Áno, uhádli ste, Cissi zase dostala nápad! :D A keďže najkrajšie sviatky roka sú, ako sa hovorí, predo dvermi, rozhodla som sa aj ja zapojiť do nadšeného davu autorov píšucich vianočné príbehy.
ALE! Autorkou nebudem len ja. Každý z vás má možnosť zapojiť sa a prispieť k príbehu vlastnou tvorbou! A nebojte sa, že to nebude fungovať. Tento projektík už totiž máme odskúšaný :).
História Vianočných príbehov
Myšlienka sa zrodila v roku 2017, kedy sa nám podarilo spojiť skupinku mladých autorov a spoločne začať písať. V ten rok som zažila hneď niekoľko príjemných prekvapení - nielenže sa tento nápad podarilo uskutočniť, ale vytvorili sme tím, ktorý sa dokáže dohodnúť, spolupracovať a vytvoriť spolu niečo nádherné. Aj samotný príbeh prekonal očakávania. Pri plánovaní vládla naozaj priateľská atmosféra, ktorá sa preniesla aj do jednotlivých kapitol. Každému sa podarilo šikovne nadviazať na príbeh tam, kde skončil, zachovať atmosféru, no zároveň doň priniesť niečo nové, svoje. Pozorovať, ako nám príbeh rastie pred očami, bolo pre mňa fascinujúce vtedy, a je doteraz.
V roku 2017 nám vznikli prvé štyri kapitoly. Členkami nášho tímu sa v ten rok stali: MadgeV, _NarciseLacy, misipastulkova, muffincek, ElizabethFloverLover, kapriestehno, jirkalen, SofiN_original, BibianaRemiasova a tinna_xx.
V roku 2018 som otvorila písanie ja, a na tomto bode náš príbeh na chvíľku napriek globálnemu otepľovaniu zamrzol.
Tento rok sa nám ho však vďaka iniciatíve Anor (Anorlunda), ktorá sa k nám medzičasom pridala, podarilo opäť naštartovať.
Cieľ nášho písania
Naším cieľom je vytvoriť príbeh spätý s témou Vianoc. V predchádzajúcich rokoch sme začali s jedným, ktorý sa stále nedočkal konca, čo však neznamená, že našou prioritou musí byť dokončiť ho. Každý rok sa k nám pridá niekto nový, každý rok máme príliv nových nápadov. Mojou snahou je, aby sa všetci cítili čo najslobodnejšie, čo sa týka návrhov a ich realizácie. Tento rok sa možno náš príbeh rozšíri o ,,umelecké vsuvky" v podobe vianočných kolied, básní a receptov. V tomto smere sa fantázii medze nekladú :).
Ako to prebieha?
Princíp je jednoduchý: každý napíše jednu kapitolu a dokopy, krôčik po krôčiku, vytvoríme príbeh. Dĺžka kapitol nie je presne určená (bolo by však dobré držať sa niekde v rozpätí 1000 až 3000 slov), rovnako ako poradie, v akom ich autori budú písať. To väčšinou vyplynie z aktuálnej situácie, v ktorej dôležitú rolu zohráva čas a, samozrejme, chuť písať.
Pri písaní je dobré myslieť na nasledovné:
1. Príbeh nie je môj ani tvoj, je náš. Za základ preto považujem slušné správanie a toleranciu voči ostatným, rovnako ako akceptáciu ich nápadov.
2. Každý do svojej kapitoly môže pridať nové postavy, doplniť charakter existujúcich, urobiť náhly zvrat v deji a podobne. V spoločnom príbehu však platí, že nepíšeme pre seba, ale pre príbeh samotný. Nezabudnite si preto prečítať predchádzajúce kapitoly a nadviazať na ne tak, aby si príbeh udržal určitú kontinuitu a po čase dospel k určitému záveru, hoci spôsob, akým sa to stane, závisí od vašej fantázie :).
3. V rámci svojej kapitoly má každý voľné pole pôsobnosti a platí to pre každého. Nebuďte preto sklamaní, ak sa príbeh nevyvinie podľa vašich očakávaní, alebo o postave, ktorú si obľúbite, vyjdú najavo prekvapivé zistenia. Je v poriadku vžívať sa do písania naplno, ale vždy treba pamätať na to, že ide o tímovú prácu, kde má každý rovnaké právomoci. Nie je preto vhodné nasilu sa vracať k pôvodnej predstave, ak sa príbeh medzičasom vydal iným smerom, alebo sa naschvál odkloniť od prirodzeného smerovania príbehu len zato, že ste si to predstavovali inak. Ak by ste mali nápad, ako by sa dej mohol ďalej rozvíjať, hoci nie ste na rade, vždy sa môžeme poradiť a dohodnúť. Som si istá, že sa dokážeme navzájom počúvať a akceptovať :).
4. A to najdôležitejšie: Nech vám ani nenapadne myslieť si, že niečo pokazíte! :D Každý z nás je iný, niečím výnimočný, a preto vie vložiť do príbehu niečo nové a vzácne. Netreba sa dopredu báť, podceňovať sa ani sa porovnávať s ostatnými. Ideme do toho spolu a spolu to aj zvládneme :).
Organizačné srandičky
Už v roku 2017 sme založili facebookovú skupinu, kde sa navzájom radíme (a často sa len tak rozprávame a rozoberáme veci, ktoré s príbehom vôbec nesúvisia :)). Cieľom je okrem napísania príbehu aj vytváranie priateľstiev a najmä sebarealizácia v tvorivom kolektíve a pohodovej atmosfére. Ktokoľvek, kto má záujem sa na písaní podieľať, môže byť do skupiny prijatý.
Po dopísaní vašej kapitoly mi ju môžete poslať na mailovú adresu: cissi.stormrive@gmail.com (ktorá je viacerým z vás už známa a ktorá je - áno, presne tak - kombináciou mien dvoch postáv, ktoré tvoria určitú súčasť mojej osobnosti). Mojou úlohou potom bude kapitolu publikovať (a vašou vychváliť ju do nebies a šíriť tak čaro vianočnej nálady).
Čo sa týka coveru, zatiaľ je veľmi jednoduchý. Ak sa niekto z vás venuje grafike a má nápad, ako by ho mohol vylepšiť (teda skôr vytvoriť nový), neváhajte sa ozvať, budeme vám veľmi vďační! Moja pôvodná predstava bola, že ho zmeníme po dopísaní príbehu, aby nám k nemu viac sedel, no pokojne môže byť taký ,,všeobecne vianočný", pretože myslím, že obsah tejto knihy sa ešte bude vyvíjať :).
Svoj záujem (aj akýkoľvek iný názor) môžete dať najavo v komentároch, súkromných správach či hocikde inde, ak na mňa máte iný kontakt :).
Tak krásne a veselé dva týždne do Vianoc, prežite všetky písomky, snáď sa nám podarí sa dožiť zaslúženého voľna a tiež spoločnými silami priniesť na Wattpad niečo nové.
(Páči sa mi, ako som celý obsah tohto úvodu prepisovala, ale posledná veta sa aj po troch rokoch zhoduje.)
Teším sa na vás! :)
Vaša Cissi
YOU ARE READING
Náš vianočný príbeh
Random*Vianočné sviatky sú o spolupráci. O odvahe. O chuti niečo dokázať. O čase strávenom s ľuďmi, ktorých máš rád a robení toho, čo miluješ.* Rovnako ako tento príbeh. *** Vianoce 2017 - 2018 *** Spoločné písanie vianočného príbehu, do ktorého sa môžeš...