Chapter 3

84 4 4
                                    

- Vänta lite nu... Hur blev du varulv? Alexia satt på bänken bredvid David som varulven hette. Hur kan jag ens lita på att du talar sanning?

- Ett varulvsbett skulle döda dig. Vi kan bli polare. Snälla polare som inte dödar varanda. Jag var född till varulv och råkade mörda en person. Av misstag.

- Kan man... Döda en person av misstag? Sa Alexia och flinade. Dessutom borde du vara ledsen för jag åt upp dina vänner. Eller tja, tömde dem på blod.

- Nejdå. Ingen fara. Dem var inga vänner sa han och tittade bort. Ut, ut i solen. David kisade med ögonen och log mot mig. Hur kan du vara i solen? Frågade han sedan Alexia.

- Förtrollning, svarade hon nonchalant. Min farsa är djävulen han själv. Men hans familj, ja, den är han rädd om.

- haha, jag som trodde du var det. Han skrattade högt och Alexia slog honom på armen. Innan hon sedan frågade;

- Vill du bli vampyr?

- Där borta! Pekade David mot en medelålders man. Alexia drog upp en krona ur fickan och knäppte upp den i luften.

- Jag är krona, sa hon sedan innan den landade. Äsch.. Det måste vara nåt fel på min tumme, sa hon och vände på tummen. David var redan framme vid en oskyldiga mannen och sög i full fart i sig innehållet.

Sakta kom solen fram. Alexia glömde helt och hållet bort vad dem höll på med.

- Det svider, klagade david och var på ett ögonblick i skuggan.

- klart det gör. Du har ju inte fått någon förtrollning än.

- Var får man den? Äh, jag menar var... Var fick du den?

- Hos en häxa i Texas. Vi kan bli amerikanska människojägare om du vill?

Min farWhere stories live. Discover now