Di company mokhtar.
"Huarghh!!"
"Aik? Mengantuk lagi puan nur zahra hazel? Ingat bila dah lama tak kerja dah berubah tapi masih belum. Hmm hmm hmm." Ujar wanita itu.
" Eh kak orked? Assalamualaikum dan selamat pagi kak."
"Waalaikumussalam. Asal tak datang seminggu ni?" Ujar wanita yang bernama orked.
Nama dia orked mastura. Ya dia memang cantik macam bunga orked haha.
" Masalah keluargalah kak. Busy sampai tak tidur."
"Busy apa? Busy fikir pasal dia?" Rintih orked dengan mengangkat kening berkali kali.
" Fikir apa kak orked? Merepek betul." Duduk di atas kerusi kerjanya. Ya dia bekerja dengan papanya macam yang author cakapkan tadi.
"Bakal suami kamulah. Hensem tak dia?" Wajahnya dengan secalit senyuman yang tak lekang.
" Ni mesti papa bagitau ni. Haih.. ni apahal senyum macam senyum kambing ni? Kak nak ke? Kalau nak ambillah dia. Tapi hati hati sikit, dia ada baby dengan dia haha"
" Ohh. Ish taknaklah akak. Akak senyum ni sebab, halamak! dah kahwin juga kawan akak ni haha." Guraunya.
orked tahu maksud baby bermakna girlfriend.
" Kakak takde kerja ke? Mentang mentang saya ni anak ceo dan kawan akak tak bermaksudnya akak boleh goyang kaki je. Nanti saya bagitau papa yang kakak tak buat kerja.~"ugut zahra pada orked.
"Yelah yelah. Akak taulah nak buat kerja apa."orked menunjukkan bibir muncungnya.
"Haa satu lagi, bagitau dekat papa saya yang projek sumber air mineral akan saya bagi selepas waktu rehat. Terima kasih."arah zahra.
" Baiklah zahra. Arahan itu akan akak sampaikan kepada dato."orked terus blah untuk menyiapkan kerjanya.
"Zahra" ujar perempuan itu.
"Ehh amira. Lama tak jumpa kau haha" zahra memeluk badan amira lalu duduk di tempat duduk kerjanya.
Nama dia nur amira syafina dan dia sama umur dengan aku 21 tahun. Nama panggilannya mira. Dulu dia sama sekolah dengan aku.
" Kau asal tak datang?"tanya mira
" Aku sebenarnya..... berkahwin mira... haiihh.." ujarnya dengan keluh.
" Wooo kau kahwin beb? Biar betul kau ni? Bila korang kahwin? Kau kenal ke dengan mamat tu? Hensem ke?" Bertubi tubi mira tanya dekat zahra.
" Ish kau ni buat aku pening je. Satu per satulah. Yes i'll married. Bulan depan. Tak beb. Bolehlah." Jawabnya satu per satu.
"Owhh... Kalau camtu pelahan lahan lah kau kenal antara satu sama lain."
" Tapi dia kata dia benci aku. Pastu dia ada girlfriend yang seksi sampai menonjol badannya. Huih tercemar mata aku semalam." Rintih zahra dengan selamba.
"Hahaha kau ni.kau jumpa dengan dia ke? Asal kau pilih mamat yang ada girlfriend tu? Macam sama je dengan novel yang aku pinjam kat kau. Haha"
"Nak buat macam mana, mak aku yang pilih aku terima jelah dengan hati yang tertutup." Guraunya.
"Kau ni leceh betul. Tapi bab tu aku tak kisah sangat sebab tu masalah kau. Masalah sekarang ni adalah kau ada mesyuarat dengan ceo company iaitu encik mika. Company A.M. esok pada pukul 2. Jangan lupa. Dan satu lagi, aku dan dato akan ikut kau."
"Baiklah saya akan ingat sampai bila bila...... Hahaha."
" Baik kerja dah selesai, sekarang aku nak buat kerja. Ehh waktu lunch ni kau nak ikut aku tak pergi makan?"
"Tak kot, sebab aku busylah dengan projek air mineral tu. Banyak kerja ni,sebab lepas rehat aku kena hantar kerja tu."
" Okay lah kalau camtu. Btw kau nak aku order apa apa untuk kau ke?"tanya nya.
" Tak"
" Betul ni?" Tanyanya lagi untuk kepastian.
" Yee betul puan amira." Pandang wajah amira.
" Baiklah. Assalamualaikum. Buat kerja elok elok tau." Arahnya.
" Okay. Waalaikumussalam."zahra menjawab salamnya.
Sudah tibanya Waktu lunch tapi zahra masih sambung menyiapkan kerjanya dengan tekun.
Selepas waktu rehat terus zahra pergi ke bilik dato mokhtar iaitu papanya.
Tok! Tok! Tok!
"Masuk!" Jawab mokhtar.
" Ehh zahra. Ye ada apa?" Tanya papanya.
" Ni ha, zahra hantar kerja ni. Papa checklah kalau ada salah."zahra memberi kertas projek itu pada Papa nya.
"Owhh lupa pulak papa yang orked ada sampaikan tadi dekat papa yang kamu nak hantar kerja." Mokhtar terus membelek satu per satu ayat dia dalam kertas yang telah disiapkan oleh anak perempuannya. Diangguk anggukan saja wajah mokhtar apabila melihat tulisan anaknya itu.
" Bagus... Pandai zahra buat. Semuanya tekun kemas dan senang difahami. Walaupun ayatnya simple tapi hasil kerjanya hebat." Dipujinya melebih lebih kepada zahra.
" Terima kasih papa. Papa, nak tanya..."
" Ye nak?" Menunggu soalan yang diberi zahra pada mokhtar.
Zahra nak cakap apa tu?? 😑Haaa jum ikut author lagi pergi ke bab yang ketujuh!! 😶Cepat cepat takut apa apa yang terjadi akan berlaku....😝
YOU ARE READING
Senyum Walaupun Sakit (1)
Actionkisah mengenai nur zahra hazel yang sentiasa senyum walaupun sakit. suaminya, tengku aryan mikhail amat benci padanya sehingga membuatnya terluka. selalunya bila isterinya terluka, mereka akan nangis dan kecewa,tetapi perasaan wanita yang indah ini...