bab 9

28 0 1
                                    

Asal mamat tu, aku ni cantik sangat ke? Dari start aku bentang sampai habis, dia pandangaku macam nak makan aku je.

"Wei hati hatilah sikit masa kau pandu tu. Kau ni nak temenung tu temenung lah kat tempat lain. Jangan kat sini. Bahaya."

Ayat amira memecahkan kesedaran zahra lalu zahra membetulkan pergerakan keretanya. Dia temenung rupanya. Dahlah dia tengah memandu sekarang ni. Haih.. zahra zahra.

Di pejabat.

"Haihh..." Zahra mengeluh tanpa sengaja. Dia tertanya tanya, kenapa dia perlu ungkitkan lagi hal itu sedangkan dia tak perlu mengetahuinya. Ia takde kena mengena langsung pada dirinya.

"Wei asal ni beb? Asal kau termenung? Sebab ceo tu handsome kan? Kan?" Diangkat kening amira berkali kali apabila bab mengusik.

"Hish kau ni. Logiklah sikit, akukan ada BAKAL SUAMI." Ditekannya ayat bakal suami tersebut.

"Eh ha'ahlah. Betul juga." Amira mengangguk anggukkan kepalanya saja.

"Mmm. Amira...." Ujarnya dengan ragu ragu.

"Ye?"

"Sebenarnya kan? Mamat tu,....."

"Mamat tu...."

"Mamat tu apa?"

"Dia.....(bisik ditelinga amira) dialah bakal suami ak....aku."

"Owh yeke, asal tak bagitau...... APA?! BAKAL SUAMI KAU?!" Amira menjerit kerana dia terkejut apa yang diperkatakan oleh zahra.

"(Tutup mulut amira) ishh kau ni! Pelahan lah sikit suara tu.... Malu tau tak..." Marahnya bercampur dengan rasa malu.

"Opps sorry. Betul ke beb? Macam tak percaya je."

"Betullah. Lagipun, kau perasan tak yang dia pandang aku masa aku bentang tadi?" Tanya zahra.

"Haahlah. Aku ingat dia nak usya kau, rupanya sebab tu lah..."

"Yang aku termenung tu, aku fikir pasal tu lah! Yang kenapa dia pandang aku..."

" Lah tu jeke? Okeylah, saya nak buat kerja dulu."

"Okey" amira terus pergi ke tempat duduknya.

bulan depan.

Seorang wanita yang berpakaian putih yang cantik dengan menghiasi dirinya oleh pereka make up. Dia termenung dari tadi kerana langsung tiada ayat di dalam kotak fikirannya. Dia sekarang berada di tempat yang sangat mencabar bagi dirinya.

"Awak!!" Jerkahan pereka itu menyedarkan lamunannya. Lalu dia memandang wajah pereka itu di depan cermin.

"Ye?"

"Awak okay ke? Nervous?"tanyanya sambil menyambung menghias wajah polos wanita itu.

Bingo! Tepat sekali. Ya dia sekarang tengah nervous sama macam dalam cerita novel yang dia baca samalam.

"Kalau nervous, tarik nafas pelahan lahan, dan hembus..."katanya sambil tanganya sibuk membuat pernafasan. Apa lagi, zahra pun ikutlah apa yang pereka wanita itu cakap.

Pintu dikuak lalu terjegullah seorang wanita yang cantik di dunia dalam lingkungan-50 an datang kearah zahra.

"Dah siap? Kalau dah jom turun. Semua orang dah tunggu dah. Pengantin lelaki pun ada sekali kat bawah." Ujar wanita yang bergelar mama zahra.

Zahra pun bangun dan pergi kearah mamanya dengan perasaan yang tak dapat ditafsirkan. Mamanya melihat wajah make up nipis zahra dengan perasaan kasihan kerana kejadian itu sama dengan kejadiannya pada kisah silamnya dulu

"Zahra dah bersedia?" Zahra menganggukkan saja wajahnya seperti ada yang menutup mulutnya itu. Lalu zahra dan mamanya turun kebawah dengan perlahan.

Apabila mereka berdua turun,semua mata tertancap pada wajah zahra yang cantik bak bidadari. Bukan itu saja, 'bakal suami'nya pun terkelu memandang wajah zahra menyebabkan aura zahra terlalu kuat untuk dirinya.

Cantik juga bini aku ni...

"Baiklah mari kita mulakan sekarang." Kata tok kadi.

"Aku nikahkan dikau dengan nur zahra hazel binti dato mokhtar dengan mas kahwinnya 20000 ringgit."

"Aku terima nikahnya nur zahra hazel binti dato mokhtar dengan mas kahwinnya 20000 ringgit."

"Sah?"

"Sah!!" Jawab semua didepan dengan serentak. Wajah zahra langsung tiada perasaan menangis kegembiraannya walaupun disahkan sebagai isteri.

Selesai upacara baca doa nikah, aryan pun pergi kearah zahra yang sekarang digelarkan sebagai isterinya yang sah. Sewaktu aryan berada didepannya, zahra menyalam tangan kasar aryan dan meletakkan tangan aryan kedahinya. Aryan lalu mecium dahi isterinya itu.

"(bisik) aku akan seksa kau.( Senyum senget)". Zahra dengan wajah tenangnya hanya mengendahkan ayat aryan itu.

Selesai saja upacara selesai, mereka pun pergi, tetapi keluarga aryan dengan zahra masih di sini.

"Zahra... Jadi isteri yang solehah ye sayang. Jaga pakai minum aryan, dan satu lagi jangan lupa solat tau."

"Ye mama."

"Mika, ingat pesan ayah, jaga isteri kamu ni macam nyawa kamu. Kalau ayah tahu yang kau buat benda tak sepatutnya kat zahra, siap kamu ayah kerjakan."

"Yelah yelah."

" Korang jaga diri ye. Assalamualaikum."jawab mama aryan.

"Waalaikumussalam." Terus keluarga mereka blah dari rumah baru mereka.

Alamak!!😨 Diorang dah kahwinlah💑.. macam mana ni??? Betul ke aryan akan seksa zahra??😿 Jom kita tengok bab seterusnya!!🙉

Senyum Walaupun Sakit (1)Where stories live. Discover now