Merhaba. Nasılsınız? Hayat nasıl gidiyor? Ya da gidiyor mu?
Her neyse ben bugünkü konumuzdan bahsedeyim. Bugün yaşadığım bir olay üzerinden giderek böyle bir şey yazmaya karar verdim. Kardeşim anneme bir şey söyledi bugün ve bu annemi bana göre üzdü. Başlayalım mı?
Size bir soru "Annenizi ne kadar seviyorsunuz?" Çok mu dediniz? Ya da dünyalar kadar? Tabi ki herkes annesini sever. Ondan nefret ettiğini iddia etse de,onun kendisine zarar verdiğini ve onu istemediğini bilse de sever işte... Çünkü o anne.
Yalnız,seviyorum demekle anneler sevilmez. Bizler fark etmeyiz ya da onlar fark ettirmezler ama anneler de ağlar,anneler de üzülür,anneler de yorulur,anneler de bazı şeyleri kusursuz yapamayabilirler. Kimse kusursuz değildir anneler bile. Onlara yalnızca "Annecim seni çok seviyorum." demek yeter sanarız ama aslında yetmez. Biz nasıl ilgi gördüğümüzü hissetmek istiyorsak anneler de ister. Ve en çok da çocuklarından ister biliyor musunuz?
Neden mi? Çünkü anneler de bazen babalar gibi süper kahraman olmak ister. "Annem sen çok güzelsin. Seni çok seviyorum. İyiki varsın." Elbette bunları da ister anneler ama BENCE bazen annelere de "Annecim sen bunu başarabilirsin. " denmeli. Çünkü onlar çok güçlüler.
Bir anne etrafına negatif enerji yayamaz! Onlardan nefret edemeyiz! Onlara öfke kusamayız! Canlarını yakamayız! Affet diyince üzüntülerinin geçmesini beklememeliyiz! Ya Allah aşkına annelerinizi üzmeyin!
Herhangi bir gün değil,çocuk annesini ağlarken gördüğünde anlar annesinin ne kadar üzüldüğünü,ne kadar yorulduğunu,daha fazla direnmeye gücü kalmadığını...
Sevmiyor musun anneni? O zaman sadece SUS! Bir anneye seni sevmiyorum demeye hakkımız yok çünkü!
Koskoca adamın bile canı yanar gider annesinin mezarına ağlar! Kim ister annesinin mezarının başında ağlamayı? Kimse. Dimi? Kimse istemez! Farkına varır çünkü anne yokluğunun ne demek olduğunun. Boğazına düğüm olan o şeyin bir daha hiç gitmeyeceğini. Bir şeyde,umudu tükendiğinde mesela,annesine sarılamayacağını...
Sizden ufacık bir ricam var. Çok küçük...
Annelerinizi üzmeyin.
Yemek yapılacak yardım mı istiyor işin varsa "Bekle anneciğim iki dakikaya geliyorum." de. Bir şey canın mı sıkıldı annene kızma. Hıncını ondan çıkarma ona derdini anlat...
Annelerin kıymetini bilin!
Allah korusun bir gün annenizin başına bir şey gelip öldüğünde (Allah korusun) annenizin ahını almış olmayın.
Özür dileyin annenizden. Hatanızı telafi etmeye çalışın. Gerekirse onun yanında onun için ağlayın.
Ama annenizi üzmeyin. Unutmayın ki onlar birer melek. Meleklere üzülmek yakışmaz!
Hayırlı akşamlar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DÜŞÜN
Non-FictionHikaye değildir. Sosyal medyada karşıma çıkıp ilgimi çeken şeyler bulunacaktır. Kitabın net bir konusu yok.