[Gyumi's POV]
Apa aku nak buat eh?
Pergi rumah dia?
Ajak dia keluar?
Takkan dia bagi aku masuk rumah dia, lagi lagi dia nak ke keluar dengan aku?
Tapi aku takda buat apa apa salah pun kat dia? </3
Atau...
Text dia kata aku pun suka dia?
Ish, cepat sangat tu.
Ahaa!
Tiba tiba ada mentol menyala atas kepala aku.
Yess! Aku kena buat dia datang sini dan prank dia.
Aku start call Jeno ng Jaemin untuk mintak tolong call Donghyuck untuk datang sini, kalau aku yang call. Jangan harap si Donghyuck tu akan angkat.
~~~~~~
[Donghyuck's POV]
13 missed call from Jaemin
04 missed call from Jeno
01 missed call from Gyumi ♡
Kenapa mereka ni call aku? Penting sangat ke?
Jaemin is calling you...
Nak apa lah kau ni ya?
Answer Reject
"Apa kau na-?"
"Hoy Donghyuckkk akhirnya kau angkat jugak! Cepat datang sini!! Gyumi pengsan!! Dia jatuh tangga Donghyuck!! Cepattt! Kalau dia meninggal. Kau tak sempat nak ucap i love you kat dia"
"Kau kat ma-"
Ttut ttut ttuttttttttt.
Tak guna Na Jaemin!! Dia tak bagitahu dia kat mana! Lepastu dia suruh aku pergi kat dia cepat!
Ttinggg!
1 new massage from Jaemin.
Read Close
'Kitorang kat rumah Gyumi'
Aku bergegas keluar rumah, pintu rumah pon xsempat nak kunci. Takpa, omma aku ada. Hahhahaa.
Eh sempat lagi aku gelak.
~~~~~~
[Gyumi's POV]
Dingdong dingdong dingdong.
Jeno keluar dari bilik aku dan pergi bukakan pintu, aku yakin itu Donghyuck.
Aku angkat ibu jari aku pada Jaemin, Herin & Hina lalu aku pejamkan mata. Pura pura pengsan laa katakan.
Beberapa saat kemudian Donghyuck merepuh pintu bilik aku.
Dia gongcang badan aku. Janganlaa woii pening aku nanti.
"Kyah, Gyumi!! janganlah tinggalkan aku lagi, aku.. aku-"
"Cepat laa cakap! Aku aku! Hempuk kang!" Sampuk Jaemin. Eh menyebok lah kau ni.
"Heyy! Macam mana dia boleh jatuh tangga?" Soal Donghyuck tiba tiba.
"Dia jatuh sebab.. entahlaa" jawab Herin.
Tiba tiba Donghyuck genggam tangan aku.
"Hyuck, aku keluar dulu lah. Aku kena balik ada hal"
"Ha'a, aku pon dah janji dengan omma aku kena balik awal harini"
"Aku nak teman Hina pergi pustaka awam"
"Byeee Hyuck, bye Gyumi sekali"
Seperti yang dirancang, yes! Walaupun aku pejam mata, aku dapat rasakan yang mereka semua dah keluar. Jadi, tinggal aku ng Donghyuck je.
Kedua-dua belah tangan Donghyuck menggenggam tangan aku.
"Gyumi... " suara dia seperti menangis.
"Kyah! Pabo yah! Dah la pengsan! Aku nak dengar suara kau membebel kat aku Gyu, nak tengok kau senyum Gyu. Bukalah mata Gyumi" dia angkat tangan aku dan cium perlahan.
Sabar Gyumi sabar, jangan menangis dulu. Lakonan tak habis lagi. Tunggu dia konfess dulu.
"Aku mintak maaf sebab aku tak layan kau, aku takut dengan perasaan aku. Aku takut kau tolak aku Gyu, aku cintakan kau Gyumi... Gyumi"
Aku buka perlahan mata aku, aku pandang dia yang berada disebelahku sedang pejamkan matanya sambil memegang tanganku dan tertunduk.
"Hyuck"
Dia tengok aku tak percaya. Mata dia dah berwarna merah. Mungkin sebab dia menangis.
Dia berdiri "Gyumi.. Kau dah sedar?" Soalnya sambil pegang dua dua bahu aku.
"Aku pun cintakan kau Hyuck" balasku sambil pegang pipinya.
Tanpa buang masa, dia cium bibir aku sekilas. Disebabkan aku terkejut dengan tindakan dia, aku menjadi kaku.
"Aku pikir kau tak suka aku!"
"Aku ada cakap macam tu ke?" Soalku sambil buat gaya berfikir.
"Kau nii" dia cubit pipi aku.
"Ouch sakit laa" aku tepis tangannya.
"Okay aku tak buat dah, maybe yang ini tak sakit" dia cium bibir aku sekali lagi, kali ini lama dan perlahan.
"Yesss dapat rakam!" Sorak Jaemin selepas masuk kembali dalam bilik ini.
Ganggu sweet time orang jelah budak ni. Kami berdua jeling dia.
"Kata kau semua ada hal tadi" soal Donghyuck ingin tahu apabila tengok mereka berempat tadi ada dalam bilik ini.
"Yes kami ada hal, iaitu.... " "intip kau berdua" balas mereka berempat serentak.
"Shitt tak gunaa" balas Donghyuck.
"Hyuck, language!" Kata aku sambil tutup bibir dia dengan jari telunjuk aku.
"Apa apapun! Aku dapat rakam semua! Yeayyyy"
"Pergi mati lah kau" Donghyuck tolak mereka berempat keluar dari bilik. Aku tergelak tengok Donghyuck marah. Comel.
Dia kunci pintu dan datang duduk sebelah aku.
"Hyuck, aku nak cakap ni kau jangan marah ye?"
"Apa? Kalau kau nak cakap aku tak hensem baik kau tarik balik sebab aku dengan kau je ada dalam bilik ni" Aku tunjal kepala dia.
"Gatal kan!" "Dengan awak je" dia peluk aku tapi aku tolak.
"Dengar lah ni, aku nak bagitau sesuatu"
"Okay okay, cepat. Nanti aku ubah fikiran lagi"
"Okay sebenarnya tadi aku pura-pura pengsan je dan Jeno, Jaemin, Hina, Herin tolong aku" Donghyuck tenung aku. Aku senyum kelat. Mampos laa aku.
"Nah, its okay. I love you" dia cium pipi aku.
"I love u too more"
"Noooo i love u more more moreee"
Aku jeling dia, memang dari dulu taknak kalah budak ni.
"Yelah kau memang" "jadi mana hadiah aku?" Aku tengok dia, dia tengok aku. Aku pun angkat penumbok "nak ni?"
Dia jatuhkan tangan aku "kau ni tak sweetlaa"
"Lepastu? Kau nak apa? Kaki?"
"I want this" dia cium bibir aku buat kali terakhir, sebab ff ni dah tamat.
Sekian, thanks for reading 💞💞
YOU ARE READING
[C] we can't be bestfriend anymore ↪ haechan
Short Story"aku dah taknak kita jadi kawan" "apa? kau taknak jadi kawan dengan aku sebab aku sukakan kau?" published: 171224