FIVE

20 0 0
                                    

faqifh melabuhkan punggungnya diatas sofa didalam biliknya.

telefonnya dibuka. peti masuk mesej dibuka. nombor merysha ditekan.
"are you merysha adriana? my last bestfriend?"
"kenape muke korang same?"
"if yes, apsal kau tak kenal aku?"

faqifh memicit kepalanya.

merysha.. i miss you bestfriend.

tujuan dia mengajak merysha berjumpa hari ini adalah sebab dia nak pastikan identiti merysha yang satu ni. dekat dalam dunia ni ada 7 manusia yang muka sama dan berjuta orang nama merysha. jadi berkemungkinan besar merysha ni bukan merysha bestfriend aku. ahh aku pusing.

kemudiannya faqifh baring diatas sofa. tidur lagi bagus.

akhirnya dia dibuai mimpi.

merysha berjalan laju masuk kedalam hospital.

seorang lagi pakar bedah, merangkap kawan baik merysha, Dr. Aryanie dalila menyaingi langkahnya.

"babe.. kau tengok rekod patients ni. dia dah 2 kali operate, but unsuccessfully. and this is the third one. so.. peluang untuk dia hidup tu, senipis kulit bawang je" terang dr. aryanie sambil menghulurkan buku rekod pesakit kepada merysha. merysha menyambut.

"takpe babe. kite buat yg terbaik. even peluang untuk dia selamat senipis kulit bawang, kalau tkde kulit tu, bawang takkan elok tau. sbb tu kalau kita beli bawang, kita ambik yang ada kulit kan? so same jgak dengan nyawa patients ni. so don't give up and let's do our best." merysha menghulurkan kata-kata semangat kepada bestfriendnya yang juga merangkap assistantnya pada operation kali ini.

ini soal hidup dan mati seorang manusia. memang semua orang akan merasai mati, tapi kita haruslah berusaha sedaya upaya untuk menyelamatkannya.

merysha dan aryanie masuk kedalam bilik mereka. mereka ditempatkan dalam 1 bilik. merysha mengambil sut putih doktornya yang diletakkan di bahu kerusi lalu memakainya. aryanie menanggalkan cincin tunangannya dan meletakkannya didalam beg tangan.
"done?" tanya dr.aryanie
merysha mengangguk
"ready?" giliran dr.aryanie pula mengangguk.

mereka sama-sama menuruni anak tangga ke bilik pembedahan.

terpampang nama pesakit dan pakar bedah yang menjalani pembedahan tersebut dipapan tanda.

patients name; hashim noor
doctor name;
Dr.merysha Adriana
Dr.Aryanie Dalila
and the team.

sebelum memulakan pembedahan, salah seorang dari nurse yang ada didalam bilik bedah itu memakaikan baju, mask, dan sarung tangan khas untuk operate kepada merysha dan aryanie.

merysha berjalan ke sisi kanan katil pesakit manakala aryanie pula ke kiri sisi katil. mereka duduk berhadapan.

merysha memandang tepat ke anak mata aryanie.

jelas riak kebimbangan terpancar.

merysha mengangguk kepada aryanie. aryanie memblas anggukan merysha.

"scapel" pinta merysha.

Queen Dalam HatiWhere stories live. Discover now