Cerita 2 Jaga (Halilintar & Taufan)

373 17 5
                                    

"Aku nk pergi beli something ni , siapa nk ikut ?"tanya Hali

Semua bani adam di ruang tamu rumah tersebut buat sibuk . Blaze sibuk bergurau dengan Ice dan diikuti derai ketawa mereka berdua . Ice pula tidak henti tersenyum kepada blaze . Biasanya ice tidak sebegitu . Ini ialah keajaiban yang dimiliki blaze . Gempa sedang berbalas chat dengan yaya (ehem ehem) . Kadangkala tersengih bodoh seperti kerang busuk . Thorn pula sedang melayan kerenah Solar yg asyik sibuk berselfie macam tiada hari esok . Hanya taufan je yg tidak berbuat apa apa .

"Nak ikut taufan ?"pelawa Hali

"Nak"taufan tersenyum manja dan mengikut langkah Hali

Di kedai.....
Kelihatan gopal sedang merenung jajan dan makanan ringan di dalam almari kedai . Hampir banjir kedai tu sebab air liur dia meleleh .

"Ish ni kalau Uncle kumar tahu mesti tak kasi kau beli makanan ringan lagi "usik taufan

"Hehe , kau nak ?"gopal menghulurkan sepeket keropok kepadanya

Taufan menerima kerana ingin menjaga hati gopal A/L kumaran .

Selesai membeli barang , mereka pulang . Kebetulan ataupun tidak , hujan turun dengan lebatnya membuatkan mereka kebasahan

Kasihan melihat taufan , hali memberikan jaketnya agar taufan tidak kesejukan lagi . Hali merenung muka taufan dalam-dalam . Dia rasa sayang pada kembarnya yang satu itu lebih dari sayangnya pada org lain .

"Ok tak Taufan?" tanya hali

"Ok , kau tak sejuk ke ? Abangku  " usik taufan

"Hehe , takpe . Asalkan kau tak sejuk"jawab hali

S
K
I
P

T
I
M
E

Di rumah

Ada dua sosok manusia dari kalangan Adam(lelaki) sedang melakukan sesuatu di halaman rumah . Rupanya ice dengan blaze . Maklumlah ice memang suka air dan main hujan . Blaze hanya meneman , hakikatnya blaze benci akan suasana sebegini tapi kerana ice , kembarnya yg disayangi dia akan lakukan apa sahaja untuknya .

"Eh korang buat apa tu ? " soal hali pelik

"Buat raver"balas blaze spontan dan diikuti derai ketawa blaze dan ice

"Ok teruskanlah raver sotong korang tu " balas hali , malas mahu melayan

Dia melihat ke arah taufan yang disebelahnya , terkejut agaknya kerana muka taufan pucat . Lalu cepat seperti cahaya terus mereka masuk kedalam rumah . Taufan demam panas . Suhunya amat tinggi . Lalu dengan cepat dia diangkat Hali kebiliknya .

Di bilik ....

H:kau okey

T:aku okey hali , don't worry . Achoo*bersin

H:macam mana ? *pandang gempa

G:kau tahu kan , antibodi Taufan lemah daripada kita . Dia perlukan rehat dan seseorang di samping dia .

H:aku boleh teman dia sampai sembuh

G:oklah , suka hati kau *turun bawah

H;*tengok Taufan* dah tido ke ?

T:zzzzzzzzzz

H:have a good dream my twin
__________________________________________________

MIMPI TAUFAN

Taufan POV

Aku kat taman bunga yang indah sekali . Aku berlari kesana kemari dan aku terlihat hali sedang duduk di sebuah bangku . Aku pon duduk disebelahnya dan meletakkan kepalaku di atas bahunya . Hali menoleh dan tersenyum manis sekali . Dia memeluk ku seerat-eratnya . Namun tiba-tiba hali ditarik oleh suatu dan menjauh dari ku . Aku menjerit nama kembarku itu . Semakin lama semakin jauh . Aku berlari mengejar namun kudratku lemah . Dan aku kehilangan jejak hali . Aku menangis semahu-mahunya .

BBB ( Romance: Slow Update)Where stories live. Discover now