SEVEN

21 0 0
                                    


merysha memarkir kereta ranger rovernya didalam garaj.

"sha. baru balik?" tegur papanya
"ha a. sha dapat emergency call dari hospital petang semalam. sha kena handle satu operation. papa nak ke surau ke?"

papa hanya mengangguk

"takpe lah. sha masuk, mandi solat and rest ye. " pesan papa

merysha menunjukkan isyarat okay pada papanya.

merysha masuk kedalam rumah dengan langkah yang longlai. walaupun kerjanya meletihkan tetapi merysha tak pernah mengeluh. dia minat. dia suka membantu orang yang dalam kesusahan.

usai mandi dan solat subuh, merysha merebahkan diri diatas katil bersaiz king nya.

awhh bestnya.

akhirnya, merysha dibuai mimpi.

######

*TOK TOK*

"sha..."

merysha mengesat matanya.

raykal ni kan. menganggu je.

merysha berjalan menuju ke pintu biliknya.

merysha memulas tombol dan berjalan ke katilnya semula.

sekali lagi badannya di hempaskan diatas katil.

"oit anak dara. petang ni jogging jom" ajak raykal
"emm"
"sha"
"emm"
"dengar tak?"
"emmm"
"shaaaaaa" rengek raykal
"pedie? pukul brape ni?"
"12"
"hal petang ni cite petang ni la. pergi main jauh-jauh sane. shuh shuh" halau merysha

badannya masih kepenatan

raykal mengalah. dia tahu merysha penat. bukan kali ni je merysha berperangai macam tu. malah sudah banyak kali. sabar je lah.

raykal bangun dan berjalan menuju ke pintu bilik merysha.

"oh sya. lupa nak cakap. telefon sha dari tadi tak berenti orang call" jerit raykal dari arah pintu.

haih anak tarzan sekor ni lah. pagi2 dah menjerit. suara kalah speaker. agaknya dulu mama suap dia bubur speaker kot. tu yang suara cam tu. ergh

ehh jap.

fon?

terbuntang mata merysha.

mana fon aku??

raykal yang hanya memerhati gelagat merysha yang kalut itu tergelak.

"sha.. kan sya letak fon dalam sut putih sya tu. lpas tu sut sya tu sya lempar kat sofa. nasib mama check dulu dalam poket. kalau tak.. dalam washing machine la jawapnye"

"lepastu mane fon sha?"

"atas meja kat bawah"

"adikkkkkkkkk~~"

"NOOO" cepat raykal membantah. dah tau ape yg die nak.

"pergi ambik sendiri okay. bye" raykal menutup pintu bilik merysha kuat.

bodoh

Queen Dalam HatiWhere stories live. Discover now