Tasnim melangkah tenang ke arah pagar sekolah walaupun dia sedar dia sudah lambat 20 minit.Ini semua gara-gara dia tergoda dengan nasi lemak Cik Jah yang sangat terkenal di taman perumahannya.
' Ada aku kesah,yang pakai baju biru ni semua jilat bontot cikgu je tau.Apa korang dapat sial? Dasar kuli cikgu ' kutuk Tasnim dalam hati.
" Eh yang pegang kunci motor tu.Ko sini jap.Ko pikir ko dah form 5 ko taiko ah? Sekolah bapak kau ah? " pekik pengawas paling dibenci di SMK Seri Bakti, Nora Elina . Ye,aku tahu nama sekolah aku macam nama sekolah Juvana.Nak buat cemana, kat sini je belambak taiko, budak hisap gam kat belakang blok PPKI, lesbian apatah lagi.Haih,nasib baik iman aku setebal tembok China.
" Kau nak apa sial jerit pagi pagi? Mak kau tak ajar ke beradab dengan orang? Kau tahu ak aku penat datang sekolah je nampak muka ko, Badmood sial aku." Tasnim bergegas ke tapak perhimpunan.Seberani-berani dia pun,kalau si Noranjing tu bawak geng dia, tak jumpa aku kelas baru harini.
' Tunggu lah ko Tasnim,harini je dah 2 kesalahan kau buat.Datang lambat plus ugut pengawas,firstday kau memang taktenang ah ' gumam Nora sambil mncatat nama Hayla Tasnim sebesar-besarnya.Biar cikgu disiplin tau sape setan kat sekolah ni yang sebenarnya.
---------
" Weh Canim!! Lambat gila sial kau datang,sumpah sekolah ni dah tukar jadi SMK AHMAD NAZMI dohh ," gelak Farhana satu satunya bestfriend Tasnim. Tasnim menunjukkan muka selamba.
" Frust ah sial nanti kena panggil dengan cikgu Hamzah boroi tu. Ni semua sebab si noranjing tu ah, bodoh 7 keturunan tak habis sial. Senak perut aku berlari gi sini.,"
" 1,2,3. Weh si anjing dah panggil tu, pergi jelah wei lagipon first subject Mathematic.Daripada basah buku tu dengan airliur baik ko pergi ," arah Farhana sambil menuding ke arah pintu kelas.
" Assalamualaikum,Hayla Tasnim kelas ni ke? " jerit si Nora.
" Wasalam,eh anjing dah sampaii! Tak sangka anjing selaju cheetah tapi otak udang haih wujud jugak spesies camni " bebel Tasnim sehingga membuatkan satu kelas terbahak-bahak dengan ayatnya.Satu kelas dah masak dah dengan perangai Noranjing tu.Muka Nora dah merah padam menahan malu dan marah.
" Sebab kau dah tahu cikgu Hamzah panggil ko S.E.K.A.R.A.N.G! Now! " pekik Nora kerana terlalu marah.
" Yelah anjing aku tahu ahh, jap ko tunduk jap, " arah Tasnim.Nora yang lembap dan terpinga-pinga hanya mengikut.
" Asal kau suruh aku tunduk? " Tasnim cepat-cepat melompat ke atas badan Nora dan menjerit ' YYIHHAAAAAA fasterrr bebehhhh '
" TASNIM!!!!!! Turunlah wei! Ko pikir aku anjing ke gila?! " jerit Nora tetapi masih tidak mencarut.Nora ni ayu tau gaisss.
Tasnim cepat-cepat berlari ke bilik disiplin sebelum dikejar konco-konco Nora.
Di bilik disiplin
Tasnim menggoyang-goyangkan kakinya dengan tenang sebab rasanya dah muak dah datang sini.Dari form 1 sampai ke form 5, asyik muka dia je masuk sini.Sementara menunggu kedatangan Cikgu Hamzah, sempat dia menilik bingkai gambar kemenangan pasukan bola keranjang di bilik itu.
" Tengok apa tuu Tacanim? " tanya Cikgu Hamzah yang peramahnya tahap sampai semut pun dia bagi makan gula.
" Oh mak kau babi cikgu boroi ! " latah Tasnim sambil tangannya automotik menampar muka Cikgunya.
"Amboi kau mengata aku nombor 1 kan? Ni aku nak tanya kau ni, kau berminat ke dengan basketball ni? Muka ko macam jakun tak pernah tengok je. Kalau aku offer kau, kau nak tak tacanim?" Cikgu Hamzah menawar Tasnim dengan hati yang terbuka.
"Haa cikgu ada udang sebalik mee an? Cikgu offer apa ni? Mestilah saya nak. Tapi saya masih mentah lagi cikguu.Lagi satu,kalau cikgu nak saya stop buat jenayah ni macam mustahil la cigu boroii, "
" Alah kau ni pon, lepas kau training, otak kau dah berfungsi. skang pun kau tak pakai otak kau dengan eloknya sebab kau ni pemalas nasib baik bab sukan ni kau aktif.Start esok,kau kena datang training kat court, kalau tak esok jugak kau kene gantung sekolah sebab dah 32 kali kau datang lambat," Cikgu Hamzah still dengan dia punya jual beli tu.
" Cikgu biar benar? Basketball tu semua lelaki kot cikgu,tapi muka saya yang cantik ni cikgu samakan dengan lelaki? Waddehel cikgu! ," selamba Tasnim.Cikgu Hamzah sudah lali dengan sikap anak muridnya yang cakap lepas ni.
" Caye ah cakap cikgu, Kalau kau dengar cakap cikgu ni hidup kau akan berkat. Muka ko tu boleh bawak jauh. Jerawat pon takde, ade hati nak jadi gangster." kata cikgu sambil menghalau Tasnim keluar daripadanya biliknya yang sudah menjadi rumah kedua untuk Tasnim.
"Tapi cikgu--," rungut Tasnim sambil kakinya dihentak hentak di atas lantai yang sudah berlubang di hadapan bilik disiplin. ni semua kerana Tasnim ah. Setiap kali dia datang je dia hentak, mana tak lubang nya. Dari form 1 kottttttt.
Tasnim's POV
Aku menangkap tangan yang sibuk dok cuit lengan baju kurungku.Apa sial si Hana ni nak? Taulah dia sayang kat Cikgu Boroi dia tu.
" Kau nak tanya apa? Aku takde mood ah nak story,bagi aku masa boleh tak? Petang ni aku story kat kau keh ," ujar Tasnim tanpa dia mengagak apa yang bakal keluar dari mulut Farhana.Farhana yang sememangnya sudah masak dengan perangai kawannya, hanya mampu menganggukkan kepala.
Tasnim sibuk menconteng conteng muka cikgu Hamzah di dalam buku teks Fiziknya. Dia ni nakal nakal pon tetap top 10 au dalam batch. Gifted katanya bila ditanya orang.
' Apalah nasib aku, pagi pagi dah lah selalu kena kejar dengan anjing pastu tetiba dapat tawaran padu camni? Haih kau rasa ummi bagi ke tak eh? ' Tasnim bermonolog dalam hati sambil menekan nekan mata pen sampai berlubang buku teks itu.
A/N:
Hye readers sekaliannn! Amacam best tak setakat ni?Maklumlah ni kan first story yang sis buat hehe,harap korang semua terhibur dengan penulisan sis. Sorry kalau banyak sangat carut. HAHAHA.Nampak tak butang bintang kat bawah? Ha jangan lupa tekan eh? muahhh
KAMU SEDANG MEMBACA
Basketball Girl, I Love You!
Novela JuvenilWARNING ; CARUTAN BANYAK GILA DALAM NI Hayla Tasnim ;- kalau nak describe pasal muka dia,perempuan pun boleh cair + insecure wehh! Muka dah flawless,putih + pakai tudung.Tapi..kenapa dia probasketball + ...