hahaha.
Time skip~~
"dah puas main?" soal Jungkook kepada Jungna. "nae appa. Appa ambil lah gambar dengan aunty cantik ni. Dari tadi appa ambil selca sendiri dengan Jungna" rungut si kecil ni. Phone Jungkook ditangan Jungna. "rapat lagi" kata Jungna. Aku mendekat diri hanya selangkah. "appa dekat lagi lah" kata Jungna. Eeeyy budak ni. Sabo jelah. Jungkook menarik pinggang aku. "dah?" soal Jungkook. Jungna mengangguk.
Snap!
"cantik" kata Jungna. "jungna nak x tidur rumah halmoni?" soal Jungkook. Mestilah budak tu nak anak Jeon. "nak! Ada aunty sooyoung tak lah jungna risau sangat" pandai budak ni berkata kata. Jungkook hantar aku dan Jungna balik ke rumah si Aunty Kim.
"Jungna masuk dulu. Appa nak cakap dengan Aunty" budak itu mengangguk dan berlari masuk rumah. "hah awak nak apa?" soalku. "hukuman" sebutnya. Aaa lupa pulak aku. Hukuman dia. "tutup mata" kataku. Muka dia sudah berkerut. Aku kiss pipi dia. Terus aku pecut masuk rumah. "ohmaigadd apa aku buat ni" kata hati ku. Aku menepuk pipi aku berulang kali. Dan berlari masuk bilik.
Jungkook's
Aku menyentuh pipi aku. "dia kiss aku" kata ku sendirian. Aku melompat keriangan. "hoi biskut tak nak masuk ke?" kacau lah si jimeng ni. "tak aku balik" kacau je si anak angkat Kim ni.Sooyoung's
"jimin oppa wae?" soalku. Tetiba je dia masuk bilik aku. "ani.. Oppa nak ajak kamu pergi shopping esok. Boleh?""sooyoung tak pastilah oppa. Sooyoung kerja esok"
"berhentilah kerja tu. Kan oppa2 ada kat rumah ni." pujuk si Jimin
"oppa.. Kan sooyoung bekerja cari duit pakai belanja. Takkan nak harapkan oppa dengan aunty kim dan Jungkook je. Sooyoung tak nak susahkan oppa" jelas ku.
"arraseo. Lepas kerja pukul berapa?"
"pukul 2 kot. Shift(?) Sooyoung waktu pagi"
"lepas tu kita pergi shopping eh"
"arraseo" dia keluar dari bilik.
Nak menggila aku malam tu. Berani nye kau cium pipi si Jungkook Sooyoung. Aduhhh jantung rasa nak terkeluar je. Maluuuu nyeee.. Aku menekup muka aku dengan bantal. Nanti menjerit dengar org sebelah.
Selesai menjerit atas bantal. Aku buka telefon dan tengok video wanna one zero base dekat youtube. Ehh lupa kite ni wannable jugak.. Hehe.
"lucu lah si Daniel ni.. Kesian si Jisung" kataku.
"aunty sooyoung" aku terdengar suara budak kecil. Bila aku tengok dekat pintu. "uish kamchagiya" aku mengurut dada aku. "jungna nak apa?" soal ku. "jungna nak tidur dengan aunty boleh. Jungna takut". Aku panggil dia masuk. "tidur sini" kataku. Nanti nanti je tengok tu. Esok masih ada masa nak tengok.
"aunty.. Aunty suka appa tak? Ke aunty yeojachingu appa?"
Dari mana budak ni tahu benda ni?
"hmm kalau aunty suka appa? Jungna suka aunty tak?"
Soalan dibalas soalan.
"suka.. Jungna suka aunty. Aunty baik."
"dah tidur." kataku. Dia memejamkan matanya. Aku mengusap rambutnya dengan lembut.
Sesungguhnya aku memang menyukai appa mu ececeh tak payah nak berkias sangatlah sooyoung. Suka cakap kalau tak suka reject. Hahaha
YOU ARE READING
[C] Marry With Him?! 2 전정국
FanfictionSelepas kamatian Soojung, anaknya sering bertanya dimanakah ibunya. Jungkook pula tertekan dengan masalah tersebut dan bertekad untuk cari pengganti Soojung. Tiba tiba Jungkook terjumpa seseorang yang mirip dengan Soojung cuma perangai je berlainan...