22

22.9K 1.1K 52
                                    

Aryana lincah menuruni cerun yang agak curam mengikut langkah Adam dan Afit. Nak teman Aryana pergi sungai punya hal, sanggup tingal isteri. Nasib baik Syuhada dan Alissa baik hati. Di belakangnya ada Daniel, Tiara, Erin dan Aidan. Angelz dan Killerz yang lain pergi dengan menggunakan kereta. Takkanlah nak bawa 3 pregnant lady tu ikut jalan hutan.

"Arghhh!"

Aryana mengetap bibirnya geram saat jeritan gedik Tiara kembali bergema. Rasanya ni dah termasuk kali ke 10 minah langsuir ni menjerit sejak masuk hutan. Itulah! Gedik sangat nak ikut!

"Eh langsuir! Sebelum langsuir yang sebenar keluar jap lagi, baik kau diam!" Mata biru Aryana memandang Tiara dengan tajam.

"Kaulah diam! Yang kau sibuk sangat kenapa?!" balas Tiara geram. Kisah apa dia status Aryana. Aryana menjelingnya tajam.

"Adam! Jauh lagi ke?!" tanya Aryana kuat dengan nada yang agak dingin. Adam yang berada di depan tersentak.

"Err.. Dalam 60M."

Aryana memejamkan matanya sebentar sebelum memandang Tiara dengan tajam. "Kalau kau rasa kau nak hidup lama, shut up your mouth or else, you'll die in my hand."

Yang lain memandangnya. Masing-masing dapat merasakan aura Ice Princess Aryana muncul. Manakala Tiara pantas melarikan pandangan matanya apabila merasakan pandangan tajam milik Aryana. Dia dapat merasakan Aryana memang maksudkan kata-katanya.

Aryana berpaling ke depan dan mengisyaratkan Adam dan Afit untuk meneruskan perjalanan.

Tidak lama kemudian, kedengaran bunyi air mengalir. Mereka pantas melangkah ke arah sungai tersebut.

"Woahh. How beautiful.." Erin orang pertama yang bersuara. Aryana turut mengukir senyuman. Matanya dipejamkam seketika.

"The nature looks more beautiful when you're here."

Satu suara membuatkannya kembali membuka mata. Dia memandang Daniel yang berdiri di sebelahnya dengan camera di tangannya.

KLIK!

Sekeping gambar Aryana berjaya diambilnya membuatkan Aryana memandangnya tajam. "What are you doing?"

"I'm taking a beautiful picture with a girl that I love so much in it." kata Daniel. Aryana menjelingnya sebelum tangannya cuba merampas camera Daniel. Malangnya dia tertolak badan Daniel sebaik sahaja dia merampas camera di tangan Daniel.

Bush!

Terjongket kening Aryana apabila Daniel terjatuh ke dalam sungai. Senyuman sinis terukir di bibir halusnya.

Daniel meraup mukanya yang basah sebelum menolak rambutnya ke belakang. Dia memandang ke arah Aryana yang elok berdiri di depannya sambil tersenyum sinis.

KLIK!

"I'm taking a beautiful picture with a guy that is annoying in it." tutur Aryana selepas dia menangkap gambar Daniel.
Daniel memandangnya dan senyum sinis. Dia naik ke daratan. Aryana sudah memandangnya dengan pandangn peliknya. "What?"

"Makkk!!!!"

Terjerit Aryana apbila Daniel mendukung badannya bridal style. "I'm not going to get wet alone sayang."

Bushh!!

Daniel membawa badan Aryana terjun ke dalam sungai membuatkan Aryana terminum air sungai tersebut. Mukanya memerah apabila dia tersedak air tersebut. Daniel sekadar tergelak.

"Yah Tengku Daniel Harris bin Tengku Haizal!!!" jeritan Aryana bergema sambil itu dia berenang ke arah Daniel. Maka bermulalah perang air antara mereka.

The Angelz's Destiny ✔Where stories live. Discover now