Plaza merdeka.
"Abang nak beli apa?"tanya zahra.
"Abang nak pergi beli baju."kata abangnya.
" Ohh.." zahra mengikut abangnya pergi ke sebuah kedai adidas.
"Eh? Macam kenal je..... Eh zahra?"
Ujar jejaka itu."Kenapa ni baby?"tanya perempuan itu.
"Kejap eh baby. I nak pergi jumpa kawan i kejap. Tunggu sini tau." Jejaka itu terus pergi kearah kawannya.
"Ish. Kacau betullah kawan dia tu!! Waste my time betul!"marah perempuan itu.
Semasa zahra menunggu abangnya di fitting room, tetiba ada tangan menyentuh bahunya.
Zahra dengan terkejutnya terus mengalih kearah gerangan tersebut. Ceh.. rupanya tengku aryan mikhail rupanya.
"Kau buat apa kat sini?( Tangan dilepaskan)"tanya aryan.
"Assalamualaikum. Buat bodoh kat sini. Asal? Nak join?"
"Waalaikumussalam. Janganlah main main. Aku serius ni. Siapa lelaki tu?."marah aryan.
"Serius lah ni.Buta ke? Tak nampak baju tengah dijual? Bila kat kedai baju beli baju. Takkan tu pun nak aku ajar. Dah masuk uni pun tak tau."marahnya.
"Apa apa jelah. Sapa laki tu?" Tanyanya lagi sekali.
" Asal nak tau?"
" Kau ni dah jadi bakal bini orang buat cara bakal bini. jangan jadi perangai setan kat sini."
"Merepek apa kau ni? Sukati akulah nak buat apa pun. Aku belum dicop sebagai isteri kau pun."ujarnya tenang.semasa mereka marah antara satu sama lain, tetiba zaryl datang kearah mereka.
"Kenapa ni zahra? Sapa ni? Bakal suami zahra ke?" Bertubi tubi abangnya menembak.
"Abang,Nilah bakal suami zahra. Tengku aryan mikhail."
"Wahh bro. Apa khabar? Asal kau suka kat zahra ni?"
"Kau sapa nak rapat rapat dengan zahra? Kau taukan dia bakal isteri aku. Dan kau pulak zahra, asal kau panggil dia abang?"
Aik jeles ke budak ni? Tanya zahra.
"Aku..."zahra memotong ayat abangnya.
"Dia boyfriend zahra. Kenalkan zaryl."
"Kau...."
"Baby.. kenapa lama sangat ni? Ni ke kawan baby?" Tanya perempuan itu dengan suara gediknya sambil memeluk lengan aryan serta baju ketat merah menonjolkan bentuk badannya. Badannya seksi sampai lelaki tak berkelip mata melihatnya.
"Allahuakbar! Tercemar mata aku."
Jawab zahra.aryan jeling mata zahra."Baby jomlah kita shopping lagi. Jomlah baby." Rengek perempuan digelar baby itu.
"Jap jap abang. Bukan ke baby tu untuk bayi? Patutlah selalu bodoh pekak dan buta. Rupanya masih bayi rupanya. An an?" Kata zahra.
Abangnya hanya sekadar ketawa saja."You ni apahal hah?" Ujar perempuan dengan kasar.
"Takde apahal. Cuma nak memperbetulkan ayat kau tadi. Asal? Sekali mengutuk terus marah? Opps satu lagi. Baby.. rupanya perangai baby sama dengan zahra eh?? Cuma perangai baby ni iblis sikit. Sebab badan girlfriend baby ni ketat macam dicat badan je tak pakai baju." Diberinya zahra ayat perli pada mereka berdua.
Zahra dengan abangnya terus blah. Sebelum mereka blah zahra memusing lalu dia senyum dan berkata
"Zahra minta maaf kat korang kalau ayat zahra memecahkan hati korang. Jangan risau(letak jari di bibir) zahra simpan rahsia. Tapi kalau terbongkar.... hahahaha assalamualaikum." Zahra terus blah daripada berdiri di tempat drama itu.
"Eeee geram pulak i dekat dia ni!! Siap lah dia nanti!"marah perempuan itu.
" Dah lah tu lisa. Jom shopping. I belanja semua apa yang you nak."
" Ni yang i sayang dekat you ni. Muah! Jom"
Mereka berdua pun blah di kedai adidas itu.
"Kenapa zahra tak bagitau dia yang abang ni abang zahra?"
"Entah.."
" Ishh zahra. Jangan lah entah je."
"Saja. Nanti dia akan tau juga sapa abang. Bila dah terbongkar terus malu dan diamlah dia tu. Bukannya boleh diharap pun. Lagipun dia datang tanpa diundang terus menyergah zahra dengan muka jealous dia tu tanya sapa abang."
" Hahaha tapikan lawaklah zahra tu. Hei tak baik tau cakap camtu."
"Atleast zahra dah minta maaf.abang, jangan bagitau mama tau pasal tu. Benda tu biar zahra uruskan."ujar zahra dengan tenang.
"Yelah yelah. Jom." Terus mereka pulang kerumah.
Apa akan terjadi pada diorang?😨 Jom tengok bab seterusnya. Jangan risau author janji akan buat dengan betul🙇... Bye bye👸
YOU ARE READING
Senyum Walaupun Sakit (1)
Actionkisah mengenai nur zahra hazel yang sentiasa senyum walaupun sakit. suaminya, tengku aryan mikhail amat benci padanya sehingga membuatnya terluka. selalunya bila isterinya terluka, mereka akan nangis dan kecewa,tetapi perasaan wanita yang indah ini...