Dat was het! Ik heb vele details er uitgelaten. Sommige dingen houd ik toch nog liever voor mezelf, maar dit is al een grote stap binnen dat verwerkingsproces. Ik ben me ervan bewust dat bijvoorbeeld, op één of andere onvoorstelbare manier mijn vader dit kan lezen. Wel, ik denk wel dat hij weet hoe ik over hem denk. Ondertussen is het van april geleden dat ik hem heb gezien, via sms heeft hij mij in augustus iets laten weten. Daarin hadden we afgesproken om contact te houden via sms omdat ik het ontzettend druk heb, maar ook dat is ondertussen verwaterd. Als ik hem tegenkom, dan draait hij zijn hoofd weg. Kort samengevat; hij wilt mij niet meer. Maar, ik heb het een plaats gegeven. Als dit is wat hij wilt, dan kan dat. Ik trek het mij niet meer aan! En, daar heeft hij zelf voor gezorgd.
Daarnaast wil ik ook nog even zeggen dat ik inderdaad kritiek heb geuit over het gerechtsapparaat van ons land. Ik wil even verduidelijken dat ik ervan overtuigd ben dat ons gerecht goed werk levert, alleen vind ik persoonlijk dat wij in onze zaak niet objectief zijn behandeld. Ze liet zich duidelijk meeslepen door een bepaalde reden die tot op de dag van vandaag niet door ons gekend is. Moest je dus ooit in een scheiding terecht komen, wees dan niet bang dat dit bij jou ook exact ZO zal zijn. Dit is eenmalig, of de kans is bijzonder klein.
Wat ik nog wil zeggen is dat, als er toch een scheiding moet komen, probeer dan altijd om het met onderlinge toestemming te doen. Dat bespaart een hoop werk en geld. Scheiden via een rechtbank is ontzettend duur op lange termijn, en het weegt mentaal enorm hard. Als je het kan vermijden, tracht dit dan zeker te doen. Aanzie dit ook niet als de enige manier waarop een scheiding verloopt, een scheiding kan immers veel vormen aannemen. Dit is mijn verhaal, en ik heb dit op mijn eigen manier beleefd. Dit is een verhaal dat dient ter illustratie, niet als voorbeeld. Integendeel, alsjeblieft neem hier net geen voorbeeld aan. Ik wou gewoon mijn verhaal kwijt, net zoals iedereen het recht heeft om zijn verhaal te delen.
Wel, dit is mijn verhaal.
Einde: 11 december 2017
JE LEEST
My life after a divorce!
Non-FictionHet is een veelvoorkomend iets tegenwoordig. Ik ben zestien, en ook ik heb me bij het rijtje moeten voegen. Welk rijtje vraag je je misschien af? Wel, het rijtje van het feit dat je een kind van gescheiden ouders bent... Dit verhaal is pure realitei...