EIGHT

17 0 0
                                    

merysha turun ke ruangtamu rumahnya dengan terkocoh-kocoh.

belum sempat merysha melangkah ke tangga ke 5 last, baru dia perasan ada tetamu yang bertandang kerumahnya.

menyedari yg dirinya tidak menutup aurat, dengan pantasnya, merysha mendaki semula anak tangga menuju ke biliknya semula.

ni mesti family mak mertua angah ni. alahai. pagi2 dah bertandang kat rumah orang.

takde rumah ke?

*tok tok*
pintu bilik merysha diketuk.

mati lamunan merysha.

"sha.. pakwe kau call"

kedengaran suara angah disebalik pintu.

pakwe?

merysha membesarkan biji matanya. cepat2 dia buka pintu.

"sape?"

angah hanya menganggkat bahu tanda tidak tahu.

merysha telan air liur.
telefon ditangan terus dilekapkan ditelinga.
"assalamualaikum"
senyap
"assalamualaikum"
"hello"

masih lagi senyap.

entah mengapa muka mawar macam tengah menahan tawa dari terhambur keluar.

"pasal?"tanyanya
"kau lah" akhirnya tawanya terhambur keluar. terbahak bahak dia ketawa.

merysha melihat screen telefonnya.

nothing
not even a call

takde org call pun

mata merysha membulat.

"angahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh" jeritnya.

patut lah kau gelak tak hengat dunia mawar. kau kena kan aku ye?

mawar menekan nekan perutnya yang berasa senak akibat terlampau suka kuat sambil menuruni anak tangga.

kau nanti ye angah.. tunggu pembalasan aku.

#####

merysha bersiap siap untuk berjogging. huf dah lame tak jog agak2 brape round je boleh tahan?

merysha tidak keseorangan. raykal juga mengikutnya. opkos la raykal ikut. ni kan idea 'bernas' raykal.

"sha. dah siap belum?" laung raykal dari luar bilik.

merysha mengenakan tracksuit hitam dan baju Jersey chelsea berwarna klabu dan dipadankan dengan tudung berwarna hitam. done.

"dah.."

sesampainya mereka di taman, merysha mengeluarkan telefon bimbitnya dari dalam beg. dia ingin menelefon aryanie. taman ni dah dekat dengan rumah dia. mana tau dia join sekali. lagi best.

raykal?

dah lama pergi jogging dulu. gelojoh.

telefonnya dicapai dari dalam beg. okay dapat. dalam beg ni entah apelah yang ade. ke ade dinosaur pon tak tahu. susah nau nak ambik barang nye.

tiba-tiba telefon yang dipegang merysha terlepas dari pegangannya.

"kalau tak sayang handphone sekalipun. jangan dibuang fon nye." katanya lalu menghulurkan telefon itu kepada merysha.

Queen Dalam HatiWhere stories live. Discover now