Bab 2 - Allahu, Bidadari!

984 17 2
                                    

Arasyy Farhan's POV

"Pahal cikgu suruh kumpul awal ni gais? Kita ada buat salah ke do?"

"oi ketot, Kau main macam sajat an semalam? Aku malas ah nak samakan kau dengan riz ulala sebab dia cantik sangat. Jauh beza sial dengan kau. HAHAHAHAH " kata Arasyy sambil mencucuk cucuk perut Ketot yang ada 8pack itu.

"Mentang mentang kau captain, kau jangan ah buat aku camni sial. semalam cikgu puji aku bai. kau jangan main main," balas Ketot dengan kerek sambil menggosok hidunhg

"Alolo bucuk baby, aku tahu lah, aku saje je. Aku cuma curious ah asal cikgu Hamzah suruh kita kumpul awal." member member Basketball lain hanya mampu gelak memerhati gelagat Ketot dan captain mereka.

"OK OK, semua kumpul. Cikgu Hamzah dah sampai sial. Dia bawak sape tu doh? Dia bawak sape tu bai? Tak pernah nampak pun sebelum ni? " Tanyaku kepada member member lain

"WOi, kau jangan kacau Tacanim aku eh? Muka dia je innocent, tapi bila bercakap, senak terus pundi kencing kau. Dia punya aura tu lain macam sial. sumpah ah dia lain do" ujar Amir bersungguh sungguh. Dalam hati nak je aku tarik sideburn si Amir ni, macam la aku nak sangat pompuan tu.

" Ok semua, harini cikgu suruh kamu semua kumpul awal sebab cikgu nak perkenalkan sorang member baru korang. Ni semua sebab Alif pindah sekolah, so kita tak cukup member basketball. Ok Tacanim, kenalkan lah diri kau k. Jangan malu malu anjing pulak kat sini, ade yang kena tubin japgi." jelas Cikgu

Member member lain pandang pompuan ni macam nak telan. Bila aku pandang balik pompuan ni, baru aku perasan . Benarlah bidadari itu wujud.

" Semekom brader, nama aku Hayla Tasnim. Kalau korang nak rasa comel, panggil aku Tacanim ah. Kelas 5 Sains A. Ade sesapa ak nak tanya aku soalan?" soal Tasnim ringkas sambil lolipop di dalam mulut.Ok,aku dah dapat rasa dia ni ,lain macam.Aumm,macam berbunga tapi aku kene tinggikan ego.Iman ko bukan senipis kulit bawang,Arasyy.

"Peewitt, kau single ak? Nak kuar dengan abang tak malam ni? " Syafiq cuba masuk line tetapi pantas dicubit oleh Amir.

"Pantang betul lah ade orang nak kacau girl aku ni, Tacanim dah janji dengan abang kan nak kuar dengan abang malam  ni. Janji nak makan durian." Bising Amir.

"Kau sape doh, kenal ko pon tak. Nak ajak aku makan durian lak. Eh tapi nais gak bai. Kau payung eh? Ngam tak ngam?" Jawapan Tasnim disambut galak oleh member member basketball.

" Uii Amir,boleh masuk linee,tashabar nak makan nasi minyak engkorang , " ujar Qaiyuum.

Aku taktahu kenapa hati aku tetiba panas semacam.

"Eh jap brader, aku nak tanya eh, sape captain ah?" tanya Tasnim sambil meliar memandang sekeliling. Oh baru sedar kewujudan aku ke?

" Oh ingatkan dah lupa captain ada kat sini. Aku ah captain kat sini. So, rule dia satu je, kalau kau nak aku respect kau, kau kena ah respect aku.

"Bapak kerek sia mamat ni, tapi muka elok doh. Dahlah tinggi, rambut style nak mampos, hensem dah hensem. Tapi tu ah perangai macam Firaun. Kejam nak mampos." bisik Tasnim tetapi masih didengari olehku.

"Ha kau cakap apa tadi? Kau ingat aku tak dengar ke ape ko cakap? Nak puji, puji jelah takyah nak firaunkan aku eh setan." jawabku kasar.

"weh lek ah rasy, dia ni budak baru kot. kita baru nak kenal kenal dia. Jangan la melenting sangat." aku taktahu sape yang cakap. Tapi aku memang rasa  Tacanim ni boleh jadi musuh aku.Aku dah taktahan,aku cepat-cepat blah dari situ.Aku takut aku tertampar muka cantik depan aku ni.
"Weh rasy, sori ah rasy. Tacanim pon nak kenal kenal dengan kau." Terdengar sahaja nama Tacanim, Aku terus toleh ke belakang dan sempat memberi senyuman sinis kepadanya. Pikir aku tak nampak kau buat mulut tadi. Aduh pikir kau pompuan je siallllll. YaAllah berikanlah aku kesabaran untuk tempuh hari hari yang akan datang dengan pompuan ni. Tapi, bila aku toleh lagi sekali, aku nampak mulut dia bergerak cakap 'B.A.B.I'. Berani lah sial pompuan ni. Kau tunggu esok. Baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah.

Basketball Girl, I Love You!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang