"merysha adriana. where are you?" jerit suara tua dari corong telefon
"on the way ma. sabar2"
"cepat lah sha. tetamu dh ramai ni. mama nk masak lagi ni. kang ade yg tak sempat makan kang" bebel mamahaih mama ni kan memang lah. tak menyabar. tu lah. orang dah suruh sediakan awal-awal tak dengar. haih nasib sayang.
merysha adriana berlari kearah lot parking. penggera kereta ranger rovernya ditekan.
merysha memasukkan barangan yang dipesan oleh mamanya kedalam bonet kereta.
iphone milik merysha berbunyi nyaring sekali lagi meminta diangkat. tertera nama si pemanggil.
MAMA💕
"yes ma" merysha menjawap malas-malas
"shaaaaa.. adik ni. shaa. mama dh runsing tu. cepat la. beli bihun ke buat bihun?"kepoh betul la budak ni
"yee.. sha nk balik la ni. sabar sikit boleh tak? sape suruh tk sedia awal2? yang pihak belah sane pun satu. cakap nk dtg dlm 20 org je. ni satu kampung datang. ey geram betul lah."
bebel merysha smbil kakinya lincah mengundurkan keretanya. dia marah, sakit hati, serabut. mana taknya, asyik call je. rilex la sikit. tak mati kebulur nye tunggu kejap. aihtiba-tiba
*BUMM*
WALAWEHHHH
Merysha membulatkan matanya.
"masyaallah shaa. bodoh nye pegi undur tk tngok blakang." merysha cepat2 turun dari keretanya.
wehh porche.
kemik sikit bontot kereta tu. porche berwarna hitam itu dibeleknya.
"mana tuan die agaknye ye?"
merysha mengerling jam dipergelangan tangannya.
alamak dah lambat
merysha mula mencari akal kemudian sehelai kertas dicapai dari dalam kereta dan menulis sesuatu diatas kertas tersebut lalu dilekatkkan dikereta porche itu.
merysha cepat2 masuk kedalam keretanya lalu meninggalkan tempat parking tersebut.
"janganlah nnti tuan kereta tu maki aku. takutnya ya allah. kau lembutkan lah hati tuan porche tu."
"ril. tolong bukak bonet sat" jerit faqifh
bonet dibuka secara automatik. faqifh meletakkan hadiah yang dibeli kedalam bonet kemudian dia menutup bonet keretanya semula.
aik ade kertas. kertas ape ni? takkan surat cinta kot. lagipun dah lame tk dapat surat cinta ni. eksited lak.
faqifh menarik kertas yang ditampal dikeretanya lalu dia membaca isi surat tersebut.
to dear this porche owner, im so sorry for a little damage i do to your car. this is my number, please call me to claim. 0111310300- merysha
faqifh menyentuh kesan kemek angkara si merysha tu.
faqifh senyum
sikit je ni. desis hatinya"weh kau pahal tenung bontot kereta lame2? dri kau tenung bontot kereta baik koe tenung muka aku yg hensem ni" tegur airil yg sudah berdiri disebelah faqifh.
"kau tengok ni" faqifh menunjukkan kertas putih itu kepada airil.
"yang kemek ni ke?" tunjuk airil
faqifh hanya mengangguk kecil."weh kau call minah ni weh. porche ni. sesedap hati die je langgar. teruk jugak ni"
" takde lah. biase je. sikit je ni. tak payah la. lagipun sekurangnye die jujur."
"hah?"
"ni nasib baik tau die tinggal notes. kalau die main pegi je? tak ke naye?. dah2. harta dunia je ni. tkpyh kecoh2 k." faqifh menolak badan airil untuk masuk kedalam kereta.airil tarik muka masam. setahunya, ni kereta kesayangan si faqifh. dah kenape tetibe si faqifh ni baik lak.
"dah?"tanya faqifh
"dah ape?" soalan berblas soalan
"dah mengumpat aku dlm hati?"
"weh." airil menjerit. kedua-dua pipi faqifh dipegang dengan tangan kanan dan kirinya."WOI SETANNN.. KELUAR KAU DARI BADAN SEPUPU AKU. ASHADUALLAILAHAILLALLAH"
faqifh membulatkan matanya.
"woi setan. kau yg setan skrng ni setan." dengan serta merta tangan airil dipipinya ditepis.
"tak.. aku tk percaye ni kazen aku. kazen aku tak sebaik ni. dalam baik die. masih ade setannye. tak . tak . aku tak percayeeeeee" jerit airil lagi
"weh weh wehhh.. kau pahal babun jerit2. kang orang ingat aku romen kau pulak kang. diam lah setan"
terus mata airil terkebil-kebil."ni baru rase cam kazen aku sikit. ha dh boleh lah ni gerak" suruh airil
faqifh menggelengkan kepalanya. kalau tak gile sehari memang tak sah dak airil ni.
-okay guys.. so how? best tak? kalau best lets vote. this is mak jemah's first story so kalau typo ke ape, harap dimaafkan ye. mak jemah undur diri dengan rasa rendah diri. huk huk huk okay tersedak ayaq batu😂