Tasnim nyenyak tidur di ruang tamunya selepas training basketball. Mana tak penat, hadap muka si Arasy tu lagi. Tapi aku rindu sangat sangat dekat dia."Assalammualaikum Tasnim." jerit Arasy berkali kali dia memberi salam tetapi Tasnim tidak menyahut. 'YaAllah dah mati ke budak ni? Ah masuk jelah umah dia.' Arasy bermonolog dalam hati. Arasy melangkah masuk rumah Tasnim dengan perlahan. Barang barang yang bertaburan di atas lantai. Cam biasa ah, spenda tergantung atas tv. Cam tak kenal lak Tasnim ni sape.
"AAARGHHHHHH PENCURIII!! PENCURI!! TOLONGGG!!! HA BAIK KAU KUAR SEBELUM AKU CALL POLIS!!" jerit Tasnim
"WOI BODOH, NI AKU LAH ARASY. KAU PAHAL GELABAH SANGAT." pekik Arasy.
"Kau pahal masuk rumah aku ni? Kau nak intai aku tido an? Jangan doh, suami aku je boleh tengok. Dah ah umah aku tak kemas lagi. Takpelah, kau dah kenal aku camne an so aku tak kisah sangat. hehehe." jelas Tasnim dengan selamba.
"Hamak lak aku, ha bodoh kita dah janji an nak kuar beli helmet. kau ni lembap ah, cepat lah siap. Kau amik je tudung ko sarung je. Lagipun aku suka pompuan yang simple simple ni tapi bukan kau ah, kau pakai ape pon hodoh." kata Arasy sambil mengekek.
"ko ingat aku kisah ke?". Tasnim segera naik ke atas untuk menukar pakaiannya. Arasy seorang yang tidak reti duduk diam. Dia terlihat satu album gambar di atas meja belajar Tasnim. Arasy membelek gambar gambar itu dengan perlahan. Album itu dipenuhi dengan gambar mereka berdua semasa mereka kecil. 'Aku rindu kau nim, aku rindu dengan perangai bodoh kau nim, kau tetap tak berubah. sama macam dulu. Sape kata kau tak lawa, sumpah kau pompuan paling lawa aku pernah jumpa.' Arasy bermonolog dalam hati. Arasy terus tersedar.
"WOI BODOH, AWALLAH KITA DAH LAMBAT NI, NANTI KEDAI TUTUP." jerit Arasy.
"JAP JAP, NAK TURUN LAH NI." pekik Tasnim dari biliknya.
Tasnim terus bergegas turun kerana dia tersedar hampir 20 minit dia bersiap. "ok tak aku pakai camni? tshirt dengan tracksuit?" soal Tasnim.
"Aku dah cakap kau pakai pape pon selekeh. aku ulang balik. S.E.L.E.K.E.H. Ah gi mampos la, nak beli helmet je an. Dah jom." jelas Arasy.
Tasnim pergi ke kedai helmet dengan menaiki superbike milik Arasy. Peh sape je tak bangga naik superbike. YaAllah nim, riak nim riak. Lagi lagi naik pulak dengan dak laki yang hensem, sado. Allahu lemah imanku. "weh pahal semua pandang pandang kita" soal Tasnim.
"sebab aku hensem." jelas Arasy dengan selamba.
"BABI DAH AH AKU TERJUN DARI MOTOR KO NI KANG." Tasnim meluat dengan sikap Arasy yang suka memuji dirinya sendiri.
Di kedai helmet
Mata Tasnim bersinar sinar kerana terlampau banyak pilihan helmet yang dijual. Harga pun boleh tahan mahalnya. Arai, shoe, Yamaha. macam macam lah.
"Bang, awek ke?" tanya si owner kedai kepada Arasy.
"Tak ah, ni bibik aku je. Sibuk je dia ni nak beli helmet baru. Maklumlah dia beli helmet ni pakai duit gaji pertama dia kerja dkt umah aku." jelas Arasy
"Bibik lawa camtu, nais ah bang." ujarnya.
"Eh ko melebih pulak. Dah dah, helmet mana yang sesuai tuk dia ni?" soal Arasy.
"Arasyyyyy yang hensemmm, aku nak ni. lawa dohhhh. sumpah nice nak mampos. nanti kau bangga an aku naik kau sebab aku pakai helmet mahal. Baru kau ngaku kawan." jelas si Tasnim.
"Ha yelah yelah, kau jangan nak menggedik eh kat sini. aku lempang ko nanti." balas Arasy
"Ok ah bro, angkat yang ni ah. Bibik aku nak yang ni." jelas Arasy
"Peh high taste gak bibik abang ni, saya pun minat dengan helmet tu gak. Boleh ah letak nombor bibik abang sekali kat tangan saya ni." kata owner kedai itu.
"Eh kau, jangan berani nak try bibik aku ni. jangan sampai ni hari terakhir kau kerja. Besok masuk surat khabar, KEDAI MOTOR MINAN TERBAKAR PUNCA DARIPADA IRI HATI." Arasy kelihatan cemburu.
"Amboi bibik kau panggil aku, takpe la nasib baik kau yang payung helmet ni. Kalau tak, motor kau aku jual nanti." jelas Tasnim.
Settle beli helmet. Arasy bawa Tasnim jalan jalan dengan helmet baru.
"Dah lama kita tak macam ni an rasy? Dulu takde motor, kita naik basikal sama sama. Aku bawak kau kat belakang. Skang dah ade motor, kau lak bawak aku. Rindu sial hahahaha" jelas Tasnim.
"Tu ah tu, skang mesti lagi banyak kesan parut kat lutut kau kan? dulu asik jatuh basikal je. skang jatuh motor tak terkira ah. Boleh berlubang lutut kau tu. Kesian suami kau sebab kaki kau banyak sangat parut. Kalau ko jadi bini aku, aku taknak. Jijik." kata kata Arasy membuatkan Tasnim menekan gear tanpa dia sedar. Habis melompat motor Arasy.
"Weh BODOH KAU BUAT APA NI? KAU NAK KITA ACCIDENT KE? KE KAU NAK AMIK KESEMPATAN UNTUK PELUK AKU HAHAHAH" gurau Arasy.
"EEEE MEKAK AH KAU NI, KAU LA DARI TADI BUAT BREK MENGEJUT." balas Tasnim
Jam telah menunjukkan pukul 11 tepat
Arasy menghantar Tasnim sampai ke rumah. Mujurlah mak bapak diorang ni kenal satu sama lain. Kalau tak mampos kena tido luar sebab balik lambat
"Ko gi mana tadi angah? Penat la umi masakkan makanan kegemaran kau. Jangan nyesal lak tadi umi masak ayam masak merah tapi semua dah bagi kat Bobi kucing kau tu." kata Tasheera.
"weh serious ah? aduh tak cakap awal awal. btw tadi aku kuar dengan Arasy ha. macam kau tak kenal kitorang. Kitorang mana tahu jalan balik rumah." jelas Tasnim dengan selamba.
Puan Laili dan Encik Nazmi keluar dari dapur kemudian memeluk Tasnim.
"YAALLAH ANAK AKU DAH BALIK. camne jumpa jalan balik ni??" sindir Puan Laili.
"erghh, angah tadi kuar dengan Arasy lah. takde gi mana mana pun."
"Nasib baik kuar dengan Arasy, kalau kuar dengan jantan lain siap lah ko. Ayah asah pisau awal awal." kata Encik Nazmi sambil melayan phonenya.
Puan Laili dan Encik Nazmi sangat mementingkan keselamatan Tasnim. Tetapi mereka tahu yang Tasnim selamat di dakapan Arasy. Gitu.
Di rumah Arasy
"Eh anak daddy dah balik, pergi mana tadi? Jumpa awek baru ke?" sindir Encik Fareq
"papa, tadi Arasy keluar dengan Tasnim la pa. Bukan dengan sesape pun. Memang tak ah Tasnim tu makwe baru Arasy."
"Kalau Tasnim tu makwe arasy apa salahnya. Cantik tu dah cantik dah. Baik lak tu dengan kita." Puan Yati menyampuk.
"Never ma. Please." kata Arasy
"I'm just kidding, dah pergi tidur lah. Mesti penat kan balik dari training je date dengan Tasnim. Hehehe." gurau Puan Yati lagi
"Ergh okay ma. Daddy , arasy gerak atas dulu. Goodnight mama Goodnight Daddy. Love you." kata Arasy.
KAMU SEDANG MEMBACA
Basketball Girl, I Love You!
Teen FictionWARNING ; CARUTAN BANYAK GILA DALAM NI Hayla Tasnim ;- kalau nak describe pasal muka dia,perempuan pun boleh cair + insecure wehh! Muka dah flawless,putih + pakai tudung.Tapi..kenapa dia probasketball + ...