merysha menghenyakkan tubuhnya diatas katil selepas dia siap mandi dan mengerjakan solat asar.
fikirannya terimbau kejadian petang tadi ditaman.
merysha berlari dengan sepenuh tenaga sehinggakan dia tidak perasan yang dia sudah berlari 3 round.
merysha mencari kerusi untuk duduk. apabila dia ternampak sebuah kerusi yang tidak jauh dari tempat dia berdiri, dia bergegas ke tempat tersebut.
nafas dihembus kuat.
tiba-tiba ada seseorang menghulurkan air mineral kepadanya.
merysha menganggkat mukanya.
faqifh.
senyum tu cover sikit boleh?
kau handsome tau tak kalau kau senyum?
"nah ambik lah air ni" hulurnya
"taknak tak dahaga" tolak meryshaweh takkan tak dahaga weh 3 round berlari. rase macam nak terjun je dalam tasik tu nak minum air.
tapi, ego menguasai segalanya.
"ambik lah" ujarnya lagi
merysha memuncungkan mulutnya.
"haih. takkan suruh ambik air pun nak kena cium dulu?" faqifh gelak melihat warna muka merysha yang sudah bertukar itu.
faqifh menghulurkan air itu sekali lagi.
akhirnya merysha mengalah.
air yang dihulur diambil lantas diteguk.
"gelojoh ngat aih. tak baca bismillah pun" tegur faqifh
merysha menggaru pipinya yang tak gatal.
"hehehe. sorry. dahaga sangat" ujar merysha malu-malu
faqifh hanya tersenyum.merysha turut tersenyum. menyedari yang dirinya sedang terbuai dengan karisma yang dibawa lelaki bernama faqifh itu, terus merysha menggeleng-gelengkan kepalanya. cuba membuang jauh ingatannya kepada seorang ajnabi.
tetapi, merysha perasan, faqifh tidak akan merenungnya lama-lama. tengok pun nak taknak je.
aku ni tak cantik ke?
timbul persoalan itu dibenak merysha.'kenape aku macam pernah tengok dia. rasa kalau dekat dengan dia tu macam rapat je. macam dah kenal lame sangat dengan die. ape semua ni?'
telefon disebelah merysha berdering meminta diangkat.
tanpa melihat nama di screen merysha menjawap panggilan tsb.
"assalamualaikum?"
"waalaikummussalam. wah cepat betul angkat call i. tengah tunggu call dari i ke?""you nak ape syukran?"
"i nak you"
"you ingat i patung ke?"
"tak. you're mine"
"jangan mengarut lah syukran. stop ganggu i please"
"can't wait to see you my dear"ya allah jantan ni.. tak paham bahasa betul.
merysha cepat2 menekan punat merah.
serabut betul dengan mamat ni sorang.
telefon berbunyi lagi.
merysha hanya membiarkan saja.
dia tahu siapa yang call.
opkos la syukran.telefon itu berbunyi lagi buat ke lima kali.
akhirnya deringan berhenti.
fuhh
finally putus asa jugak kau ye
merysha mula mahu memejamkan mata tetapi deringan ditelefonnya kembali mengganggu.
okay ni dah lebih.
merysha menjawap panggilan tsb dengan hati yang membara.
tnpa melihat screen sekali lagi.
"hello.. awak ni memang tak faham bahasa ke ape hah? saya cakap elok2 ni cuba lah faham. awak ganggu ketenteraman saya tau. tolong lah. saya merayu. saya tak suka kat awak. pergi lah cari perempuan lain untuk didampingi. tapi kalau awak mahukan saya, maaf. i cannot help you to fulfil your dream. your dream will be a dream. forever and ever. get it?"
"okeyy.. but first saya nak bagi salam.. assalamualaikum.. second, ape yang awak merepek ni?" kata orang yang berada dihujung panggilan
mata merysha dengan serta merta terbeliak.
screen ditatap
faqifh?
alamak
malunyeeeeeee
"sorry2 saya ingat awak.... ahh malunye"
"haha i understand. sape yang ganggu you ni?"
"no one"
"okay. lets meet up"
"now?"
"yes. can you?"merysha mengerling jam dinding yang tergantung di dinding biliknya.
8:30
"okay"
"okay. pukul 9. dekat starbucks"
"okay bye"merysha turun dari katil dan bersiap siap untuk berjumpa dengan faqifh.
apa yang dia nak malam2 ni.