Chapter 11

40 4 2
                                    

Alexia ser ut över parkeringen. Hon ser en trött medelåldersman som låser upp sin bil och hon flinar för sig själv.

- Ursäkta.. Öhm, skjort-mannen! Ropar hon. Han stannar upp och ler åt det konstiga smeknamnet.

- Ja? Kvinnan med röd tröja.

- Kan jag få dina bilnycklar? Frågar hon.

- Nej... Varför skulle du få det? Säger han tveksamt.

- Kan jag få dina bilnycklar? Frågar hon igen och ser in i hans blåa ögon.

- Ja absolut, säger mannen. Han sträcker fram handen för att ge henne nycklarna.

- Vafaaahn! Skriker Alexia. Hon drar ut träskottet som kom från nyckeln. Du ska fane mej få smaka på döden du.

~

Alexia suckar nöjt och ser ner på offret i framsätet på bilen. Hon kör rakt hem mot David.

~

- Tjenare David! Ropar hon och släpar offret in i vardagsrummet.

David ser förskräckt på den blodiga människan som lämnar spår efter sig.

- Jag sparade lite åt dej. Säger hon sedan och river upp ett sår. Hon plockar fram ett glas ur skåpet och klämmer försiktigt ut blodet.

- Jävla kannibal! Skriker han och sätter sig på soffans ryggstöd.

- David, vad är fel? Frågar Alexia och tar honom på ryggen.

- Du! Din lilla människoätare! Säger han och pekar på henne. Du kan inte äta människor.

Min farWhere stories live. Discover now