reader × soulmate

418 33 9
                                    

Aanvraag van Roomijssje

Als er staat Y/N vul je je voornaam in.
Als er staat Y/L/N vul je je achternaam in.

Promps zijn dik gedrukt.

(De eerste woorden van je soulmate staan op je pols.)

Vanavond was er een feestje in de Gryffindor tower georganiseerd door de marauders. Jij zat in Ravenclaw, in hun jaar, maar had nog nooit met hen gesproken.

Behalve met Sirius Black dan, hij had je een keer uitgevraagd. Hij noemde je 'lekker ding' en doen wist je al dat hij je soulmate niet was, en dat vond je fijn ook. Je vond Sirius Black maar een verwaande player. Bovendien had je 'nee' gezegt waarop hij zei: "ah, je bent schattig als je boos kijkt." Toen ben je kwaad weggelopen.

De eerste woorden van je soulmate stonden duidelijk in je pols. Sorry, het was mijn shuld. En dat maakte je gerust, het was teminste geen asociale jongen.

Je zat in je vijfde jaar en had hem jammer genoeg nog niet gevonden. Misschien zat hij niet eens op Hogwarts, wist jij veel.

Je liep met je vriendinnen naar de commonroom van Gryffindor klaar voor het feestje. De marauders stonden bekend als feestbeesten, dus je verwachtte wel dat het een knaller werd.

"Welcome my ladies," zei James Potter en hij liet jullie binnen. Naast James Potter stonden Remus Lupin en Peter Pettingrew.

James zelf van een jongen met wilderig zwart haar, een bril en hazel-eyes. Peter was een wat mollige jongen met stroblond haar en blauwe ogen. En als laatste Remus Lupin, hij was lang en zat vol littekens. Hij had groen bruine ogen en honingblond haar dat licht krulde.

Jullie knikte kort en liepen toen de overvolle kamer binnen.

"Hey, Y/N!" Riep Lily Evan die bij jou in mugglestudies zat, jullie konden goed met elkaar omgaan.

"Hey, Lily," zei je vrolijk. Je vriendinnen zeiden gedag tegen haar en toen gingen jullie wat te drinken halen.

Je was druk in gesprek met je vriendinnen en daarom lette je niet op. Je liep vol tegen iemand op en viel vervolgens op de grond.

Iemand trok je behulpzaam omhoog en je zag dat het Remus Lupin was. "Sorry, het was mijn schuld," zei hij spijtig.
"Nee, het was de mijne," zei je met een lach, hij lachte ook even kort en liep toen weg.

Sorry, het is was mijn schuld.

Zijn woorden galmde door in je hoofd. Toen keek je geschrokken naar je pols en ja hoor, daar stonden de woorden. Het was Remus Lupin, hij was je soulmate.

Je rende naar hem toe en trok zonder pardon zijn mouw omhoog. Nee, het was de mijne stond er geschreven.

"Oh," zei je geschrokken, Sirius Black keek geërgerd toe.

Remus keek je in stilte aan, even geschrokken als jij.

"Zou je met mij op Date willen?" Vroeg hij toen onzeker, je glimlachte even.

"Graag."

Harry Potter stuff ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu