Jungkook's
"okay.. Nak siapa nak beli dulu?" tanya ku apabila sudah bergumpul di depan mall. Muka mereka blur. Aku mengeluh kecil. "hyung semua nak bagi apa dekat Sooyoung termasuk noona""noona bagi dia tiket pergi ceremony untuk desert tu"
"event mahal tu?!" aku tahu mereka terkejut. Haha
"yep"
"aku beli dress lah untuk pakai malam tu" kata Jin
"aku beli kasut tumit tinggi" -namjoon
"aku beli purse atau handbag?" -hoseok
"aku beli patung kumamon" -yoongi
"aku belikan dia set BT21 semua" -Jimin
"aku beli gelang" -taehyung
"kau beli apa?" soal Jin kepadaku
"aku belikan dia telefon dan Rantai"
Time skip~~
Punya lama lah tunggu taehyung beli gelang ni. Dah dekat 1 jam tunggu depan kedai ni. "mianhae lambat" kata taehyung. "banyak gelang kau beli satu lagi untuk siapa?" Tanyaku bila tengok dia jinjit 2 beg kecil. "satu aku punya satu sooyoung punya" dia tersengih.
Hadiah taehyung sudah dibeli sekarang ni beli barang si Jin Namjoon dan Hoseok. Kami masuk aku dengan si hoseok beli hadiah dia. Dia tak tahu sama ada nak pilih purse ataupun handbag. "chuljin awak rasa saya patut pilih yang mana? Purse atau handbag?"
"kalau awak tak dapat pilih. Ambik dua dua jelah" aku pergi pula ke bahagian si Namjoon. Dia mana tahu saiz Sooyoung.. "kookie Sooyoung saiz apa?"
"5" balas ku. "yang mana cantik?" aku tengok ada kasut tumit tinggi 4 inci je. Mungkin sesuai pakai Sooyoung. "yangni" tunjukku sekarang aku pergi dekat Jin hyung. Eh belum sampai cepat nye dia pilih. Biasanya rambang mata dia nak pilih. Mereka 3 dah siap pilih sekarang pergi ke kedai Jimin nak.
"annyeonghaseyo boleh saya bantu?" tanya Jimin
"set BT21 dah sampai ke belum" soalnya lagi.
"sudah encik. Encik nak yang mana?"
"semua. Setiap character 1 set"
Jimin menghulurkan kredit kad dia. Kaya woo
Time skip~~
Okay my turn. Hahaha aku pergi kedai telefon. "saya nak iphone 7 warna merah tu. Simcard dengan casing sekali"
"okay ni dia. Semua sekali—" aku beri kad kredit.
"hyung lepas ni pergi kedai rantai kat hujung sana" mereka akur
Okay kedai fav aku. "hello saya nak cari rantai untuk yeoja" kataku kepada yeoja yg bertugas.
"ni rantai yeoja paling susah nak dapat kat korea. Kat luar pun belum tentu dapat" rantai tu cantik. "tolong bungkuskan ye" kataku.
"okayyy done.. Nak pergi mana lagi?" soalku.
"balik lah"
Time skip~~
"Jungkook kau pergi mana tadi?" soal Sooyoung. "ohh aku keluar dengan yeojachingu aku tadi. Baru balik lah ni"
"k"
Sampai hati dia 'k' kan aku.
"haish kau ni. Aku mana ada yeojachingu. Aku keluar dengan hyung tadi"
"sooyoung bila birthday kau?" soalku.
"kau sebok kenapa?"
"baik kau cakap sebelum aku rampas first kiss kau"
"esok"
Time skip~~~
(next day)
"semua dah siap ke?? Barang dah beli? Cake dah beli? Makanan dah beli? Meja dah susun?" bertubi tubi aku menyoal 6 orang namja itu.
"belum. Ni jin hyung belum sampai dengan kek" Namjoon mendengus geram.
"sorry lambat. Jalan jam tadi" jin menghulurkan sekotak cake. Chuljin menyambut nya dan letak atas meja. "Jimin hyung mana?"
End Jungkook's
"Jimin oppa kita pergi mana?" soal Sooyoung. Mana tak nya terkejut Sooyoung bila si Jimin ni rajin bawa dia jalan2.
"sabar. Jimin oppa bawa kereta ni. Nanti tahu lah sampai mana"
Sooyoung dan Jimin keluar dari kereta Jimin.. Tiba tiba Jimin menutup mata Sooyoung dari belakang. "oppa buat apa ni" soal Sooyoung. "ikut je. Jalan terus"
Sooyoung jalan je tiba tiba Jimin berhentikan langkahnya. Dia mengalihkan tangan nya perlahan lahan.
Sooyoung's
"saengilchukkahamnida saengilchukkahamnida saranghaeul Kim Sooyoung saengilcukkahamnida"Ohmaigad... Terharu aku. Aku meniup lilin pada kek itu. "siapa rancang semua ni?" soalku.
Semua mereka tunjuk pada Jungkook. Dia pula hanya tersengih nampak gigi arnab dia tu. "Jungkook kan dah cakap. Nak kena eh?" aku menunjuk buku lima. "dah dah.. Bergaduh sambung kat rumah. Hadiah dulu" kata Jin.
"ni hadiah dari hoseok dan Taehyung." larat kah aku nak bawak semua ni. Aku menadahkan tangan aku.
"ni hadiah dari namjoon dan Jin" diletaknya atas kotak Hoseok tadi.
"ni dari Yoongi dan Jimin" makkkk berat oiii.
"ni dari Chuljin"
Time skippp~~
Akhirnya balik rumah. Si Jungkook ni bukan nak tolong. Aku bawak semua benda tu sendiri. Aku ingat je satu kondominium ni milik dia rupa2 bilik tu je milik dia. Pandai nak tipu aku.
Aku letak semua hadiah tu dekat bilik tidur. Penat. Aku buka sampul surat yg diberi oleh Chuljin Unnie.
"wahhh ceremony untuk desert. Tahu je unnie ni yang sooyoung suka desert. Event tu esok. Okay lah"
Aku buka hadiah Hoseok Jin dan Namjoon.
"boleh pakai untuk esok. Pandai oppa pilih"
Hadiah Jimin dan Yoongi aku ketak atas katil.
"Sooyoung!" dia ni asyik2 nak menjerit je.
"apa?" aku keluar dari bilik. Tengok dia dah stand by depan pintu. "ni hadiah kau" dia hulurkan kotak. Macam kotak telefon je. Aku buka balut dia. Alangkah terkejut iphone 7."jungkook ni mahal sangatlah. Takpelah" aku nak beri balik tapi dia tolak. "kau pakai je telefon tu number oppa2 kau dengan unnie dah ada dalam tu. Ni satu lagi" dia buka kotak depan aku. Rantai.
Dia pakaikan. Sweetnyeeee~~.aku terus peluk dia. "gomawo" kataku. "Sooyoung sudi tak jadi girlfriend aku?" soalan kbat apakah ni?
"jungkook. Boleh tak lain kali je kau tanya soalan macam tu? Aku tak ready lagi. Bukan bermaksud aku reject kau. Aku masih ada masalah sekarang ni. Bila aku dapat jawapan aku bagi tahu kau eh." aku mengucup pipinya.
Dia tersenyum. "tapi boleh tak.. Kau tukar panggilan untuk kita dua. Pakai saya.. Awak"
"arraseo. Saya tukar."
"comel" katanya sambil memicit pipiku.
Aku tak dapat nak sembunyikan perasaan aku. Sekarang dah terluah. Tunggu masanya untuk aku menjawab je. Esok jawapan untuk soalan Aunty Kim. Huhhh~~~
YOU ARE READING
[C] Marry With Him?! 2 전정국
FanfictionSelepas kamatian Soojung, anaknya sering bertanya dimanakah ibunya. Jungkook pula tertekan dengan masalah tersebut dan bertekad untuk cari pengganti Soojung. Tiba tiba Jungkook terjumpa seseorang yang mirip dengan Soojung cuma perangai je berlainan...