Natalie's perspektiv:
När vi hade kommit hem till min och tjejernas lägenhet så beställde vi pizza och sattes oss i vardagsrummet och väntade. Jag öppnade telefonen och messade mamma att hon kunde komma och hälsa på idag och överaska Ogge. Hon messade att hon skulle säga till Albin och sedan skulle hon åka direkt eftersom det tog ungefär 2 timmar att åka hemifrån hit till Stockholm.
När pizzan kom så satte sig alla runt kökbordet och började äta. Alla verkar vara vrålhungriga för det var ingen som pratade eller något.Så jag var tvungen att bryta tystnaden.
- Vad ska alla göra imorgon då?, sa jag.
- Älskling sa Felix har du redan glömt av att vi ska till studion imorgon och träna?
- Aa juste de ja det hade jag glömt, sa jag.
När nästan alla var klara så var det någon som knackade på dörren.
- Väntar vi besök?, frågade Sarah.
- Vet inte,sa jag med en sarkasisk min och gick mot dörren för att öppna och där stod ingen annan en mamma och jag slänge mig i hennes famn och fick en sådan där kram som bara mammor kan ge.
- Vänta här mamma så ska jag hämta Ogge, sa jag och gick tillbaka till det andra.
- Ogge kom, ropade jag när jag kom tillbaka till köket. Han ställde sig upp och följde med mig till hallen där mamma stod. Och jag kunde se på båda två hur tårar bildades i ögonen och Ogge sprang fram och omfamnade mamma och jag gick tillbaka till det andra som var kvar i köket.
Det undrade vem det var som kom och jag berättade för dem att jag hade messat mamma att komma och överaska Ogge. Jag satt i Felix knä och jag kanske hur väl jag passade med honom hur bra han armar passade runt min midja och hur lycklig jag faktiskt var. Att få vara här med mina fyra bästa vänner min tvillingbror och min pojkvän eller var han min pojkvän, jag visste inte riktigt.
När jag var mitt uppe i mina egna tankar så kom både mamma och Ogge in i köket och satte sig och vi satt och pratade med varandra långt in på små timmarna. De andra fick sova över här, Felix fick sova med mig i min säng och Oscar sov med Sarah och Omar med Klara i deras rum. Mamma och Ogge delade på gästrummet.
YOU ARE READING
Jag visste inte att du fanns - Bok 1
FanfictionDen här novellen kommer handla om en tjej som heter Natalie Gustavsson och är 17 år och bor i Linköping. Där hon bodde med sin mamma Christina, sin låsas pappa Albin och sin halvbror Lukas. Hon ska precis börja på gymnasiet i Stockholm, så hon ska h...