Chapter 11

54 5 1
                                    

Sooyoung's
Seperti biasa. Aku bangun pukul pagi. Ecehhh awal bangun. Ada sebab yee sebabnya kerja. Haha kalau cuti pukul 12 pun tak bangun lagi. Aku pergi buat rutin pagi ku. Lepas mandi pakai baju seragam. Baju kerja okay. Lepas tu aku turun masak. Haha. Nasi goreng kimchi. Itu je yang mampu. Hehe.

Lepas masak aku hidangkan atas meja. Kemudian tutup dengan tudung saji. "hmm Jungna turun sekolah pukul berapa ye?" soalku sendirian. Aku pun tak tahu. Bila aku naik bilik semula alangkah terkejut aku tengok Jungna dah bangun. Haih awal bebeno kau bangun. "jungna awak kamu bangun" kataku. "sekolahlah mesti awal bangun. Sekolah mula pukul 7" katanya. "pergi siap. Nanti aunty hantar kamu" kataku lalu senyum kepadanya.

Time skip~~

"pak atan ada kucing nama dia bingo~~" sekolah tak jauh pun. Jalan kaki jelah.

"B I N G O.. B I N G O.. B I N G O nama dia bingo~" Seronok dengar Jungna nyanyi macam ni. "okay dah sampai." kataku.

"aunty ambik Jungna nanti ye"

"pukul berapa?"

" 12" aku mengangguk dan buat signal okay. Aku cium dahinya dan dia terus berlari masuk sekolah. Comel. Bila aku tengok jam.. Sh*t pukul 7.15. Dengan tenaga yang ada aku terus buat lari pecut pergi ke cafe

Time skip~~

"annyeonghaseyo~~ cik nak order apa?"

Penat jugak layan customers dekat kedai ni. Banyak sogeh. Nak itu lah nak ini lah. Haihhh penat aku ni.

Dah lah penat lari tadi. Nasib tak terlambat. Lepas tu nak layan karenah customer ni.

"annyeonghaseyo encik nak order apa?" terkejut aku bila tengok seorang namja yang sangat sangat sangat lah familiar dimata aku. "Park Jihoon" sebutku. "hai Sooyoung. So mocha ais satu" katanya lalu beredar. Macam mana dia tahu.. Ehh kebetulan je tu. Dia seorang je. Mana lagi yang 10. Aku hantar air dia ke meja tang yang dia tengah duduk. "selamat menjamu selera" kataku dengan penuh senyuman manis yang tak seberapa nak ikhlas. Dia tarik tangan aku. "Sooyoung.. Saya minta maaf.. Kita jadi kawan eh" aku menepis tangan nya dengan lembut.

"just kawan tak lebih" kataku. Bila aku mengerling jam di dinding. Pukul 1150."unnie Sooyoung keluar sekejap tolong jaga eh" kataku.

Time skip~~

Aku menanti Jungna di luar sekolahnya. "auntyy!" jeritnya sambil berlari kearah aku. "kaja ikut aunty" kataku.

Aku bawak dia pergi tempat kerja aku. Biarkan dia duduk dan mewarna buku dia. Aku berikan dia sepotong kek dan jus oren.

Aku mengeluarkan telefon ku dari kocek.

To: MaKookie
Jungkook.. Jungna ada kat tempat kerja saya. Awak ambik dia eh.

From: MaKookie
Arraseo pukul 2 saya ambik dia❤

Aku letak telefon aku dalam kocek semula. Haha.

Customer tak lah banyak sangat hari ni. Aku jenguk jenguk jugalah si Jungna tu dari tempat cashier ni. Tersenyum sorang2 tengok dia happy mewarna, melukis. "kau ni dah kenapa. Kena sampuk ke?" soal si Sejung. Sejung kawan yeoja pertama aku sejak aku jejak kaki dekat cafe ni. "takdelah sejung. Saja tengok budak tu. Comel." kataku. "tapikan Sooyoung siapa namja duduk sebelah dia tu" tanya si Sejung. Aku pun melihat disebelah Jungna.

"kau jaha sini jap Sejung" aku pergi ke meja Jungna. "jihoon keluar" kataku seraya berjalan keluar sekali.

"waeyo?" tu je ke yang kau mampu soal aku. "Jihoon jangan ganggu budak kecil tu. Kalau appa dia nampak kau. Dah jadi mayat kau kena kerja dia nanti" kataku.

"kenapa pulak? Saya nak berkawan dengan budak tu je. Dia comel tapi saya lagi comel lah"

"perasan awak ni. Dah balik. Appa dia nak sampai tak lama lagi"

"arraseo. Malam ni saya chat awak okay?"

Aku mengangguk dan masuk semula ke kedai. Jam dah nak pukul 2 bayang2 si Jungkook pun tak de.

Kling~~

Bunyi loceng berbunyi apabila pintu ditolak.. 3 2 1."yes shift aku dah habis!" kataku dengan riang. "hekeleh nasib je kau dapat shift pagi" perli si sejung. "aku bla dulu"

"jungna kemaskan barang. Aunty hantar balik rumah" kataku. Dia mula mengemas barang2 nya. "sooyoung mian aku lambat." itu dia Ma Kookie dah datang. "tak jadi lah kamu balik dengan appa eh  Aunty nak keluar dengan someone"

Time skip~~..

"apa buat dekat mall beramai ramai ni?" soalku semua oppa2 ada kat situ.

"oppa semua nak beli baju untuk sooyoung. Takkan nak pakai baju sama je setiap hari."

"amboii perli ke?" soalku.

Dalam kedai baju. Aku sibuk memilih baju. Haha

"okayyy dah" kataku sambil memegang beberapa helai baju.

"Sooyoung ni namja ke yeoja?" soal si Hoseok.

"yeoja wae?" soal ku balik.

"tak bila tengok cara kamu berfesyen macam namja. Tengok lah baju yang dipilih kamu ni."

Okay je. Dah pahal nak judge aku ya style.

"kalau macam tu baik pakai baju oppa je" sindir si Jimin

"baiklah kalau macam tu. Sooyoung pakai baju oppa.. Baju ni sooyoung simpan balik okay?" aku baru je nak simpan balik tapi dihalang oleh Namjoon oppa.

"korang ni tak payah lah nak menilai dia punya fesyen. Pakai hari2 macam namja pun tak ape. Jangan pakai pergi majlis. Dia pakai dress pergi majlis kan? Tak salah lah"

Ambik kau Namjoon oppa dah berceramah kat sini. Lepas bayar semua tu. Pergi balik.

Time skip~~

Aku susun semua baju dalam almari.

Aku teringin nak tengok muka si Soojung.

Aku pergi keluar dari bilik. Nak berjalan sekejap. Malam masih muda. Hahahahahahaha.

Lupa petang tadi hujan sekejap. Senang hati bila berjalan macam ni. Aku pakai hoodie dengan sweatpant(?). Aku berjalan untuk tenang fikiran. Tiba tiba ada satu kereta limpas aku terpercik air lopak kena aku. "hoi buta ke?!" jerit ku. Bila tengok diri sendiri basah macam ni. Malu pulak nak balik.

Aku menghentak kaki ku dengan geram. "eotteoke?" soalku kepada diriku. Nak menjerit rasa aku sekarang. Dah lah aku sayang baju ni.

"Sooyoung?"

[C] Marry With Him?! 2 전정국Where stories live. Discover now