Daniel senyum saat melihat kedua-dua puteranya yang selamat dilahirkan petang tadi. Si abang dilahirkan pada pukul 5:27 petang. Si adik menyusul 3 minit kemudian. Both boys.
Daniel mencium pipi kedua-dua puteranya itu.
Dia memandang Aryana yang masih belum sedarkan diri. Selepas sahaja melahirkan tadi, Aryana terus pengsan. Tangan Aryana digenggamnya erat dan diciumnya.
"Abang."
Daniel terus mengangkat muka memandang Aryana. Senyuman terukir di bibirnya. "Sayang dah bangun?" Aryana senyum hambar.
"Babies mana?" soal Aryana. Daniel senyum sebelum melirik ke arah babies mereka yang diletakkan bersebelahan dengan katil Aryana. Daniel mengambil si abang dan diberikannya kepada Aryana. Si adik pula didukungnya.
Aryana senyum. Pipi si abang dielusnya lembut. Air matanya menitis perlahan. Daniel yang menyedari terus memandang Aryana. "Sayang, kenapa ni?" soal Daniel.
Aryana memandang Daniel. "I'm so happy." tuturnya. Senyuman terukir. Daniel mengenggam erat tangan Aryana.
"Abang pun happy." balas Daniel. Aryana senyum. Dia memandang si adik yang berada di dukungan Daniel. Pipi lembut itu dielusnya lembut.
"Sayang dah pilih nama dorang?" soal Daniel. Aryana memandangnya.
"Dah. Tapi tak tahulah abang suka ke tak." kata Aryana. Daniel menjongketkan keningnya.
"Apa dia?"
"Tengku Aryan Harris for this big bro and Tengku Ariel Harris for the younger." kata Aryana. Daniel menjongketkan keningnya.
"Abang suka nama tu." kata Daniel. Dia memandang Ariel, si adik yang berada di dukungannya sebelum memandang Aryan, si abang yang berada dalam dukungan Aryana.
"Dua-dua ikut muka abang." kata Aryana. Daniel senyum bangga.
"Of course. Anak abangkan?"
Aryana mencebik.
Bamm!!
Bunyi pintu yang dirempuh kuat membuatkan mereka berpaling. Kelihatan Angelz dan Killerz berebut untuk masuk.
"Yah!! Aku masuk dulu!!!"
"Get outt!!!"
"Me first!!"
"Weyh!! Apa gender twin korang?!!"
Aryana dan Daniel menggelengkan kepala. "Kasar gila korang buka pintu tu. Kang tercabut, ada juga aku hantar jumpa director hospital ni nanti." kata Daniel.
Angelz sudah berfangirling dengan Aryan dan Ariel. "OMG. Cute!!" Nellysha mencubit pipi Aryan.
"But wait. Muka Aryan nampak lebih dingin dari Ariel lah. Ariel nampak macam nakal." komennya. Aryana dan Daniel berpandangan dan senyum. Aryan dan Ariel sudah didukung oleh Raina dan Rasya.
Aryana dan Daniel hanya memandang. Aryana memeluk pinggang Daniel dengan kepalanya disandarkan pada dada Daniel. Daniel hanya membiarkannya.
Krekkk..
Bunyi pintu yang dibuka membuatkan semua berpaling. Kelihatan keluarga Daniel dan Puan Ayana serta Encik Norman masuk.
Angelz dan Killerz bangun untuk menyalami mereka. Aryan dan Ariel sudah berada di dukungan Tengku Dilla dan Puan Ayana. Mereka melangkah ke arah Aryana dan Daniel.
"Comel kembar korang ni." kata Puan Ayana. Aryana dan Daniel hanya senyum.
"Yang mana satu abang ni?" soal Tengku Dilla.
"Yang mama pegang tu abang, Aryan. Yang ibu pegang tu adik, Ariel." kata Daniel.
"Papa bangga dengan kamu. Sampai twin kamu dapat sekali." kata Tengku Haizal sambil menepuk bahu Daniel. Daniel sengih bangga. Aryana hanya senyum.
•••••••••
Ward kembali sunyi selepas sahaja mereka balik. Tinggal Aryana dan Daniel serta twin mereka. Aryan dan Ariel sudah kembali tidur.
"Abang. Baring sebelah Ary boleh?"
Daniel memandang Aryana. "Nanti sayang tak selesa. Katil ni kan kecil." kata Daniel. Aryana memuncungkan mulutnya.
"Tapi Ary nak peluk abang." kata Aryana manja. Daniel senyum kecil.
"Yelah." Aryana terus senyum. Dia memberikan ruang kepada Daniel. Sebaik sahaja Daniel berada di sebelahnya, terus badan Daniel dipeluknya. Daniel bersandar pada kepala katil dengan Aryana bersandar pada badannya.
"Sayang. Thank you sebab sanggup bekorban lahirkan anak-anak untuk abang." kata Daniel sambil mengucup dahi Aryana. Aryana senyum.
"My pleasure." Aryana memegang tangan Daniel. Luka di pergelangan tangan Daniel dibeleknya. "Ni mesti sebab Ary gigit tadikan? Sakit ke?" soal Aryana. Kesan gigitannya ketika melahirkan tadi. Tak pasal-pasal lengan Daniel kena gigit.
"Taklah sakit sangat kalau dibandingkan dari sakit yang sayang alami." kata Daniel. "Abang ada call Aidan tadi. Dia cakap congrats."
Aryana senyum.
"So we have 2 prince now. Next going to be princess okay?" ujar Daniel nakal. Aryana menjelingnya.
"Ary pun baru je bersalin tadi. Ada hati nak ada princess." sindir Aryana. Daniel tergelak kecil.
"Plan awallah bagus sayang."
Aryana mencebik. "Abang pergi tidur bawah." kata Aryana geram. Daniel tergelak. Dia memeluk Aryana erat. Pipi Aryana diciumnya lembut.
"Abang gurau jelah sayang."
Aryana senyum. "Abang. Nak tahu something tak?" soal Aryana.
"Apa?"
"Ary sayang abang." kata Aryana sambil memandang Daniel. Daniel senyum.
"Abang pun sayang sangat kat sayang." balas Daniel. "You will be forever in my heart because you're my destiny." sambungnya. Aryana senyum. Tangan Daniel diciumnya lembut. Daniel menarik Aryana ke dalam pelukannya. Dahi Aryana diciumnya.
•••••••••
EPILOGUE COMING SOON. ❤
YOU ARE READING
The Angelz's Destiny ✔
Novela Juvenil[Book 2 of The Angelz's Killerz] 7 tahun berlalu.. Gadis yang dulunya meninggalkan segala-galanya di Malaysia kini kembali. Bukan kembali untuk balas dendam. Bukan kembali untuk stay for good. Hanya satu sebabnya kembali iaitu.. "Mereka nak Cik bu...