Jam sedang menunjukkan pukul 830 pagi, Tasnim dan Arasy kunci jam loceng diorang pukul 6 pagi untuk menunaikan solat Subuh.
Kringgg!! Kringgg!!
Cam biasa ah, kalau loceng berbunyi je Tasnim campak jam tu. Tak Tasnim, Arasy ah. Dua dua jenis liat bangun. Kalau boleh tiap bulan ah beli jam loceng baru.
Tasnim dan Arasy tersedar tanpa melihat jam pukul berapa.
"Good Morning sayang." ucap Arasy
"Eh lancau aku tido dengan sape lak ni." balas Tasnim
"Ni suami kau la, kita kan baru kawin hehe." ujar Arasy
"Haah la aku lupa, weh harini bukan match ke? Sial kita dah lambat doh." bebel Tasnim
"Cepat la bodo, kau mandi dulu." jelas Arasy
"Memang kat umah ni ada satu bilik air je benak!!" balas Tasnim
Selesai sahaja bersiap, Tasnim dan Arasy cam biasa lah gi sekolah naik superbike.Itupun puas dipaksa Tasnim untuk Arasy berhentikan dia dekat pondok guard je. Takut kantoii weii!
" Nim, jom pergi sekali je lah. Diorang pun dah berkumpul tu ha. Dah nak gerak dah pon. Awallahh," jelas Arasy.
" Hmm yelah yelah, wei jom lari cepat kang kene bumping doh," balas Tasnim.
" Wei wei Nora tengah kejar aku doh, Nim tolong siakk," takut Arasy
Tasnim yang berang lantas membaling helmet baru miliknya tepat di kepala Nora. Pahal kau nak kejar kejar suami orang lak?!
Arasy yang tergamam dengan tindakan luar kawalan isterinya terus mencubit pipinya kuat.
Nora yang tadi terkejut beruk lebih beruk lagi bila Arasy main touch touch perempuan.Tasnim menyeringai apabila dicubit. Memang baik di balas jahat ke baii.
" Thanks sayang, weii jom wei nanti dia ajak konco konco dia," balas Arasy sambil menarik tangan Tasnim tanpa menghiraukan mata Nora yang dari tadi memerhati.
" Ha sampai pon korang berdua. Ni plan ke apa ni datang sesama? " sentap Cikgu Hamzah.Shitlah, ni yang aku nak elak ni.
" Kebetulan lah cikgu, Si Arasy ni semak nak ikut belakang saya, dah dah cikgu jom gerakkk," dalih Tasnim.
Amir sudah membuat muka masam. Apa ni, lama lama tunggu sekali datang dengan Arasy musuh dia.
" Ehem Tasnim, kau duduk dalam bas dengan sape nanti? Duduk dengan Amir eh, sebab Amir takde orang kat sebelah," tawar Amir sambil terkelip kelip matanya untuk yakinkan si Tasnim.
Tasnim berfikir sejenak.
Flashback" Wei, jangan lupa duduk sebelah aku tau dalam bas nanti. Kalau ko duduk sebelah Amir ke Ketot ke, even Qaiyuum gemok tu pun. Aku declare satu sekolah yang kau isteri aku," ugut Arasy ketika sedang menyikat rambutnya.
" Apa kau ni, aku baru nak duduk sebelah Cikgu Hamzah. Tu pun kau nak jeles ke ngn dia? " bantah Tasnim. Time tu dia baru menyiapkan sarapan untuk mereka berdua.
" No no, kau isteri aku ke isteri Cikgu Hamzah? Dengar cakap aku sekarang ," ugut lagi si Arasy.
Tasnim hanya mendiamkan diri. Sumpah benci kalau Arasyy gunakan kuasa veto dia. Terus dia melangkah laju ke dapur untuk makan.
End flashback
" Woi, Tasnim. Cikgu suruh aku duduk sebelah kau. Sebab aku captain and ko sorang je perempuan," jerit Arasyy kuat supaya ahli basketball lain dapat dengar.
KAMU SEDANG MEMBACA
Basketball Girl, I Love You!
Teen FictionWARNING ; CARUTAN BANYAK GILA DALAM NI Hayla Tasnim ;- kalau nak describe pasal muka dia,perempuan pun boleh cair + insecure wehh! Muka dah flawless,putih + pakai tudung.Tapi..kenapa dia probasketball + ...