Kapitel 19

627 8 0
                                    

Natalie’s perspektiv:

Idag mådde jag bättre, jag hade blivit mycket glad av att alla var där och stöttade mig igår. Jag och Felix hade bestämt oss för att berätta så snabbt som möjligt för våra föräldrar. Eftersom jag mådde bättre  så skulle jag och tjejerna till dansstudion och träna lite. Idag var det dags att börja berätta för folk, först ut var Daff. Jag var faktiskt lite nervös inför vad han skulle säga eftersom jag fortfarande ville följa med killarna och dansa på turnén. Tjejerna gick in i dansstudion till killarna så länge medan jag gick in i inspelningsstudion där Daff satt. Han hejade på mig när jag kom in. 

- Jo, det är en sak som jag måste säga, började jag. 

- Okej, svarade han och såg frågande ut. 

- Jo det är så att jag är gravid, sa jag så snabbt jag bara kunde. Nu hade jag släppt bomben och var beredd på att få en utskällning. Men det kom ingen, ha bara kollade på mig 

- Hur är det?, frågade han och såg lite förvånnad ut och det kan jag först, de är ingen som förväntar sig att en 17 årig tjej ska bli på smällen.

- Jag mår bara bra, lite illamående bara, svarade jag lättat och förvirrat.

- Kan du fortfarnade dansa?, frågade han. 

 - Ja självklart kan jag det, svarade jag

- Så länge jag inte får ont i ryggen eller något sådan, så kan jag fortfarande dansa, fortsatte jag. 

- Får jag fortfarande vara med och dansa bakom killarna, frågade jag Daff. 

Han kollade på mig konstigt,

- Självklart du får, svarade han. 

Jag gick till de andra som var inte dansstudion, det pausade när jag kom in och Felix kom emot mig och vi mötes i en kyss.

- Jag får fortfarande vara med och dansa, sa jag så allla hörde. 

Allla kom fram och kramade mig och vi började dansa. Jag var tvungen att avbryta någon gång för att spy och andra gång så följde Felix med mig och höll bort mitt hår när jag satt på knäna brevid toan. 

När vi kom ut därifrån så möte vi Sarah och Oscar som skulle gå till Sub Way och köpa lunch. De frågade vad vi ville ha och fortsatte ut ur studion. Jag kollade bakåt och fick ögonkontakt med Sarah som såg hur lycklig ut som helst. 

När jag och Felix kom in i dansstudion så kom jag på och fråga Felix om han hade sagt något till sina föräldrar. Det hade han gjort, och de var långt ifrån nöjda över vad som hade hänt men det var samtidigt inte arg på oss bara lite besvikna sa de. Jag undra vad mamma skulle säga när hon får reda på att jag är gravid. Vi får väl se.

Jag visste inte att du fanns - Bok 1Where stories live. Discover now