Arasyy Farhan's POV
" YaAllah gatalnya badan aku nii takkan nak suruh nenek garukan pulakk," ujarku sambil mengeruk ngeruk belakang badanku menggunakan jari hantu.
" Arghhh! babi ah Tasnim ni, takpe harini hari ko, kau tengok ah motor kau rupa apa nanti,"--------------
Seperti yang dijanjikan, aku datang tepat jam 6:30 pagi di taman permainan perumahanku.Ini semua lain tak bukan sebab Tacanim Lahanat tu ah.Sambil aku mengscroll instagram ku, aku perasan kehadiran Tasnim yang berjalan terjengket jengket di belakangku. ' Pikir aku tak sedar gak eh 😏,' gumamku di dalam hati.
""Ha WOI POMPUAN, kau ingat aku tak nampak ko ke?Kau tgk badan aku dah merah merah bodoh, ni sebab kau ah." jerit Arasy.
"hehehehe soal badan tu kau halalkan je eh? yelah kau kan hensem, sado. em badan merah merah tu ape lah sangat an?, ha ni aku dah bawak helmet kesayangan aku. Aku tumpang kau an?" soal Tasnim.
"kau nak bodek apa siall, laa tu helmet ke do? Malu sial bawak kau. Aku nak kau buang je helmet tu. Kalau tak, kau takyah naik dengan aku. Petang ni ikot aku beli helmet baru. Aku payung."
Mata Tasnim bersinar sinar apabila Arasy ingin memayungnya helmer baru. Sape je tak suka dohhhhhhhh. Peh masyuk wehh.
"Dah ah cepat la naik. Kita dah lambat sejam ni. Semua sebab kau ah. Kau nak ikut aku fly ke tak?" soal Arasy
"Aku on ah, fly tu sebahagian dari hidup aku kot. Tapi kau tak risau ke nama kau naik? ye ah kau an pengawas? tak pasal pasal Noranjing barua kat cikgu. Dia an awek kau!hahahahah" gurau Tasnim.
"Babi ah kau, sape awek aku siall. Dah ah kisah pe aku. Jom aku bawak kau gi tempat rahsia aku dari kecik lagi." ujar Arasy.
Sampai di tempat rahsia
Tasnim terkejut. "Kau pahal terkejut bodo?" soal Arasy sambil mengerutkan dahinya.
"Ni aku pantang ni orang stalk aku, kau suka aku an? kau ngaku jelah rasy. Takyah ah sampai tempat main aku pon kau nak carik." bebel Tasnim.
"Eh bodoh kau rilek boleh ak? Jangan perasan sangat doh. Muka kau dah lah hodoh, badan berkurap. Ade hati nak cakap aku suka kau, EH JAP. kalau ni tempat main kau, kau ke Angah anak cik Nazmi?" soal Arasy.
"Kau pikir novel ke siall? Aku dah lama bodo carik kau. Kau gi mana bodo? Bapak aku kata kau sambung belajar dekat London 2 tahun. Tak caye lak aku, orang balik dari London keluar muka Jawa macam kau." Tasnim mengekek mengekek.
"Babi kau Tasnim. Aku tak hina kau an? Aku tak cakap kau gemok an dulu dulu? Dulu bape kali tah ko telan babi." gurau Arasy kasar.
"Weh nais doh ade bola ni, ON TAK ON?" kata Tasnim sambil berlari ke arah jaring bola keranjang.
Tasnim dan Arasy leka bermain sehingga tidak sedar jam sedang menunjukkan pukul 3 petang. Dengan tak solatnya lagi. Tiba tiba bunyi telefon Arasy mengejutkan mereka.
"Weh captain kau datang ak petang ni? Nora kata kau tak datang harini. Kau ok ak? Masalahnya, Tasnim pon tak datang lagi. Risau doh kitorang dgn korang." kata Amir dengan penuh kerisauan.
Arasy sudah meluat dengan perangai Amir. ' Kau risau Tasnim je kan sial,' monolog Arasy.
" Wei Rasy, dah lambat doh kita nak gi training ni.Solat sini jela ek,kau imam tau," ujar Tasnim serta merta berlari anak ke arah pili air.Sebelum Tasnim membuka tudung sekolahnya, dia cepat-cepat memberikan jelingan maut ke arah Arasy yang matanya sudah tidak berkelip.
" Kau jangan nak ambik kesempatan eh si mata keranjang,kau jangan mata kau juling lak pasni.Cepat PUSINGG!! " Jerit Tasnim sambil meludah ke arah Arasy.
" Ooh kau malu ehh? Takpe,nanti tunggu kita halal eh? Aku boleh tengok 'semua' hehe," jawab Arasy selamba.
" Babi kau lahanat! Sape nak kawen dengan bekas Noranjing tu?! Dah ah wei,pat ah aku dah amik air wudhu' ni,cepat sikit," cepat-cepat Tasnim menghamparkan jacket milik Arasy di atas tanah.Sejurus itu,Arasy mula mengimamkan solat jemaahnya buat pertama kali bersama Tasnim.
" Wehh! Jap!! " jerit Tasnim tetiba.
" Pahal wei? Ada taik ke kat tanah tu ?" soal Arasy
" Kau tahu niat tak? Jangan niat doa makan lak" soal Tasnim selamba sambil menahan tawa.
"Seteruk teruk aku, niat aku tak pernah taktahu la gila. Dah ah cepat ah 315 dah ni. Kau nak masuk neraka ke sebab solat lambat lambat ni?" soal Arasy.
"Ha yelah, awal ah." Dan mereka mula solat. Nak solat pun banyak dialog. Semasa solat, ade sesuatu bunyi yang pelik. PROTTT.
"Bodoh lah kau nim, Kau kentut lagi an? Ko memang dari kecik suka kentut an? Bodoh ah kau." pekik Arasy.
"HEHEHE sorila weh, ok ok aku amik wudhu jap."
Selesai sahaja solat berjemaah, Tasnim dan Arasy bergegas ke sekolah.
"YaAllah dah pukul 3 30, training start pukul 2 30. Kita nak jawab apa dekat cikgu Hamzah ni siaaaaa?" soal Tasnim.
"Lek ah, benda camni biar aku handle. Kau lek je k." ujar Arasy dengan tenang.
Tasnim dan Arasy sampai di sekolah. Semua pemain terkejut dengan kehadiran mereka berdua. Cikgu Hamzah mampu tersenyum sambil mencuit Encik Fareq.
"Alamak, mampos aku. Bapak aku tetiba lak datang join kita training." bisik Arasy.
"WUUUUUUUU"
"Bapak ah korang date ke tadi?"
"Peeewittt Tasnim dengan Arasy siaaa skangg"
Tasnim dan Arasy membuat muka selamba dan memulakan training tanpa berkata apa apa.
"Aku dah cakap kita selamat, kau jangan risau." ujar Arasy sambil mengenyitkan mata dekat Tasnim."Sial, kenyit kenyit mata kat aku lak. Pikir aku cair ke doh?!!!" pekik Tasnim.
'Hmm, hensem sial kau rasy, aku dah lama tak jumpa kau. Sebenarnya aku melting bila kau wink dekat aku. yaAllah bidadarakuuuuu' Tasnim bermonolog dalam hati.Tasnim menjaringkan gol pertamanya. Semua pemain basketball terkejut dengan jaringan yang cantik itu.
"That's my girl" ujar Arasy.
"Ha ape? Ape girl?" soal Qaiyyummm
"Wuuuuuuuuu""Cantek an jaringan aku? Kau kena belajar dari aku lah rasy kalau kau nak jaringan seperfect aku." sindir Tasnim.
Arasy tercabar dengan kata kata Tasnim. Lalu Arasy try untuk menjaringkan satu lagi gol tetapi dihalang oleh Tasnim.
"Eh kau pahal halang aku lak, baik kau ganjak sebelum aku baling bola ni kat ko." jerit Arasy"HAHAHA balingla, ko pk aku takut ke bodo?" balas Tasnim.
Cikgu Hamzah dan pemain pemain yang lain hanya memerhati gelagat mereka.
KAMU SEDANG MEMBACA
Basketball Girl, I Love You!
Teen FictionWARNING ; CARUTAN BANYAK GILA DALAM NI Hayla Tasnim ;- kalau nak describe pasal muka dia,perempuan pun boleh cair + insecure wehh! Muka dah flawless,putih + pakai tudung.Tapi..kenapa dia probasketball + ...