chapter 10

44 3 1
                                    

Chicago. Vart ligger det? I USA... Ja. Det gör det. I Californien? Nja, tror inte det. Alexia ser nyfiket runt på kartan med USA's alla stater placerade.

- Här ja. Mumlar hon för sig själv och ler.

Chicago, en stor stad som alla andra städer. Dem flesta.

- Men vafaan. Mumlar Alexia.

- jävla skit. Jag vet ju inte var David bor. Chicago är stort.

- Ursäkta mig. Vet du var David Falck bor? Falck, med C, innan k:et. Frågar Alexia en dam.

- David Falck? Ja han bor i det stora vita huset där borta.

- Shit, så nära?

- Men han låter ingen komma in.

Alexia ringer på dörren.

- Hej. Jag söker David Falck.

- David, jag är David? säger en man med snaggat illrött hår.

- Den blonda David. Han som jag förde tillbaka.

- Jag är David Falck. Vad ville du, ska jag uppträda på din scen eller nåt?

- Va neej, jag har nog kommit till fel David...

- Okej. Hej antar jag. Då.. Då. Eh.

- Kanske ses.

Alexia ser upp på den lilla röda stugan hon funnit på hitta.se. Hon knackar på för ingen ringklocka fanns. Ingen öppnar.

- det står ju Falck här... Plötsligt öppnas dörren av en blond slappt klädd kille med mörka ringar under ögonen.

- Lex... Alexia, åh var har du varit? Allt blev svart i affären, sen vaknade jag här... David kramade Alexia och Alexia började snyfta.

- Du bara dog.

Min farWhere stories live. Discover now